Bavarski proizvođač automobila u svojoj bogatoj povijesti ima čitav niz modela kojima se može pohvaliti, no kad bi nas netko natjerao da spomenemo najvažniji, onaj koji je za BMW učinio prekretnicu i učinio ga proizvođačem koji je danas, tada bismo bez mnogo razmišljanja rekli – 2002, posebice u izdanju 'tii'
Model 2002 se pojavio 1966. godine, a BMW je tada bio daleko od statusa i položaja u autoindustriji koji uživa danas. U to se vrijeme bavarski proizvođač još uvijek oporavljao od štete i krize uzrokovane Drugim svjetskim ratom. BMW se nalazio daleko iza Vokswagena i Mercedes-Benza, a 2002 je bio prvi automobil iz Münchena koji je uspio jednom zauvijek okončati za BMW fazu preživljavanja ili, bolje rečeno, tavorenja na dnu.
2002 je od svog uvođenja stekao status vozačkog automobila za sve one koji su htjeli obiteljski automobil, no s jednim parom vrata, koji će se moći voziti sportski te pružati nepatvoreni gušt u vožnji. Sportski i sofisticirani automobil iz BMW-a pokazao je da se na performanse ne treba gledati samo iz kuta ubrzanja i krajnje brzine, već i iz kuta voznih osobina i doživljaja za upravljačem. Model 2002 je vrlo brzo postao popularan diljem svijeta, posebice zbog BMW-ove reputacije kvalitetnog proizvođača s vrhunskom mehanikom i visokokvalitetnim inženjerstvom. Automobil je pogonio dvolitreni 120 KS snažni četverocilindraš koji je čeličnim blokom i aluminijskom glavom te jednostavnom konstrukcijom gotovo iduća tri desetljeća služio brojnim proizvođačima kao mjerilo pri izradi pogonskih jedinica.
BMW 2002 je do 1977. prodan u gotovo nevjerojatnih 860.000 primjeraka, a tada ga je zamijenila prva serija 3, no to je već druga priča.
Godine 1972. u BMW-u su odlučili da bi modelu 2002 dobro došao malo snažniji motor. Dvolitreni redni četverocilindraš SOHC s dva ventila po cilindru te s Kugelfischerovim mehaničkim direktnim ubrizgavanjem razvijao je 130 KS pri 5.800 okretaja u minuti te 178 Nm okretnog momenta pri 4.500 okretaja. Tisuću kilograma teškom automobilu sa stražnjim pogonom putem manualnog četverobrzinskog ručnog mjenjača ovo je bilo dovoljno da se s ubrzanjem do stotke obračuna u manje od deset sekundi te postigne čak 190 km/h maksimalne brzine.
Ipak, ako se to može tako reći, od živog motora još je bio življi sklop ovjesa i upravljača. Potpuno neovisni ovjes, nedostatak bilo kakve elektronike, diskovi sprijeda i bubnjevi straga jamčili su istančani osjećaj u vožnji, nepatvorenu preciznost i točno prenošenje informacije o onome što se događa pod kotačima. Ne treba stoga čuditi što je 2002, a posebice 2002 tii definirao klasu sportskih limuzina u kojoj je konkurencija danas nesmiljena.
Ovaj automobil je ujedno BMW-u jednom zauvijek zajamčio ugled proizvođača automobila koji naginju sportskom doživljaju u vožnji.