BMW nas želi uvjeriti da je nova serija 1 M Coupe nasljednik legendarnog M3 E30 s konca 80-ih godina prošlog stoljeća, no mi se ne damo tako lako zbuniti, posebice kada istu alfanumeričku oznaku nosi posljednja generacija nabrijane serije 3 - E92
Ono što Bavarci žele reći jest da je aktualni M3 E92 prevelik i pretežak da bi ga se moglo nazvati pravim nasljednikom izvornog modela, no u tom je slučaju serija 1 M Coupe nasljednik tek po dimenzijama, a po masi od gotovo tone i pol može se nazvati eventualno pretilim daljim rođakom.
Model 1 M Coupe pet je milimetara duži od standardne serije 1 Coupe, 53 milimetra širi i 13 milimetara viši te sa 1.495 kilograma - 35 kilograma lakši. Pod poklopcem se našao isti trolitreni turbobenzinac iz modela 135i, no blago dorađen da bi, umjesto 305 mogao razvijati 335 Ks pri 5.900 o/min, te 450 Nm od 1.500 do 4.500 o/min.
Na papiru to rezultira sprintom do stotke za 4,9 sekundi, četvrt milje za 13,2 sekunde te maksimalnom elektronski ograničenom brzinom od 250 km/h. Nije loše, ali daleko je od onog čemu smo se nadali.
U BMW-u tvrde da su značajno ukrutili šasiju te da su aluminijski elementi ovjesa preneseni s modela M3. Tu su i samoventilirajući, bušeni diskovi sprijeda (360 mm) i straga (350 mm), sakriveni iza lakih 19-colnih aluminijskih felgi kakve smo vidjeli na modelu M3 GTS.
Paket dopunjuje M-upravljač s hidrauličkim servo-sustavom Servotronic i ručni šesterostupanjski mjenjač koji snagu prenosi na stražnju osovinu s diferencijalom ograničenog proklizavanja.
Vizualno će 1 M Coupe lako biti razaznati od braće zahvaljujući prilično velikoj količini aerodinamičkih dodataka, kao i bočnim retrovizorima nalik onima kod M3, te dvostrukom izlazu ispušnog sustava. Unutrašnjost je pak prekrivena kožom, alcantarom i oznakama M.
Cijena automobila zasad nije definirana, no BMW planira proizvesti ograničenu količinu te 1 M Coupe tržištu ponuditi u tri boje – crnoj, bijeloj i narančastoj.
Premda bismo konačni dojam trebali sačuvati do izlaska automobila, teško je ne osjetiti pomalo gorak okus u ustima. BMW nas je tjednima dražio i obećavao previše. Bavarci su napuhali naša očekivanja, te su na kraju, usudili bismo se reći - razočarali.
Ograničeni broj primjeraka, arhitektura kompaktne serije 1 i mogućnosti kojima raspolaže odjel M omogućavali su BMW-u da napravi istinskog nasljednika legendarnog M3 iz 1988.
Umjesto toga dobili smo automobil koji je, premda će nesumnjivo biti zabavniji za voziti, prema performansama iza aktualnog M3 E92. Bavarci su igrali na sigurno, što bi im se, ovisno o cijeni koju misle zalijepiti na 1 M Coupe, moglo obiti o glavu.
Ipak svjetlo na kraju tunela ostavili su upaljeno. Mediji, naime, već neko vrijeme kalkuliraju o potentnijoj, olakšanoj, izvedbi 1 M Coupea – CLS, a u BMW-u nisu odbacili tu mogućnost.
Uostalom, ako Bavarci i ovdje podbace, ne sumnjamo da će čitava ergela privatnih tunera kupcima 1 M Coupea omogućiti da njihov automobil bude snažniji i brži od M3.