REDEFINIRANJE UŽITKA U VOŽNJI

BMW-ov pogled na budućnost autoindustrije

20.08.2010 u 13:06

Bionic
Reading

Čini se da u BMW-u osim o budućnosti mogu početi razmišljati i o promjeni svoje krilatice 'užitak u vožnji'. Projekt Megacity stiže već 2013, a za sobom vuče karakteristike koje teško povezujemo s bavarskim proizvođačem

BMW je s istraživanjem za svoj novi automobilski koncept započeo početkom 2007. Razvojna ekipa raštrkala se u takozvane megagradove koji broje više od 10 milijuna stanovnika - London, Los Angeles, Pariz, Barcelonu, Tokio, Ciudad de Mexico i Šangaj – s ciljem prikupljanja informacija o transportnim potrebama tamošnjih žitelja.

'Intervjuirali smo klijente, razgovarali s gradonačelnicima i ljudima koji planiraju gradski razvoj, čak smo živjeli u domovima potencijalnih klijenata i s njima putovali njihovim dnevnim rutama', kaže BMW-ov izvršni direktor Norbert Reithofer.

Averzija prema automobilima

Građani L.A.-a pokazali su se ovisnima o automobilima, dok su oni u Tokiju prema autima osjećali averziju. U Meksiku je naglasak stavljen na ekologiju. Gradski transport drastično bi se trebao promijeniti u idućih četrdeset godina, kada se očekuje da će u megagradovima živjeti 70 posto svjetskog pučanstva, tvrde u BMW-u.

Bavarci stoga razvijaju novi koncept vozila koji nazivaju Megacity, a koji će se osim arhitekturom od današnjih modela BMW-a razlikovati i dizajnom. Naglasak će biti stavljen na nultu emisiju ispušnih plinova. Prvi model, električni gradski automobil, vidjet ćemo već 2013, no u BMW-u ne odbacuju mogućnost ugrađivanja malenog jednolitrenog benzinskog motora u svrhu produljenja autonomije.

Megacity će odlikovati mala masa, zbog građe na osnovi aluminijske šasije i karoserije od ugljičnih vlakana, te izuzetna održivost. U BMW-u tvrde da će zbog manje pokretnih dijelova servisni intervali biti dugi, dok će jedina komponenta s predviđenim rokom trajanja biti baterija.

Redefiniranje premium osjećaja

Manja masa, aluminij i ugljična vlakna zvuče odlično, međutim ono što nas pomalo iznenađuje jest BMW-ovo uvjerenje da će Megacityjem redefinirati potrošačko viđenje premium osjećaja i dinamičnosti.

BMW-ov glavni dizajner Adrian van Hooydonk objašnjava da današnji kupci premium osjećaj doživljavaju kroz kvalitetu materijala, preciznost izrade, estetiku i ekstravagantnost opreme, no da će vozači budućnosti isti dojam dobivati iz rafiniranosti te održivosti i racionalnosti uporabe materijala.

'Tražit ćemo dobar život umjesto brzog života, kvalitetu prije kvantitete, umirujuću estetiku i tišinu', plaši nas Adrian van Hooydonk, 'vozila Megacity će izražavati dinamiku na sasvim drukčiji način'.