Dugo su se Bavarci opirali ideji da oskvrnu instituciju automobila M dorađivanjem glomaznih SUV-ova ili crossovera. Inženjeri su tvrdili da takvi automobili, zbog mase, visokog težišta i nezadovoljavajuće (sportske) vozne dinamike, jednostavno ne mogu nositi slogan 'ultimativnog vozačkog stroja'. Na kraju je presudila kombinacija prestiža, kompetitivnosti i zov profita. Upoznajmo novi X5 M i X6 M, novu eru za BMW
X5 M i X6 M prvi su terenac i crossover koji su prošli program dorađivanja mađioničara iz odjela M. Oni su ujedno i prvi automobili M koji koriste integralni pogon za prijenos snage i okretnog momenta na podlogu te također prvi komercijalni M-ovi s turbopunjenim motorom. No krenimo redom.
Da bi djelovali agresivnije, X5 M i X6 M prošli su opsežnu doradu eksterijera u kojoj su im prošireni blatobrani, nadodani novi prednji i stražnji branici te četverostruki izlazi ispušnih cijevi i 20-colne aluminijske felge. Premda većih usisnika zraka, nii X5 M ni X6 M na prvu doista ne pokazuju koliko brutalnosti skrivaju pod poklopcem. Sličan ritam nastavlja se i u unutrašnjosti gdje je tradicionalno sportsko okruženje ostavilo prostor eleganciji i luksuzu. Elektronski grijana i pokretana sjedala, kamera za vožnju unatrag, četvrta generacija sustava iDrive, hi-fi stereo sustav sa 12 zvučnika ukupne snage 230 Wata… Da nije standardnog upravljača M, kontrolne ploče M i graviranih sportskih sjedala M, teško da bismo otprve pogodili da je riječ o automobilu M.
Najvažnije preinake na BMW-ovu dijaboličnom dvojcu ipak su rezervirane za ono ispod kože, a tu novosti ima na pretek. X5 M i X6 M dobili su dorađeni ovjes M s McPhersonom i dvostrukim ramenima sprijeda te četverodijelnim multilinkom straga koji, tvrde Bavarci, uz kontrolu šasije Adaptive Drivei i kontrolu servo upravljača Servotronic jamči preciznu i dinamičku sportsku vožnju na kakvu su navikli vozači automobila M. Baš kao i M5, i X5 M i X6 M dobili su gumb na upravljaču M-Drive koji iz režima 'normalne' automobil prebacuje u režim sportske vožnje s bržim izmjenama brzina, krućim upravljačem i ovjesom te bržim odazivom na gas. X5 M i X6 M zadržali su integralni sustav xDrive uz blaže preinake. Sustav je sada podešen za to da većinu snage i okretnog momenta prenosi na stražnju osovinu prilikom dinamičnije vožnje, no također da preusmjeravanjem snage i okretnog momenta na kotače s najviše prijemljivosti onemogući nastanak preupravljanja i podupravljanja odnosno aktivaciju dinamičke kontrole stabilnosti (ESP).
BMW skriva podatke o masi X5 M-a i X6 M-a, no vjerojatno nećemo mnogo pogriješiti ako zaključimo da će ovo biti dva najteža automobila sa značkom M na poklopcu prtljažnika, te dva automobila M s najvišim težištem. Upravo stoga ne treba čuditi što su ih Bavarci opremili monstruozno velikim i propisno hlađenim kočnicama – sprijeda samoventilirani diskovi s četveroklipnim kliještima promjera 396 milimetra i 386 milimetara straga. Raspored mase, tvrde u BMW-u, uobičajenih je 50:50 na prednju, odnosno stražnju osovinu.
Za izmjenu brzina brine se novi šesterobrzinski automatski mjenjač s polugicama za izmjenu brzina smještenim iza kola upravljača. Oba automobila nude izbor između nekoliko predefiniranih postavki brzine izmjene brzina, a pojedince će vjerojatno oduševiti sustav 'launch control' koji, aktiviran, vozaču omogućuje najbrži mogući agresivan start uz buku, kontrolirano proklizavanje kotača i pravodobnu automatsku izmjenu brzina.
Za dinamičke sposobnosti brine se nova pogonska jedinica – 4.4-litarski biturbo punjeni V8. Ovaj motor zamijenit će atmosferski V10 u idućoj generaciji kultnog BMW-a M5, a prema podacima na papiru, itekako se ima čime podičiti. BMW tvrdi da monumentalni V8 razvija čak 555 KS pri šest tisuća okretaja u minuti te 680 Nm okretnog momenta u ispeglanoj krivulji od svega 1.500 skroz do 5.650 okretaja u minuti. Jedno je sigurno – svi oni koji često tegle jahturine, luksuzne kamp-kućice ili nešto treće, radovat će se kamionskom okretnom momentu X5 M-a i X6 M-a.
Ovim motorom oba automobila s mjesta do stotke ubrzavaju za svega 4,7 sekundi, u konačnom stupnju prijenosa i s gasom do daske postići će elektronski ograničenih 250 km/h, a uz opcionalni 'vozački paket M', blokada je podignuta na sumanutih 270 km/h. BMW ne navodi potrošnju, no nekako nam se čini da potencijalne kupce ona neće ni zanimati. Oba automobila službeno će nam biti predstavljena na salonu automobila u New Yorku ovaj tjedan s prodajom koja bi trebala započeti sredinom godine po zasad nedefiniranim cijenama.