Djeca i studenti koji pišu olovkom bolje uče od onih koji u pisanju koriste tipkovnice, otkrilo je novo istraživanje stručnjaka iz Norveške i Francuske
Očito se neki procesi u mozgu ne razvijaju kad za pisanje koristimo tipkovnicu. Naime, čitanje i pisanje uključuje puno osjetila, kažu znanstvenici koji su vodili istraživanje.
Kada pišete rukom u mozgu se stvara otisak koji se zove senzorimotor i taj proces koji se odvija tijekom pisanja rukom pomaže da prepoznajemo slova. Pisanje na tipkovnici uzrokuje drugačiji odgovor mozga i ne potiče razvoj dijela za učenje jednako dobro.
U testu koji su provodili profesorica Anne Mangen sa Sveučilišta u Norveškoj i neuropsiholog Jean-Luc Velay sa Sveučilišta Marseille dvije skupine volontera trebale su naučiti njima nepoznatu abecedu.
Prvi su se pri učenju koristili olovkom i slova su tako pisali, drugi su za sredstvo učenja imali samo tipkovnicu. Oni koji su učili slova čitajući i pišući imali su najbolje rezultate.
Druga pak istraživanja pokazala su da je područje mozga koje povezujemo s govorom aktivnije kada čitamo tekstove povezane s fizičkom aktivnošću. S druge pak strane, kad čitamo o nečem apstraktnom ili riječi koje ne povezujemo ni sa kakvom akcijom, i to područje mozga manje je aktivno.
'Taj dio mozga aktivniji je ako samo promatrate nekoga tko fizički radi, a vi sami čak ne morate ništa raditi', pojašnjava doktorica Mengen.