dupe kultura

Charlotte Tilbury objavila rat jeftinijim imitacijama svojih kultnih beauty proizvoda

18.01.2025 u 20:15

Bionic
Reading

Vizažistica i vlasnica beauty brenda Charlotte Tilbury namjerila se na neobuzdane proizvođače imitacije njezinih najprodavanijih proizvoda s kampanjom pod nazivom 'Legendarno. S razlogom'. Nova kampanja slavi svoju ostavštinu i temeljne proizvode njezine linije istovremeno se obračunavajući s imitatorima

Na društvenim mrežama često možemo pronaći objave koje govore o dupe proizvodima skupocjenih brendova. Dupe kao oznaka za imitacije postala je jedna od najčešće pretraživanih tema, a luksuzne beauty brendove upravo potresaju jeftiniji brendovi koji su dobro odrađenim marketingom uspjeli svoje proizvode predstaviti kao iste, ali jeftinije verzije skupocjenih kozmetičkih proizvoda.

Upravo ugrožena količinom preparata za koje se influenceri kunu da odrađuju isti posao kao neke skuplje varijante, oglasila se i Charlotte Tilbury novom kampanjom.

Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia

'Ja sam inovator, a ne imitator', rekla je Tilbury jasno se pozicionirajući u beauty industriji.

Naime, brojni popularni proizvodi s njezinim potpisom postali su žrtve kopiranja. Popularni highlighter 'Hollywood Flawless Filter' jedan je od najprodavanijih proizvoda luksuznog brenda, no na društvenim mrežama lako ćete pronaći mnoštvo proizvoda za koje se tvrdi da pružaju vrlo sličan učinak za puno manju svotu novca. Tako primjerice na blogu theeverygirl kao zamjenu pronalazimo čak tri cjenovno prihvatljivija proizvoda: e.l.f Halo Glow Liquid Filter, Saie Glowy Super Gel Illuminating Fluid te Versed Mood Lighting Glow Drops.

Pazite, varaju vas

'Kada varate, varate potrošača. To me jako uzrujava kao perfekcionisticu, kao inovatoricu, kao kreatoricu, kao umjetnicu', istaknula je Tilbury objašnjavajući zašto je napravila novu kampanju.

Nova kampanja 'Legendarno. S razlogom' uključila je i Jourdan Dunn i Kate Moss te bestsellere brenda (Hollywood Flawless Filter, Hollywood Contour Wand i Glowgasm), a cilj kampanje je potaknuti svijest da nema do originala za koji se ipak treba odvojiti i određena cifra koja je, tvrdi Tilbury, u ovom slučaju ipak odraz kvalitete.

UVIJEK SVOJA

Kate Moss je kraljica chica, a ima i formulu za stvaranje iluzije dužih nogu

Pogledaj galeriju

'Oni su broj jedan na svakom tržištu jer imaju mnogo bolje rezultate, oprostite na iskrenosti, od bilo koga drugoga', rekla je za Business of Fashion.

Kampanja se pojavljuje u trenutku kada Charlotte Tilbury Beauty ulazi u svoju 13. godinu kao jedna od najuspješnijih marki za ljepotu lansiranih u ovom stoljeću. Zabilježila je prodaju od 466 milijuna funti u 2023., prema dokumentima podnesenim britanskom Companies Houseu.

Tajming njezine nove kampanje u kojoj se obračuna s 'dupe' proizvodima svakak je znaimljiv. Neki bi joj mogli spočitnuti da bi bilo pametnije da se umjesto fokusiranja na ovu (unaprijed izgubljenu) bitku, fokusira na razvoj novih hitova poput Hollywood Flawless Filtera, Hollywood Contour Wanda ili Pillow Talka. Iako je Tilbury godinama bila poznata po revolucionarnim proizvodima, činjenica je da u posljednje vrijeme nije lansirala nove proizvode koji bi značajno uzdrmali (zasićeno) tržište.

U luksuznom segmentu ljepote, posebno kad je riječ o pionirskim inovacijama i viralnim proizvodima, dupeovi su postali uobičajena pojava u poslovanju. Naime, biti prvi na tržištu ima svoju cijenu jer te konkurencija brzo sustigne i pokušava replicirati uspjeh. Jedina prava strategija je biti brži, konstantno unapređivati postojeće uspješne proizvode i neprestano inovirati.

Lansiranje novih proizvoda uvijek nosi rizik, posebno kad postojeći proizvodi poput Hollywood Flawless Filtera, Airbrush Flawless Finish Setting Powdera i Contour Wanda čine značajan dio poslovanja. Međutim, postoje efektivniji načini za isticanje hitova brenda od napada na kulturu imitacija, kao što je unapređenje formulacije ili razvoj novog marketinškog pristupa postojećim proizvodima ili sastojcima.

Iako potrošači sami određuju koliko će potrošiti na kozmetiku, činjenica je da je proizvodna cijena kozmetičkih proizvoda često značajno niža od maloprodajne. Postavlja se pitanje tko zapravo obmanjuje potrošače kada se proizvodi čija je proizvodna cijena 5 dolara prodaju za 50 ili 100 dolara.