TEST

Chevrolet Cruze 2.0 D LTZ - kompaktni dizelski snagator

10.08.2012 u 16:49

Bionic
Reading

Cruzeova arhititektura pokazuje se i više nego dobrom osnovom za izradu još pokoje karoserijske inačice

Na testu smo ovaj put imali Cruze hatchback pogonjen modernim dizelskim agregatom s direktnim ubrizgavanjem. U pitanju je automobil koji nudi sve ono što jednom prosječnom obiteljskom čovjeku može zatrebati u cjenovno prihvatljivom aranžmanu, pa krenimo redom.

Za početak, transformacija iz limuzine u hatchback nije ostavila posljedice na Cruzeovom dizajnu. Automobil i dalje izgleda ozbiljno, no privlačno. Mnogo važnije, ova transformacija nije ostavila posljedice niti na prostor u unutrašnjosti pa se putnici na stražnjoj klupi neće osjećati klaustrofobično, a u prtljažnik će stati tek nešto manje stvari. 37 litara volumena manje, da budemo precizniji. Cruzeov prtljažnik standardno nudi obujam od 413 litara, s preklopljenom klupom dostupni prostor raste na 880 litara.

U pitanju su finese, no možemo reći da Cruze hatchback zato ostavlja dojam dinamičnijeg vozila. Doduše, zasluge za ovo treba pripisati i živahnom dizelašu koji rado ispunjava sve prohtjeve. Malo je lijen pri nižim okretajima, no iznad 2.000 okretaja ostavlja dojam da bi i kuću mogao iščupati iz temelja. Cruzeova šasija kruta je i zadovoljit će one koji više vole zavojite otvorene ceste od autocesta. Zamjerke se tek mogu uputiti na mahove nepreciznom šesterostupanjskom ručnom mjenjaču čiji su prijenosni omjeri podešeni više za rad nego za zadovoljstvo.

Dvolitreni dizelaš veoma je štedljiv, uglađen i miran. Puca od snage te ga je pravo zadovoljstvo imati pod poklopcem. Visoke brzinske prosjeke održava bez problema, a treba priznati i da pritom ne stvara previše buke u unutrašnjosti. Kad smo već kod interijera, on je prije svega funkcionalan s preglednim površinama, dovoljno mjesta za koljena, ramena i glave, a obzirom na to da je u pitanju hatchback, ni preglednost nije jako loša. Cruze je udoban i na dužim putovanjima, premda bismo voljeli da sjedala nude i bolju potporu donjim leđima.

Naposljetku ostaje dvojba oko isplativosti odabira najsnažnijeg dizelaša. Ukoliko godišnje prevaljujete manje od 30.000 kilometara, tada vam se najsnažniji dizelaš, u osnovi, ne isplati. Ako si ga pak možete priuštiti, tada doista ne vidimo razlog zašto ovaj automobil ne biste uključili na listu poželjnih kandidata prilikom odabira novog vozila.

Proizvođač: Chevrolet
Model: Cruze 2.0 D LTZ
Vrsta motora: 2,0, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.998 cm3
Snaga (kW/KS): 120/163 @ 3.800 o/min
Okretni moment (Nm): 360 @ 1.750 o/min
Potrošnja (l/100 km): 5,7/7,9/6,6
Ubrzanje (0-100 km/h): 8,5 s
Maksimalna brzina: 205 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.510/1.797/1.477
Cijena do registracije: 153.200 kuna