Chevrolet Cruze zavoljeli smo od prve vožnje. Kako i ne bi, izgleda dobro, vozi se još bolje, nudi pregršt prostora za putnike i prtljagu, euro NCAP kaže da je i vrlo siguran u slučaju sudara, a nađe li se dizelaš pod poklopcem, kao u slučaju testnog primjerka, i štedljivost je zajamčena
Nije tajna da je Chevrolet u naletu. Korejski proizvođač s američkom značkom ugledao se na susjede iz KIA-e te su tržištu odlučili ponuditi efektan paket dobrog izgleda i solidnih performansi u paketu s pristupačnom cijenom. Zlobnici će reći da se Chevrolet ne može mjeriti sa sofisiticiranijom europskom konkurencijom, no valja reći da ta ista konkurencija košta primjetno više pa onima koji traže prihvatljivo sredstvo za prijevoz od točke A do točke B ovaj argument i neće mnogo značiti.
A zašto bi im i značio? Istina je da su Cruzeovi materijali u unutrašnjosti nešto krući i jeftiniji na dodir, no djeluju dugovječno i lijepo su dizajnirani te, što je najvažnije, funkcionalni su. Forma nije stavljena ispred upotrebljivosti, a to će ponajprije znati cijeniti putnici na stražnjoj klupi, kojima neće manjkati prostora za noge i glavu. Neće se buniti ni oni sprijeda, čak ni nakon duže vožnje jer je Cruze udobna kompaktna krstarica koja bez problema guta stotine kilometara u jednom dahu. Ovakvoj namjeni će potpomoći i štedljivi dizelski motor pod poklopcem, koji u kombinaciji sa spremnikom od 60 litara nudi prevaljivanje 1.000 kilometara bez zaustavljanja.
Moderni četverocilindraš s direktnim ubrizgavanjem i turbopunjačem varijabilne geometrije idealan je par Cruzeovim dimenzijama i masi, a vrlo dobro se slaže i s ručnim, peterostupanjskim mjenjačem relativno kratkih hodova kojem, doduše, definitivno fali brzina više. Sa 150 KS i 320 Nm okretnog momenta već od 2.000 o/min elastični se dizelaš nameće i kao vrlo dobar stroj za tegljenje kojekakvih prikolica i tereta, no sam automobil nije ništa manje impresivan ni kad odlučite sami zasjesti za upravljač i odvesti dionicu otvorene zavojite ceste.
Cruze je građen na platformi aktualne Opel Astre i to se itekako osjeti. Premda nije riječ o neovisnom ovjesu, stražnja torzijska osovina dopunjena je Wattsovim spojem, što se u praksi manifestira vrlo dobrom prijemljivošću i neutralnošću. Cruzeu možemo tek prigovor uputiti na račun mlakog upravljača i kočnica koje bi mogle biti i učinkovitije u zaustavljanju 1.400 kilograma teškog automobila.
Kad podvučemo crtu, teško je ne izvesti zaključak da Chevrolet Cruze s razlogom spada među ponajbolja vozila na tržištu gledano kroz omjer uloženo – dobiveno. Doduše, nešto višu cijenu za dizelski model (s opremom LT), u odnosu na pristupačniji benzinski, vjerojatno će moći opravdati tek oni koji odrađuju primjetno više od 20.000 kilometara godišnje.
Proizvođač: Chevrolet
Model: Cruze 2.0 VCDi LT
Vrsta motora: 2.0, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.991 cm3
Snaga (kW/KS): 110/150 @ 4.000 o/min
Okretni moment (Nm): 320 @ 2.000 o/min
Potrošnja (l/100 km): 5,0/7,7/6,5
Ubrzanje (0-100 km/h): 8,7
Maksimalna brzina: 210 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.597/1.788/1.477
Cijena do registracije: 141.000 kuna