TEST

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi 16v

03.09.2009 u 12:34

Bionic
Reading

Pravu malu revoluciju Chevrolet je odradio lansirajući svog konkurenta u C-segmentu – Cruze. Premda će se automobil isključivo nuditi u limuzinskom izdanju, interesa ne bi trebalo manjkati ni među ljubiteljima kompakata, posebice zato što je jedna od važnijih značajki automobila pristupačna cijena

Ono što prvo upada u oči kada je Cruze u pitanju jest dizajn. Američki proizvođač konačno je načinio odmak od konzervativnih linija te stvorio dinamičnu limuzinu koja jednako dobro izgleda bez obzira na kut iz koje je se promatra. Kvalitetan odmak načinjen je i u unutrašnjosti koja, osim elegantnog dizajna, donosi i kvalitetnije materijale ugodnije na dodir no što smo navikli kod dosadašnjih Chevroletovih modela. Kontrolni instrumenti vrlo su pregledni osvijetljeni plavičastim svjetlom, ergonomija je vrlo dobra, a upravljač, nalik onom iz Opelove Insignije, izvrsno leži u ruci. Pohvale se mogu izreći i na račun položaja za upravljačem, a i na račun sjedala koja nude odlično držanje i potporu tijelu.

Neće se buniti ni putnici, čak ni oni višega rasta ili korpulentnije građe koji će na stražnjoj klupi naći dovoljno mjesta za glavu, noge i ramena. Veliki plus, kako bi rekli u Chevroletu, ide i na račun prtljažnog prostora. Premda bismo voljeli vidjeti poklopac prtljažnika koji se otvara kao peta vrata, Cruzeov prtljažnik ipak nudi 450 litara iskoristivog prostora.

Da se Cruze ne treba samo hvaliti izgledom, govori podatak i o osnovi na kojoj je građen. Chevroletova limuzina, naime, okoristila se platformom nove Opel Astre koja nam tek treba biti službeno predstavljena na nadolazećem salonu automobila u Frankfurtu. Ovo se itekako osjeti. Premda je Cruze još uvijek daleko od automobila kojemu bismo nadjenuli epitet 'vozački', valja priznati da nudi ponašanje na cesti koje još uvijek nismo dočekali ni od jednog drugog Chevroletova modela. Upravljač je veoma direktan i precizan, a ovjes, premda podešen za udobniju nego sportsku vožnju, automobilu nudi uvjerljivo ponašanje uz dosta prijemljivosti.

Testni model pokretao je Chevoletov novi dvolitreni common-rail dizelaš sa 150 KS koji 320 Nm okretnog momenta isporučuje u gotovo čitavom radnom području. Ovo je ponajbolji motor u gami koji Cruzeu nudi ubrzanje s mjesta do stotinu kilometara na sat u deset sekundi te uz prosječnu potrošnju u kombiniranom ciklusu koja ne nadilazi šest i pol litara na stotinu kilometara. Moderni dizelaš radi veoma tiho i rafinirano, a jedinu zamjerku možemo uputiti na račun peterostupanjskog mjenjača kojim je uparen. Osim što mu nedostaje stupanj više, što se posebice osjeti pri vožnji autoputom, i prijenosni omjeri mogli bi biti bolje podešeni i ne predugi.

Premda Chevrolet do sada nije spadao u sam vrh proizvođača koji se diče kvalitetom svojih vozila, i ovo bi se s Cruzeom moglo promijeniti. Cruze je, naime, prvi automobil razvijen s ove strane Velike bare koji je u fazi testiranja odradio 1,2 milijuna kilometara. Cruze bi mogao biti i prvi automobil koji će Chevroletu donijeti pet zvjezdica na Euro NCAP-ovom testiranju, zbog krute šasije i bogate sigurnosne opreme koja uključuje ABS s kontrolom trakcije i raspodijele sile kočenja, te čak šest zračnih jastuka.

Proizvođač: Chevrolet
Model: Cruze 2.0 VCDi
Vrsta motora: 2.0, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.991 cm3
Snaga (kW/KS): 110/150 @ 4.000 o/min
Okretni moment (Nm): 320 @ 2.000 o/min
Potrošnja (l/100 km): 5,7/7,4/6,5
Ubrzanje (0-100 km/h): 10
Maksimalna brzina: 210 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.597/1.788/1.477
Cijena do registracije: 114.300