TEST

Chevrolet Orlando LTZ 2.0 Diesel – David i Golijat

17.06.2011 u 15:10

Bionic
Reading

Ako ste u potrazi za monovolumenom koji sjeda sedmero putnika, izbora vam sigurno neće manjkati. Konkurencija se već neko vrijeme tuče u ovom segmentu pa tako danas imamo praktične automobile za prijevoz malonogometnih momčadi od točke A do točke B koji izgledaju dobro, voze se sportski i troše na kapaljku, no zato ih nema mnogo koji koštaju malo

Chevrolet je odlučio zadovoljiti upravo ovaj segment pristupačnih sedmerosjeda monovolumenom Orlando. Jedan pogled na ovaj automobil i ne biste nikad pogodili da je građen na istoj platformi na kojoj se gradi nova generacija Opel Astre, kao i sestrinski model Chevrolet Cruze. Naime, Orlando je velik automobil, ne i najveći u klasi, no primjetno glomazniji od Astre ili Cruza. No kao i u svemu u životu, prednosti s jedne strane nerijetko stvaraju nedostatke s druge.

Tako smo s Orlandom, na neki način, doznali limite odlične platforme Delta. Više od 1.600 kilograma, prilično visoko težište, kao i produljenje međuosovinskog razmaka u cilju povećanja prostranosti, uzeli su svoj danak u voznim osobinama. Orlando nije najveći ljubitelj zavoja, a ako ih nekoliko zaredom, nemojte se iznenaditi ako putnike počnu moriti simptomi morske bolesti. Topla je preporuka uzeti i model s manjim felgama budući da sa 18-colnima ovjes, sazdan od McPhersona sprijeda i polukrute osovine straga, ne upija najbolje neravnine. Nisu nas pretjerano zadovoljile ni kočnice kojima se oveća masa Chevroletova monovolumena ne dopada previše, pa ih je potrebno dobro nagaziti da ga zaustave.

Zato nam je najugodnije iznenađenje priuštio pogonski sklop sazdan od dvolitrenog turbodizelaša s direktnim ubrizgavanjem goriva i automatskog mjenjača sa šest stupnjeva prijenosa. 163 KS i čak 360 Nm okretnog momenta već od 2.000 okretaja, u kombinaciji s dobro pogođenim prijenosnim omjerima, znači da će Orlando u rijetkim situacijama ostati bez daha, a čak neće ni puno goriva potrošiti.

Ne možemo kuditi ni interijer koji nudi pregršt prostora u svim izvedbama, premda bi sjedala, posebice ona straga mogla nuditi i bolju potporu tijelu. Pritom valja istaknuti da par sjedala u trećem redu nije namijenjen samo djeci. Putnici do 185 centimetara visine lako bi se ondje mogli smjestiti i za dulja putovanja, a uzmanjkati bi im jedino moglo zraka zbog nedostatka ventilacije. Svidio nam se i način preklapanja sjedala kojima se jednostavno oslobađa prostor za čak 850 litara prtljage ili pak olakšava ulazak putnika u treći red, a ne bi bilo loše kad bi se drugi red sjedala mogao pomicati prema naprijed, odnosno natrag.

Najveći adut Chevroletova Orlanda je cijena, koja je, doduše, kod testnog primjerka nešto viša zbog bogatog paketa opreme, kao i najsnažnijeg dizelskog motora. Ipak, ako vam je od vozne dinamike mnogo važnija upotrebljivost automobila, Orlando se nameće kao mogući izbor koji biste trebali isprobati prije konačne odluke.

Proizvođač: Chevrolet
Model: Orlando LTZ Plus 2.0 D
Vrsta motora: 2.0, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.998 cm3
Snaga (kW/KS): 130/163 @ 3.800
Okretni moment (Nm): 360 @ 2.000
Potrošnja (l/100 km): 6,7/10,7/8,1
Ubrzanje (0-100 km/h): 10 s
Maksimalna brzina: 195 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.652/1.836/1.633
Cijena do registracije: 180.521 kuna (osnovni model LT Plus 2.0 152.217 kn)