Cipelama Manola Blahnika desetljećima je vjerna Anne Wintour, najpoznatija urednica u svijetu mode i dobra prijateljica slavnoga dizajnera koji je u razgovoru za britanski Telegraph priznao da ne razumije previše današnji svijet u kojem osobe poput Kim Kardashian nameću trendove
Osim moćne Anne Wintour, njegove cipele obožava glumica Sarah Jessica Parker, no nitko toliko koliko Carrie Bradshow, glavna junakinja serije 'Seks i grad', koju je Parker sjajno utjelovila. Ime Manola Blahnika u šest sezona te planetarno popularne serije bilo je spomenuto ukupno 36 puta, što ga čini najspominjanijim brendom. Vjerojatno se mnogi ljubitelji 'Seksa i grada' sjećaju scene kad se Carrie nađe na meti njujorškog pljačkaša i očajnički ga moli: 'Možeš uzeti moju Fendijevu torbicu, sat i prsten, ali molim te, ne uzimaj moje manolice.'
Blahnik je poznat po tome što ne podilazi trendovima, a u vrijeme kad su svi bili ludi za platformama on je ostao vjeran svojim elegantnim seksi štiklama.
'Divno je što je taj trend prošao jer je uništio tako puno lijepih nogu. U njima su čak i niske žene izgledale smiješno i još niže', kaže beskompromisni Blahnik.
Jedan je od rijetkih koji je rekao 'ne' i najnovijem trendu tenisica. 'Ne pravim tenisice; one su kao dosadne stare cipele i ne sviđaju mi se također svi ti lanci i zlato koje moji kolege sada jako koriste. Mrzim to. Ta blještava glupost je prošlost za mene i to odavna. Ne želim to više vidjeti. Što se tenisice tiče, ona je uvijek - tenisica', kaže dizajner, dodajući da se modna industrija uvelike promijenila od vremena kad je on započinjao s radom.
'Jednostavno zato razloga što dizajneri više ne idu u tvornice. Većina njih samo pošalje stvari preko računala, a to je tužno. Staromodan sam i držim se tradicije. Moram osjetiti, dodirnuti, pronaći ravnotežu…', rekao je za The Telegraph Blahnik.
No nisu se samo dizajneri promijenili, već i klijenti, čega je Blahnik itekako svjestan. 'Kinezi kupuju jedne cipele u pet boja. Ne kupuje se više iz ljubavi prema nečem, već samo zbog toga da se kupi. Ali nekako i to razumijem, oni su u fazi velikog razvoja. Rusi pak imaju dobar ukus, neki čak i fantastičan. Volim Britanke, način na koji se kreću. O drugima bolje da ne govorim jer bi to mogle loše primiti. Žene danas vole biti viđene s nečim što ima netko drugi. Engleskinje su znale biti potpuna suprotnost, nisu htjele nositi nešto što ima netko drugi, već biti drugačije.'
Na modne revije više, kaže, ne odlazi jer se smatra prestarim, no ne krije da bi već sutra odletio bilo kamo da vidi Azzediena Alaïu. 'Nema puno Azzedinea oko nas. On je zadnji od takvih', kaže Blahnik.
Iako vjeruje da svako razdoblje ima muzu kakvu zaslužuje, u kategoriju modnih muza nikako ne može svrstati Kim Kardashian. To mu je nezamislivo. 'Jean Shrimpton, Twiggy… takve su cure bile idoli. Više čak ni ne znam tko je tko danas. I tako ih je puno i sve su kao poznate. Celebrity – mrzim tu riječ jer su u moje vrijeme ljudi radili nešto po čemu su bili poznati', kaže Blahnik, a mišljenja je da je za to kriva invazija američke kulture.
No ponosan je što je i nakon 45 godina rada ostao nezavisan, a ne u vlasništvu jedne od grupacija koje drmaju modnim svijetom.
'Danas svatko nekog kupuje, a to ne želim. Dok god budem mogao plaćati najamninu i svoje obaveze, meni je dobro. Došao sam do određene točke u životu te sam potpuno slobodan. Tiranija javnog mišljenja više me uopće ne zamara. Ljudi me pitaju kako tako dugo trajem; 45 godina je puno vremena, a znate zašto - jer nikad nisam bio previše sklon kompromisima. Čovjek sam koji zna reći ne', objasnio je karizmatični dizajner, priznajući da ga se ne može definirati.
'Jednostavno volim cipele i radim cipele kakve mi se sviđaju', kaže Blahnik.