Bili smo skeptični kad je Citroen najavio reinkarnaciju DS-a i to ne u obliku jednog nasljednika, već serije modela koji će se okititi istom značkom. Pokazalo se da je naša skepsa bila neutemeljena
Istina je da modeli DS sa svojim manje luksuznim sestrinskim modelima dijele platformu i većinu mehaničkih dijelova, no Francuzi su ovu ponudu toliko dobro upakirali da je teško ostati ravnodušan. Uzmimo za primjer C4 i DS4. Da, dva automobila nalikuju jedno drugom, a dijele i pogonski sklop, međutim razlike su evidentne na više razina.
Za početak, DS4 izgleda primjetno otmjenije, a u osjećaju koji ostavlja pod prstima mu malo koji konkurent na tržištu trenutno može parirati. Materijali su kvalitetni, dizajn besprijekoran, i nije teško steći dojam da se nalazite u većem i luksuznijem automobilu jednom kada se smjestite za upravljač. I završna obrada je za pet, pa čovjeku dođe malo krivo što Francuzi nisu mogli odoljeti da ne zeznu ergonomiju, natrpavši svu silu kojekakvih kontrola na upravljač. Istu zamjerku imamo i na račun pozadinskog osvjetljenja kontrolnih uređaja koji se osim intenzitetom svjetla mogu prilagođavati i bojama. Neke opcije uistinu nisu nužne.
No sve je ovo traženje dlake u jajetu budući da se u DS4 udobno sjedi i ima dovoljno mjesta i za natprosječno visoke putnike, kako sprijeda tako i straga, gdje nas, doduše, čudi što se prozori ne mogu otvoriti, a ni prtljažnik sa 380 litara obujma nije za baciti. Sjedala veoma efektna dizajna također nude vrlo dobro držanje tijela u zavoju, karakteristika je to koja dobro dopunjava dinamičke osobine Citroenova ovjesa.
McPherson sprijeda i polukruta osovina straga odlično se nose sa 1.300 kilograma DS4, premda bi za prave sportske performanse bilo bolje da automobil ima niže težište. Ovjes je neutralan i predvidljiv, dovoljno krut, a opet ne pretvrd. Elektrohidrauličkom upravljaču sa 2,75 okretaja od kraja do kraja nedostaje osjećaja, a šesterostupanjski ručni mjenjač fino je pogođenih prijenosnih omjera katkad sklon zapinjanju.
Što nas zapravo dovodi i do zaključka. S 200 KS iz starog znanca, 1.6-litrenog benzinca kojeg PSA grupa izrađuje u suradnji s BMW-om, DS4 bi trebao konkurirati paprenim kompaktima koje predvodi Golf GTI i Renault Megane RS, međutim to nije slučaj.
DS4 u izdanju Sport Chic THP 200 snagator je u odijelu. Automobil koji će, ako to poželite, stizati jako brzo od semafora do semafora, pretjecati bez da ga probije znoj, i čiju ćete brzinu morati limitirati kako slučajno ne biste na autocesti upali u oko presretačima (budući da je akustička izolacija odlična). No DS4 nije papreni kompakt koji će odmjeravati snage na stazi, baš kao što ni Rolls Royceom nećete prolaziti zavoje po boku, premda on to sa 460 KS itekako može.
Proizvođač: Citroen
Model: DS4 Sport Chic 200 THP
Vrsta motora: 1.6, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.598 cm3
Snaga (kW/KS): 147/200 @ 5.500-6.800 o/min
Okretni moment (Nm): 275 @ 1.750-4.500 o/min
Potrošnja (l/100 km): 7,1/10,7/8,5
Ubrzanje (0-100 km/h): 8,5 s
Maksimalna brzina: 235 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.275/1.810/1.523
Cijena do registracije: 203.150 kuna (152.400 kn za osnovni model)