Ogi Antunac, poznata dizajnerica koja stoji iza domaćeg brenda Link by Ogi, već godinama uspješno opstaje na modnoj sceni, a njezine kreacije prepoznali su i kupci izvan Hrvatske
Ognjenka Ogi Antunac itekako je dobro poznato ime svima onima koji prate domaću modnu scenu, a za tportal je, između ostalog, rado ispričala kako je izgledao njezin proboj u inozemstvu, što je za nju dobar stil, čega joj nikad nije dosta u ormaru i kojih pet komada bi svatko trebao imati u garderobi.
Kad i kako ste se zaljubili u modu? Što vas je očaralo? Da niste dizajnerica, što biste bili?
Ne znam kako se to dogodilo, nisam jedna od onih što su odmalena znali što će biti. Moje obrazovanje je bilo usmjereno u dosta klasičnom, 'kliše' smjeru - gimnazija, pa Pravni fakultet. U jednom trenutku sam se počela družiti s nekim kreativcima i zapravo shvatila da je moda ono čime se želim baviti. Htjela sam probati upisati modni dizajn, išla na pripreme i nakon šest mjeseci upala. Kad sam krenula studirati, tek tada sam shvatila da je to moj put. Uživala sam u svakom trenutku tog fakulteta. Da nisam dizajnerica, ne znam točno što bih bila... U jednoj fazi fakulteta jako sam zagrizla sa sociologiju mode. Teorija mode također me zanima. Osim toga, moja velika strast su brodovi i more, a skipersku dozvolu već imam, tako da trenutno radim i na skiperskoj karijeri.
Kojih je to pet komada koje bi po vama svatko trebao imati u garderobi?
Kada razgovaramo o nekim ključnim komadima i ženama koje više nisu u toliko mladim godinama da im svašta prolazi, ja bih rekla da treba investirati u kvalitetnih pet komada odjeće koji uvijek funkcioniraju:
- dobra haljina - uvijek si obučen od glave do pete
- dobre traperice koje nosimo cijele godine na sve, čizme ili štikle
- dobra jakna ili kaput
- dobre moderne tenisice danas čine velik dio garderobe i pašu na sve
- neka fora torba koja odjevnim kombinacijama dodaje malo ludosti, jer volim kad je stil i malo duhovit.
Najbolja kombinacija za dnevni look i za neki večernji izlazak?
Ženama koje ujutro odlaze na posao i nažalost završe do navečer u odjeći od jutra mislim da je krucijalna - udobnost. Tijekom dana sam dosta komotna i uglavnom u dobroj haljini ljeti ili trapericama i nekoj cool vesti zimi. Volim jako i naše balonere koje nosim sa sobom i jako su mi praktični, a lagani. Navečer si dam malo više truda i dignem se na pete, pa se već samim time bolje osjećam.
Čega vam npr. nikad nije dosta u ormaru? Na što ste posebno slabi? U čemu se najbolje osjećate?
Slaba sam na čizme, konkretno kaubojke. Svaki put kad se spremam, zaključim da mi, evo, baš te jedne koje nisam kupila jako nedostaju.
Kako se nekoliko godina pandemije odrazilo na vaš brend?
Odrazilo se jako. Mislim da nema modnog brenda koji je pandemiju prošao financijski neokrznut. Nažalost, tržište se urušilo i mislim da je to promijenilo ponašanje kupaca, jer puno ljudi još uvijek radi od kuće. Moda postaje sve manje neophodna. Jednom kada se tržište toliko zaokrene, ono se nikada ne vraća tamo gdje je bilo. Na nama dizajnerima je da pratimo te promjene i što bolje osjetimo kako se ponašati u novonastalim okolnostima.
Jeste li impulzivan ili racionalan kupac? Kupujete li više online ili u 'fizičkim' trgovinama?
Impulzivan sam kupac jer je realno smiješno reći da mi neki odjevni komad baš treba. Kupujem dosta online jer pratim neke brendove koji mi se sviđaju i dostupni su samo online.
Iako se u svijetu mode održivosti i eko načelima sve više daje važnost, vi već dugo koristite prirodne tkanine i reciklirane materijale. Koliko je takav put teži? Na koji način birate tkanine i gdje ih nabavljate? Mijenja li se i na našem tržištu nešto po tom pitanju?
O održivosti u modi se već dugo priča. Unatrag deset godina sigurno. S obzirom na klimatske promjene kojima svjedočimo, mislim da svi moramo postati svjesni okoliša u kojem živimo. Fast fashion je jedan od najvećih zagađivača. Ono što je problem je cijena tkanina koje su proizvedene u 'eko uvjetima'. Vjerujem čak da kupci znaju i prepoznaju kvalitetu određenih proizvoda, ali je nažalost ne mogu platiti. Jako pazim na naše tkanine i nikada ne nudim kupcima nešto što sama ne bih stavila na sebe. Često dobijem feedback da naši kupci to cijene.
Je li se teško pozicionirati na našem malom tržištu? Što biste savjetovali mladim dizajnerima koji tek ulaze u taj svijet? Koji su općenito najveći problemi naše modne industrije?
Naše tržište je jako maleno, samim time teško se probiti. Brend se gradi dugotrajno i sustavno i nažalost nema ništa preko noći. Isto tako, da razbijemo mit o modnim uspjesima, jedan brend - ako se dugoročno planira - zahtijeva i financijsku investiciju. Čak bih rekla da se nije teško probiti koliko je teško opstati i stalno biti svjež. Ne volim davati savjete, mislim da svatko ima svoj put i najbolje ga osjeća. To je jedino ispravno.
Kako izgraditi dobar stil? O čemu trebamo voditi računa? Kako ostati vjerni sebi?
Graditi dobar stil ne može se na silu. Često usporedim to s kuhanjem - malo soli, malo papra, začini su najbitniji... Kad o svojem stilu ne razmišljate, baš tada imate dobar stil.
Jeste li zadovoljni probojem na inozemno tržište? Gdje se sve u svijetu mogu kupiti vaše kreacije i gdje imate najviše kupaca? Koje dizajnere najviše cijenite?
Proboj na inozemno tržište bio je dugotrajan. Zahtijevao je upornost i predan rad. Kad bih rekla da je bilo lako, lagala bih. Bio je to put pun izazova, ali, evo, isplatio se. Puno sam naučila, puno sam radila. Rokovi su neumoljivi. Svaka sezona je novi početak i novo dokazivanje. Moje najveće tržište je američko tržište i tamo je razvoj brenda nekako bio najveći. Radim na tome da smo svake sezone sve bolji kao brend, unosim svježinu i jako promišljam kolekcije. Instant moda vodi u krivom smjeru, sugerira da se sve može brzo i bez puno truda napraviti. To nije istina i na jednom dobrom komadu se dugo radi. To je poanta. Držati se postulata struke…
Što se dizajnera koje pratim i cijenim tiče, ja sam tipična Antwerpen cura: Dries Van Noten i Margiela. Volim i Ricka Owensa.
Planovi za budućnost? Na čemu sad radite?
Završila sam kolekciju Spring /Summer 24 i kreće njezino inozemno predstavljanje. Uzela sam i dva tjedna odmora za uživanje u mojem Omišlju dok ne krene modni šušur na sajmovima.