CIJENA U DRUGOM PLANU

Evo zašto je tako teško doći do omiljenih krpica slavnih

06.04.2016 u 13:38

Bionic
Reading

Francuski underground brend Vetements u kratkom roku postigao je nemoguće. Sportske majice s kapuljačom, tzv. hoodie od nekoliko tisuća eura ili čizme načinjene od materijala za čarape, dizajnerski butici i luksuzne robne kuće jednostavno ne mogu dugo držati na lageru. Na pitanje kako je to moguće i još mnoga druga, odgovorio je izvršni direktor brenda Guram Gvasalia

Jedan dio planetarnog uspjeha očito se odnosi na dizajn kreativnog uma Demne Gvasalije koji također paralelno kreira kolekcije za modnu kuću Balenciaga. Gvasalijin mlađi brat Guram obnaša funkciju izvršnog direktora brenda Vetemants, a na nedavnom panelu koji se održao na Kraljevskom institutu u Londonu otkrio je kako je koncipirano poslovanje ovog omiljenog novog brenda među slavnima.

Zašto su krpice s potpisom Vetements bezobrazno skupe?

Guram Gvasalia za visoke iznose nalazi objašnjenje u izboru tvornica i materijala, što nimalo ne čudi. 'Nismo željeli kvalitetu dovoditi u pitanje. Naši kupci mogu se odlučiti za samo jedan odjevni komad koji će, zbog kvalitete izrade i materijala, nositi dugi niz godina', otkriva Gvasalia.

Zašto je tako teško doći do Vetements?

U dvije sezone Vetements je svojim odjevnim komadima iz kolekcija opskrbio 135 distributera, no zanimljivija je činjenica ta da brend ima stroga ograničenja oko toga koliko trgovine mogu kupiti komada.

'Trgovine ne mogu kupiti više od deset komada naših traperica, a talijanskim trgovinama nije dopušteno da kupe više od četiri komada naših majica u istom stilu', otkriva Gvasalia dodavši: 'U studenom prošle godine, američki Barneys pitao nas je kolika je najmanja narudžba koju zaprimamo, na što sam im dogovorio: 'Ne postoji najmanja narudžba, ali postoji maksimalna.' Na to su mi odgovorili kako nitko ne govori o maksimalnoj narudžbi', priznaje direktor megapopularnog brenda.

Što je Vetements smatra luksuznim brendom?

'Ne smatram Louis Vuitton luksuznim brendom. Da, kvaliteta je luksuz, ali ako možete otići u dućan i dobiti što god želite, to nije luksuz', mišljenja je Guram.

Luksuz definitivno nije na rasprodaji

'Jednom kada svoje dizajnerske uratke stavite na rasprodaju, nema povratka natrag. Uvijek je bolje luksuznim robnim kućama prodati jedan odjevni komad manje i završiti s rasprodanim zalihama nego im prodati još jedan ekstra komad koji bi zatim završio na rasprodaji', priznaje Guram.

Strogi i precizni zahtjevi Vetemantsa, kojima si je brend osigurao manju proizvodnju, rezultirali su zadivljujućom brzinom prodaje komada iz kolekcija od 70 do 80 posto.

Poštovanje prema kupcima

'Jednom kada je neki odjevni komad rasprodan, on je zauvijek rasprodan. Imali smo hoodieca u prvoj kolekciji koje su brzo nestale sa zaliha, nakon čega smo dobivali tisuće zahtjeva za njihovu ponovnu proizvodnju. Da smo tada pokleknuli, sigurno bismo se doveli u situaciju da moramo izraditi milijun majica u jednom danu. Na zahtjeve nismo pristali iz poštovanja prema ljudima koji su prvi kupili naše hoodiece', otkriva direktor brenda Vetemants.