Nakon što je prije godinu dana napustio mjesto izvršnog direktora Inditexa, najveće modne kompanije na svijetu, Pablo Isla predaje ne madridskom IE sveučilištu, u upravnom odboru Nestlea, a pronašao je vrijeme i za svoju veliku strast - filmove pokrenuvši producentsku kuću. U razgovoru za Financial Times dotaknuo se rada u Inditexu i planetarnom uspjehu Zare za koji je dobrim dijelom i sam zaslužan
Pablo Isla priznaje da i dalje nosi odijela Massima Duttija, pristupačnog luksuznog brenda grupe Inditex: 'Kupovao sam ovu marku prije nego što sam se pridružio Inditexu i imam mnogo njihovih odijela, većina njih je tamnoplava', kaže 59-godišnji Isla, koji je implementirao uspješnu poslovnu strategija rasta u španjolskom modnom divu.
Njihova sposobnost da proizvode traženu odjeću u vrlo brzom roku postala je predložak koji su drugi trgovci od tada pokušavali više-manje uspješno oponašati. Zanimljivo je da Inditex proizvodi oko polovice svoje odjeće u blizini svog sjedišta koje se nalazi u gradu Arteixo u Galiciji, sjeverozapadnoj Španjolskoj, a ostatak tvornica je u Portugalu i Maroku. S nekima od dobavljača imaju poslovne odnose već više od 20 godina, a također ovaj modni div posjeduje 10 tvornica.
Jedno od najznačajnijih poboljšanja u uspješnom poslovnom procesu bilo je praćenje razvoja tehnologije koja je njihovo poslovanje do tada orijentirano na fizičke trgovine pretvorila u hibridnu maloprodaju. Pri tom su koristili svoju globalnu mrežu od 6400 trgovina kao izloge i mala distribucijska središta za kupce koji odjeću sve više kupuju na svojim smartfonima.
Taj se potez pokazao strahovito uspješnim i do 2021. četvrtinu Inditexove prodaje činila je online kupovina. Nije im naštetila ni pandemija kao ni inflacija jer su proširili svoju mrežu trgovina dok su ih konkurenti zatvarali.
'Nikad neću govoriti o drugoj tvrtki, čak ni s investitorima. U poslu napredujete ne samo zbog poslovnog modela, već i zbog provođenja tog modela. Ali gotovo je nemoguće biti uspješan ako pokušate replicirati poslovni model druge tvrtke bez odgovarajuće kulture', kaže Isla.
Dodaje da je Inditex osim dobre strategije ponekad imao i sreće s prodajom određenih odjevnih predmeta, poput Zarine bijele haljine na točkice iz 2019., koja je postala apsolutna senzacija na društvenim mrežama. 'U modi uvijek postoji element iznenađenja. To ima veze s emocijama. Zato je fleksibilnost tako važna', kaže Isla.
Kada je Isla odstupio 2022., Ortegina kći Marta preuzela je mjesto predsjednice, dok je posao izvršnog direktora dodijeljen Óscaru Garcíi Maceirasu, dotadašnjem glavnom savjetniku i tajniku Inditexove uprave.
'Poznajem Martu otkako je bila studentica i dijelili smo mnoge obiteljske trenutke. Ali nikad u životu općenito ne volim komentirati ili kritizirati druge ljude. Radije šutim', bilo je sve što je rekao o novoj šefici Inditexa i prvoj ženi Zare.