TEST

Fiat Panda 0,9 Twin Air - magija iz samo dva cilindra

04.04.2014 u 15:22

Bionic
Reading

Trend smanjivanja obujma motora u sjajnom je zamahu, a jedan od najistaknutijih predstavnika tehnologija koje su u dolasku Fiatov je nagrađivani 0,9-litreni TwinAir benzinac koji smo imali prilike isprobati pod poklopcem Pande

Panda nam je oduvijek bila jedan od omiljenijih Fiatovih automobila, posebice u izvedbi s pogonom na sva četiri kotača. Ovaj gradski mališan nudi sve ono što biste od automobila u ovoj klasi mogli poželjeti - kompaktne dimenzije koje možete svugdje parkirati, zadovoljavajuće performanse, nisku potrošnju i pristupačnu cijenu. Novim benzincem pod poklopcem Panda je otišla i korak dalje, te postala još zabavniji maleni zvrk.

Maleni dvocilindraš na papiru možda i djeluje smiješno sa zapreminom od 875 kubika, no tiskani podaci pričaju tek pola priče. Riječ je o izuzetno dinamičnom motoru koji trenutno reagira na pritisak gasa, u kojem je efekt takozvane turborupe praktički neprimjetan i koji se, zahvaljujući varijabilnom razvodu ventila, rado vrti do visokih okretaja te maksimalni okretni moment od 145 Nm isporučuje u čitavom radnom području do 4.000 okretaja. U prijevodu to znači da je talijanskog mališana moguće voziti kako god poželite, lijeno i štedljivo bez prečestog posezanja za ručicom mjenjača ili pak izuzetno dinamično, kada doduše i potrošnja raste.

Talijani su odlično podesili omjere ručnog mjenjača, a sve pohvale mogu se izreći i na račun kočnica koje svoj posao obavljaju besprijekorno. Zahvaljujući kratkom međuosovinskom razmaku, malena Panda pruža osjećaj kao da vozite karting. Na otvorenoj cesti ovo ostavlja dojam da vozite i brže nego što brzinomjer pokazuje, čemu doprinosi i odličan reski zvuk malenog dvocilindraša. Međuubrzanja su također odlična, a unatoč višem težištu, Panda i ne pliva previše u zavoju. Blage naznake podupravljanja su tu kada pretjerate, no aktivni elementi sigurnosti dobro su kalibrirani da u ovakvim situacijama reagiraju pravovremeno. Ovjes je podešen za udobniju vožnju, što znači da je mekan, ali ne i premekan.

Pandu preferiraju građani iz starijih dobnih skupina zbog širokog otklona vrata i visoke pozicije sjedenja, no moramo priznati da bismo na stražnjoj klupi voljeli vidjeti više mjesta za noge. Također bi bilo lijepo da je i ergonomija bolja, odnosno da su funkcije na upravljaču jednostavnije za korištenje.

Talijanski mališan zadovoljavajuće je pregledan, a moramo priznati da je i izolacija buke odlična. Najimpresivnije je ipak to što zahvaljujući potentnom TwinAiru Panda nije automobil kojim ćete se držati grada i zazirati od otvorene ceste. Pretjecanja se odrađuju bez strateških planiranja, a Pandu ne ubije ni više putnika i prtljage.

Jedini problem je cijena koja je na korak do one dizelske izvedbe. TwinAir je također prilično skuplji od većeg 1.2-litrenog benzinca pa nam se nekako čini da njegov zvuk nećemo tako često čuti u prolazu. Šteta, jer je riječ o pravom dragulju.

Proizvođač: Fiat
Model: Panda 0,9 TwinAir
Vrsta motora: 0,9, dva cilindra, benzin
Obujam: 875 cm3
Snaga (kW/KS): 62/85 @ 5.500 o/min
Okretni moment (Nm): 145 @ 1.900 o/min
Potrošnja (l/100 km): 4,7/6,3/8,1
Ubrzanje (0-100 km/h): 11,2 s
Maksimalna brzina: 177 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 3.653/1.643/1.551
Cijena do registracije: 90.620 kuna (osnovni model 67.500 kuna)