Fiatu se svašta može zamjeriti kada su u pitanju automobili visoke klase, no i sama tvornica priznaje da najbolje stoji što se tiče manjih automobila
Na test smo dobili Fiat Pandu, model koji ima povijest dugu 31 godinu, tijekom koje je prodan u 6,3 milijuna primjeraka.
Tko se iti jednom našao u Alpama, zna da je Panda automobil stvoren za vozikanje po vijugavim cesticama brdovitih dijelova Francuske, Švicarske i Italije. Model 4x4 bio je nepogrešiv izbor za sigurnu vožnju.
No nakon originalnog kutijastog dizajna, Fiat se odlučio svoj model dignuti za stepenicu više i učiniti ga modernijim. Panda mk 2, izašla je nakon 23 godine. Iako je zapravo prošli model u svim segmentima moderniji automobil, standardi su se također pomicali, pa je Panda ostala ono što i je. Malen kutijasti gradski automobil bez sportskih ambicija.
Novi model zapravo izgleda kao facelift, no radi se zapravo o potpuno novom automobilu. Da je 'dvojka' uspješna, dokazuje i koncept, koji je ostao identičan. Dakle Panda broj 'tri' izgleda kao redizajn, no pretresena je kompletno. Od dizajna do motorizacije.
Vanjski izgled ostao je sličan. Najlakše ga je okarakterizirati kao staru Pandu omotanu u linije Fiata 500. Sve linije su zaobljene, a mnogi detalji podsjećaju na neka prošla vremena. Pravokutnici zaobljenih rubova izgledaju retro, a to se sada itekako nosi.
Fiat je zadržao kockasti oblik karoserije čime se daje naglasak na prostornosti.
Naime, u unutrašnjost se mogu smjestiti četiri putnika, jer je stražnja klupa zapravo podijeljena na dva zasebna sjedala. Zapremina prtljažnika nije velika, no za veličinu ovoga vozila sasvim dovoljnih 250 l, a može se povećati preklapanjem stražnjih sjedala i to na 870 l.
Dizajn interijera vrlo je privlačna mješavina novih rješenja te mnogih detalja koje smo već imali priliku upoznati na ranijim Fiatovim modelima. Praktičnost će svakako pripomoći i dostatna ponuda pretinaca i prostora za odlaganje predmeta, gdje se posebno ističe onaj ispred suvozača.
Izgled unutrašnjosti je za svaku pohvalu. Dizajneri su se vješto poigrali i u unutrašnjosti vozila sa zaobljenim uglovima. U ovom vozilu sigurno nećete naći nijedan oštar rub. Zaobljeni su svi dizajnerski elementi.
Pod poklopcem motora nalazi se 1,2-litreni četverocilindrični atmosferski benzinski motor snage 69 konja, i najvećeg okretnog momenta od 102 Nm. Ovaj je pogonski stroj uparen s peterostupanjskim ručnim mjenjačem koji spomenutu snagu i moment prenosi na prednje kotače.
Iz ovih brojaka nije teško zaključiti kako motor nema nikakvih sportskih ambicija, no zato je dobar štediša. Potrošnja se na testu kretala od 6,5-8 litara. Što se tiče krajnje brzine i ubrzanja, ona iznosi nešto preko 160 km/h uz ubrzanje za 14,5 sekundi. Nije loše za automobil koji više podsjeća na komad namještaja nego neko aerodinamično remek-djelo.
Ležanje automobila je zadovoljavajuće, a tiho prelazi preko ležećih policajaca. Iako je položaj za upravljačem povišen radi bolje uštede prostora, to ne znači da Panda ne leži kako spada. Naprotiv, njome se može vrlo smireno jurcati gradskim i prigradskim cestama, čak i ako vozač ima malo više sportskih ambicija. Panda je predvidljiva, a prilikom pretjerivanja prve će se javiti gume te osjećaj naginjanja karoserije. Panda je ipak malo uži automobil od konkurencije.
Za kraj, nije teško zaključiti kako je Panda nastavak uspješne Fiatove priče, jer kad Fiat ne mijenja ime 31 godinu, onda znate da ste uboli uspješan model. Nova Panda se na tržištu pozicionirala na isto mjesto kao i njezini prethodnici, a to je malen automobil u koji će stati sve što vam treba.
Proizvođač: Fiat
Model: Panda 1.2 Evo Easy
Vrsta motora: 1.2, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.242 cm3
Snaga (kW/KS): 51/69 @ 5.500 o/min
Okretni moment (Nm): 102 @ 3.000 o/min (207 od 0 o/min)
Potrošnja (l/100 km): 5,1/6,2/7,7
Ubrzanje (0-100 km/h): 14,2 s
Maksimalna brzina: 164 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 3.653/1.643/1.551
Cijena do registracije: 76.500 kuna