Grande Punto izvukao je Fiat iz krize prije četiri godine. Talijanski proizvođač prodao ga je u više od sedam milijuna primjeraka. Ovaj rezultat bit će teško nadmašiti, a svjesni su toga i u Fiatu. Najbolje rješenje? Za istu cijenu ponuditi više
Punto Evo je upravo ono što mu ime sugerira – evolucija Grande Punta. Platforma na kojoj se gradi ostala je ista, što znači da je međuosovinski razmak ostao podjednak, kao i arhitektura ovjesa koju još uvijek čini McPherson postava sprijeda te polu-neovisna torzijska osovina straga. Čak su i dimenzije ostale gotovo iste, pa je visina i širina jednaka kao kod prethodnika, dok je dužina, zbog novih branika sprijeda i straga, povećana za tri centimetra.
Dizajn
Najveće razlike ogledaju se u dizajnu. Punto Evo primjetno je agresivnije dizajniran od svog prethodnika, što se jasno vidi u obliku i izgledu prednje maske, kao i svjetlosnog sklopovlja. Vizualne preinake u odnosu na prethodnika ne bismo nazvali diskretnima, pa smo uvjereni da će Punto Evo biti popularniji među mlađom nego među starijom klijentelom. Da je namijenjen mlađim vozačima, vidi se i po dostupnoj opremi koja, osim čitave serije novih aluminijskih naplataka, nudi i grafičke elemente koji se mogu lijepiti na karoseriju te na taj način vlasnici mogu individualizirati automobil.
Temeljito je redizajniran i interijer koji sada odlikuju kvalitetniji, pod prstima ugodniji materijali. Primjetno je bolja i izolacija buke, no iznenadilo nas je da osnovni model koji smo imali na testu nije nudio mogućnost prilagođavanje sjedala po visini. Kad smo već kod smještaja, valja reći da sjedala nude udobnost čak i prilikom duže vožnje, no ne i najbolje držanje tijela u zavoju. S obzirom na to da dimenzije nisu značajno mijenjane, volumen prtljažnika ostao je isti te iznosi 270 litara.
Na testu smo imali osnovnu verziju Punta Eva koja će među domaćom klijentelom, zbog prihvatljive cijene, vjerojatno biti i najpopularnija. S nekoliko izuzetaka, ovaj je automobil nudio sve ono što prosječnom gradskom automobilu treba – od poluautomatskog klimatizacijskog uređaja i elektronskih podizača prednjih stakala do audio sustava, ABS-a i zračnih jastuka za vozača i suvozača. Serijski dio opreme čini i zračni jastuk za koljena vozača.
U vožnji
Premda je Punto Evo dobio paletu novih MultiAir jedinica s elektro-hidrauličkom varijabilnom kontrolom ventila, pod poklopcem našeg modela našao se poznati 1,4-litreni atmosferski četverocilindraš sa osam ventila i 77 KS. Premda je riječ o zvonkom motoru koji se rado vrti i brzo reagira na pritisak papučice gasa - 13 sekundi do 100 km/h i 165 km/h maksimalne brzine jasno govori da mu je osnovna namjena gradska upotreba. Ipak, i ondje do izražaja dolazi oveća potrošnja jer 77 Ks mora gurati nešto više od 1.000 kilograma mase, pa prosječna potrošnja zna doći vrlo blizu dvoznamenkastih vrijednosti na stotinu kilometara.
Ipak, Punto Evo je zabavan automobil čiji upravljački sklop ne skriva iznenađenje. Ovjes nudi idealan odnos između udobnosti i dinamike, upravljač je zadovoljavajuće precizan, a prijenosni omjeri peterostupanjskog ručnog mjenjača fino su namješteni. Zamjerke možemo uputiti tek kočnicama koje brzo gube na performansama kod serije snažnih kočenja.
Punto Evo još nije odradio crash testove Euro NCAP-a, no s obzirom na to da je Grande Punto bio više nego uspješan, ne sumnjamo da će i Punto Evo s dodatnom opremom zasjesti vrlo blizu vrha kad je sigurnost putnika i prolaznika u pitanju.
Proizvođač: Fiat
Model: Punto Evo
Vrsta motora: 1.4, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.368 cm3
Snaga (kW/KS): 57/77 @ 6.000 o/min
Okretni moment (Nm): 115 @ 3.250 o/min
Potrošnja (l/100 km): 6,3/9,8/7,7
Ubrzanje (0-100 km/h): 13,2 s
Maksimalna brzina: 165 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.065/1.687/1.490
Cijena do registracije: 77.990 kuna