TEST

Ford Fiesta 1.6 Ti-VCT – pomodni kompakt

13.01.2011 u 16:14

Bionic
Reading

Test nove Fieste dočekali smo kao desert poslije ručka. U prvom redu zbog toga što znamo da je Ford mnogo učinio u posljednjih petnaestak godina po pitanju dizajna, sigurnosti i kvalitete svojeg kompaktnog mališana, a za one koji vole dinamiku, recimo samo da je američki proizvođač konstruktorski prvak svijeta u reliju za 2010. godinu

Prestižnu titulu Ford je osvojio Focusom, no na području utrkivanja zanimljivo je napomenuti da od 2011. godine kompletna tehnika iz Focusa seli upravo u novu Fiestu. Fiesta je bila jedan od začetnika klase malih gradskih kompakata. Prvi model proizveden je još davne 1976. Od onda do danas ime se nije promijenilo, što dovoljno govori o značaju Fieste u Fordovom portfelju. Premda su se vremena otad drastično promijenila, Fiesta se i dalje odlično drži.

Izgledom automobila Ford je rekao sve. Napravljen je značajan odmak od starog modela baš onako kako je to novi Focus napravio od starog Escorta prije više od deset godina. Stara Fiesta bila je odličan automobil, no izgledom veoma konzervativan. Novi model je čista suprotnost. S jedne strane ljepuškast i maštovit, a s druge prilično ozbiljan i upotrebljiv.

Izgled prednjeg kraja sličan je ostalim Fordovim modelima. Poklopac motora je kraći, no smješten visoko, tako da Fiesta s vrlo nakošenim prednjim staklom sprijeda sliči na monovolumen. Testirani model je imao troja vrata, koja dizajnerski izgledaju vrlo kompaktno, no svakako nisu za gradsku upotrebu (treba mnogo mjesta za otvaranje). Stražnji kraj je nešto blaže oblikovan i dobro pristaje sportskom duhu Fieste. Dizajn svakako zaslužuje najvišu ocjenu.

Koliko je ovaj auto lijep izvana, toliko je originalan iznutra. Dobar dojam testiranog vozila još više podiže kombinacija boja sjedala i instrument ploče. Položaj za sjedenje je odličan. Sjedala su profilirana i odlično drže tijelo u zavojima. Bez obzira na kompaktne dimenzije, ni duža putovanja nisu nam predstavljala problem. Dapače, dovoljno prostora će pronaći i oni viši od metar i osamdeset. To napominjemo iz razloga što je stari model bio skučen i bez oslonca za nogu. Centralni greben je položen pri vrhu, gdje se nalazi audio uređaj. On je podijeljen na dva dijela. Na donjem se nalaze komande klima uređaja. I taj posao je dizajnerski odrađen kako treba. Iznad audiouređaja nalazi se informacijski displej koji je vrlo čitljiv i dovoljno dobro zaštićen od svjetla.

Funkcioniranje unutrašnjosti je za svaku pohvalu. Iako su neke radnje poput pranja vjetrobranskog stakla izvedene u Fordovom stilu (komande špricanja stakla umjesto putnog računala), sve ostalo funkcionira kvalitetno bez škripanja, pucketanja, zapinjanja itd.

Pod poklopcem se nalazi jači agregat snage 120 konja, zapremine 1.600 kubika. Nosi oznaku Ti-VCT, što znači da ima neovisno zakretanje bregastih osovina.

Maksimalna brzina koju razvija iznosi 193 km/h, uz ubrzanje do 100 km/h za 9,9 sekundi. Radi se o jačoj izvedbi Fieste koja je agilna, no koja isto tako i troši nešto više goriva. Prosjek testa bio je između sedam i devet litara, što spada u nešto rastrošnije gradske automobile. Zato je ležanje na cesti za svaku pohvalu. Tu je Ford već tradicionalno u prednosti pred konkurencijom, te ovaj auto nije nikakva iznimka. Testni model imao je velike 17-inčne naplatke, koji su za naš ukus ipak za dimenziju preveliki, no zato je upravljivost odlična. Upravljač je precizan, a prelaženje preko neravnina ne predstavlja problem ni pri većim brzinama. Stražnja osovina je mirna u zavojima bez naznaka klizanja ili lupanja na udarnim rupama.

Testni model bio je opremljen bogatom opremom i nešto jačim motorom i time svakako predstavlja vrh ponude, a namijenjen je onima koji neće vagati posljednju kunu te im koja litra potrošenog goriva više neće upropastiti kućni budžet.

Proizvođač: Ford
Model: Fiesta 1.6 Ti-VCT
Vrsta motora: 1,6, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.596 cm3
Snaga (kW/KS): 88/120 @ 6.000 o/min
Okretni moment (Nm): 152 @ 4.000 o/min
Potrošnja (l/100 km): 5,8/8,8/7,1
Ubrzanje (0-100 km/h): 9,9
Maksimalna brzina: 193 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 3.950/1.720/1.482
Cijena do registracije: 117.000 kuna