TEST

Ford S-Max 2.2 TDCi i 2.0 Ecoboost – i Darth Vader bi ih vozio

15.04.2011 u 20:35

Bionic
Reading

Prvo pitanje koje nam se spontano nametnulo kad smo ugledali S-Max s opremom Titanium i Titanium S bilo je - kako Ford misli unaprijediti izgled ovog automobila u idućoj generaciji?

Ukusi se razlikuju, ali tijekom našeg jednotjednog druženja s dva S-Maxa osobe s kojima smo došli u susret dijelile su naše mišljenje, opisujući izgled automobila epitetima kao što su brutalno, žestoko i opako, a najzanimljiviji komentar izrekao je jedan prolaznik poručivši nam kako misli da bi crni model Titanium S vozio i Darth Vader.

Ovakvi osvrti još više govore u prilog Fordovom dizajnerskom timu kad se u obzir uzme da je S-Max zapravo standardni monovolumen u čiji opis zadaća ne bi trebalo spadati ubrzavanje pulsa i podizanje razine adrenalina, već što udobnije prevoženje brojnih putnika i njihove prtljage.

Čak i kad se prestanete diviti atraktivnoj vanjštini i zakoračite u unutrašnjost, teško je ne ostati omađijan pojedinim detaljima kao što su veliki kontrolni displej u sklopu mjernih uređaja, parkirna kočnica koja djeluje kao da ćete njome upravljati zrakoplovom te crvenim koncem prošiveni, kožom presvučeni elementi.

U S-Maxu se, kao i u drugim monovolumenima, sjedi nešto više, no on se svejedno vozi kao normalan automobil zahvaljujući nižem težištu i odlično izbalansiranom ovjesu. Sama arhitektura s neovisnim ovjesom McPherson sprijeda i multilink straga zamišljena je za dinamičniju vožnju pa S-Max s pravom spada među najsportskije monovolumene na tržištu, što se posebice osjeti na otvorenoj, zavojitoj cesti gdje je automobil veoma predvidiv s impresivno kontroliranim naginjanjem karoserije.

Na testu smo imali najsnažniji benzinski i dizelski model. Verzija 2.2 TDCi raspolagala je 175 KS snažnim common-rail dizelašem i ručnim mjenjačem sa šest upnjeva prijenosa, dok je 2.0 Ecoboost turbobenzinac razvijao 203 KS te ih na prednje kotače prenosio putem automatiziranog šesterostupanjskog mjenjača s dvije spojke.

Oba mjenjača za svaku su pohvalu, a automatizirani nam se svidio više zbog glatkih i pravovremenih izmjena brzina bez potrebe za vozačkom intervencijom. Oba mjenjača odlikuju izvrsno pogođeni prijenosni omjeri, čemu doprinosi i izrazita elastičnost obje pogonske jedinice. Hvalimo i zadovoljavajuće direktan upravljač koji odlično leži u ruci, a ne možemo se požaliti ni na potrošnju koja je bila unutar pristupačnih okvira čak i prilikom agresivne vožnje.

No S-Max je ponajprije volumen i kao takav ima specijalni niz zadaća koje, sa zadovoljstvom možemo istaknuti, bez problema ispunjava. Atraktivni dizajn nije utjecao na ponudu prostora, pa će se tako petero putnika smjestiti u automobil bez problema, a prema potrebi mogu upotrijebiti i pomoćna dva sjedala u trećem redu koja su, doduše, namijenjena djeci te eventualno onima putnicima nižeg rasta.

Prtljažnik će standardno ponuditi zapreminu od čak 1.000 litara, a s preklopljenom stražnjom klupom volumen raste na impresivnih 2.000 litara.

Nakon sveg ovog, a obzirom i na cijenu, teško je ne zaključiti da je S-Max u benzinskoj ili dizelskoj varijanti automobil koji će malo koga ostaviti ravnodušnim. I pritom ne mislimo samo na (obiteljske) vozače u potrazi za monovolumenom.

Proizvođač: Ford
Model: S-Max 2.2 TDCi  Titanium S
Vrsta motora: 2.2, četiri cilindra, dizel
Obujam: 2.198 cm3
Snaga (kW/KS): 129/175 @ 3.500 o/min
Okretni moment (Nm): 420 @ 1.750 o/min
Potrošnja (l/100 km): 5,5/9,1/6,7
Ubrzanje (0-100 km/h): 9,1
Maksimalna brzina: 212 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.768/2.154/1.658
Cijena do registracije: 261.500 kuna

Proizvođač: Ford
Model: S-Max 2.0 Ecoboost Titanium
Vrsta motora: 2.0, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.998 cm3
Snaga (kW/KS): 149/203 @ 6.000 o/min
Okretni moment (Nm): 300 @ 1.750 - 4.500 o/min
Potrošnja (l/100 km): 7,1/12,3/8,6
Ubrzanje (0-100 km/h): 8,5
Maksimalna brzina: 221 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.768/2.154/1.658
Cijena do registracije: 258.700 kuna