Može li Hermès Kelly prestići popularnost birkinice? Za mnoge ljubitelje luksuznih torbica ovo je jedno od interesantnijih pitanja, ali i znak za nadolazeću investiciju koja bi ih mogla papreno koštati
Prema Jéromeu Lalandeu, stručnjaku koji je cijeli svoj život posvetio radu u kožnoj industriji i koji s Hermèsom surađuje više od 20 godina s ciljem pronalaska rijetkih modela torbi, statistički podaci pokazuju da je torba Kelly doživjela grandiozni povratak na modnu scenu uz porast vrijednosti od čak 350 posto u posljednjem desetljeću.
'Birkinica je bila najtraženija Hermèsova torba, sve dok posljednja godina nije pokazala izmjenu trendova, a u centru pažnje ponovno se našla Kelly', izjavio je Jérome Lalande, stručnjak za kožnu galanteriju u Collector Squareu, luksuznoj second hand trgovini modnih dodataka.
Prema podacima ove trgovine, model torbe Kelly sačinjavao je 24 posto od ukupne prodaje Hermèsovih torbi na aukcijama, dok je torba Birkin zaostajala 20 posto.
Tajna njezine popularnosti krije se u priči koja stoji iza nje. Dizajn je inspiriran vrećastim torbama koje su se nalazile u sklopu sedla te su se započele proizvoditi 1880-ih godina, a 1930-ih Hermès je redizajnirao jahačke torbe u svoj model Sac à Courroies.
Glumica i ikona stila Grace Kelly prva je javna ličnost koja je povezana s tom torbom, nakon što je s njom viđena na setu filma 'Drž'te lopova' (To Catch a Thief) 1954. godine.
Dvije godine kasnije torba je zapečaćena kao statusni simbol te je u javnosti nazvana po Grace Kelly nakon što je njome glumica prekrila trudnički trbuščić u trenutku objave zaruka za princa Rainiera od Monaca. Hermès je modelu i službeno promijenio ime 1977. i otada je torba Sac à Courroies postala - Kelly.
Kada se birkinica, inspirirana Jane Birkin, pojavila 1985. godine, Kelly je dobila konkurenciju. U početku nije postigla velik uspjeh, no opća pomama za njom počela je sredinom 90-ih.
Baš kao što je Rolex odjednom postao najtraženiji sat na svijetu i statusni simbol, isto se dogodilo s birkinicom, mada još uvijek nije jasno kako se dogodio taj nagli uspjeh. Jérome Lalande je za britanski The Telegraph rekao da pretpostavlja kako iza njezina uspjeha stoji Hermèsova odluka da limitira proizvodnju birkinice u trenutku kada se javnost počela zanimati za nju, što je povećalo potražnju.
Danas gotovo da i ne postoji slavna zvijezda koja u svojoj kolekciji torbi nema birkinicu. Za novu Kelly u Hermèsu se morate predbilježiti na listu čekanja koja trenutno iznosi godinu dana, a prosječna cijena te torbe iznosi 65.000 kuna (10.030 američkih dolara).
U prilog njezine prednosti pred birkinicom svjedoči i činjenica da na Instagramu postoji preko 3,4 milijuna fotografija pod heštegom #HermesKelly, dok se iza heštega #HermesBirkin krije tek 200.000 objava.