Rezultati istraživanja MasterIndex koje je kompanija MasterCard, u suradnji s GfK centrom za istraživanje tržišta, provela tijekom rujna i listopada, pokazuju kako građani i ove zime planiraju putovati u inozemstvo
Oko 28 posto građana planira inozemna putovanja tijekom blagdana: njih 24 posto planira novogodišnje putovanje u neki europski grad, dok će 23 posto ispitanika neki europski grad posjetiti tijekom adventa. 19 posto onih koji planiraju putovanja odlučuje se za skijanje. Ipak, najviše je onih koji planiraju putovati u posjet prijateljima i obitelji ili u kupnju (33 posto), a najposjećenije destinacije za tu svrhu su Italija, Njemačka te Bosna i Hercegovina.
Kada je riječ o uporabi kartica u inozemstvu, 91 posto ispitanika nosi svoje kartice na putovanja, ali ih samo 30 posto koristi. Kartice tijekom putovanja najčešće se koriste za kupnju odjeće, cipela i poklona, a ispitanici ih koriste za oko 20 posto svojih kupnji. Kod organiziranja putovanja, internet je još uvijek najpopularniji način rezerviranja smještaja, ali je gotovina preferirani način plaćanja.
Građani su također smanjili i internetsku kupovinu: nakon rasta u travnju 2012, broj online kupaca se smanjio (sa 79 na 74 posto), ali je polovina online kupaca ipak obavljala kupovinu putem interneta u posljednjih mjesec dana. Najčešće se kupuje odjeća, obuća i modni dodaci (39 posto), a najčešći su kupci ovih dobara žene i mlađa populacija do 30 godina. Na drugom mjestu online kupovine su elektronički uređaji i bijela tehnika (36 posto) koju najviše kupuju muškarci iznad 30 godina, najčešće iz Slavonije i Like, Korduna i Banovine. Softveri i internetske igrice najzanimljivije su muškarcima s većim prihodima, kulturni servisi poput kupnje ulaznica najpopularniji su među Zagrepčanima s većim prihodima, dok se u Dalmaciji internetom najviše rezerviraju avionski letovi.
Za plaćanje tijekom internet kupovine najčešće se koristi PayPal čija popularnost i dalje raste, dok se bilježi pad popularnosti internet bankarstva za online plaćanja. 60 posto ispitanika vjeruje kako je internetska kupovina sigurna, strane internet trgovine još su uvijek popularnije od domaćih, no tendencija za kupnju u domaćim trgovinama raste (s 29 na 35 posto). Glavna prepreka internetskoj kupovini i dalje je nemogućnost za vidjeti uživo ono što se kupuje, ali glavni poticaj za kupnju daju dobre cijene i popusti. Kao glavnu prednost internetske kupovine 45 posto ispitanika ističe komociju kupovine iz vlastitog doma.