BESKRAJNI PAD

Hrvati u 2010. kupili 14 posto manje automobila

06.01.2011 u 12:10

Bionic
Reading

Tijekom prosinca u Hrvatskoj je prodano 3.205 novih osobnih automobila, što je za 195 vozila ili 5,7 posto manje nego u studenom, a 45 automobila ili 1,4 posto više nego u prošlogodišnjem prosincu, pokazuju podaci agencije Promocija plus koji se oslanjaju na evidenciju Ministarstva unutarnjih poslova o novim registracijama

Ukupno je u 2010. pak u Hrvatskoj prodano 38.587 novih osobnih vozila, što je 14,1 posto ili za 6.331 vozila manje nego 2009. godini.

Po markama, najprodavaniji je u prosincu bio Volkswagen s prodana 392 automobila, a slijedi Škoda s prodanih 341 vozila, dok je treći Ford sa 289 prodana automobila.

Poredak za 2010. nešto je drukčiji - prvi je Opel s prodanih 4.697 vozila i tržišnim udjelom od 12,17 posto, drugi je Volkswagen s prodanih 4.249 automobila što je udjel od 11,01 posto, a Renault je sa 3.328 automobila zauzeo treće mjesto i na hrvatskom tržištu ima udio od 8,62 posto.

Tržišni udio od 8,25 posto ima Chevrolet koji je u 2010. prodao 3.182 automobila, a peto mjesto po prodaji drži Peugeot sa 2.736 vozila što je udio od 7,09 posto.

Popularnije marke u Hrvatskoj su i Škoda (2.314 prodanih automobila u 2010), Hyundai (2.220), Ford (2.150), Citroen (1.909) i Kia (1.244).

Po preliminarnim podacima agencije Promocija plus, tijekom 2010. u Hrvatskoj je registrirano i 802 nova automobila s BMV-ovim znakom, 782 Audija, 705 Mercedesa.

Od marki iz gornje cjenovne ljestvice na listi su, primjerice, Porsche sa 30 prodanih novih automobila u prošloj godini, Lexus sa 16 vozila, Jaguar sa 14, Aston Martin s četiri te Maserati s dva prodana primjerka.

Kod modela vodeća je Opel Astra s 2.241 prodanih vozila u 2010, a slijede Volkswagen Polo (1.821) i Opel Corsa (1.462).

Među modelima s većom prodajom su i Volkswagen Golf (1.304), Renault Megane (1.282), Škoda Octavia (1.163), Renault Clio (967), Peugeot 308 (868) i Ford Fiesta (860).

Od svih prodanih novih automobila u prošloj godini 62,7 posto je benzinaca, a 37,3 posto dizelaša.

Prema regijama, najviše automobila je prodano u zagrebačkoj regiji - 14.591 ili oko 37,81 posto.