Iako je većina stanovništva svoje kovčege već spakirala i krenula na put prema moru, dio stanovništva svoju sezonu odmora otvara upravo ovog vikenda
Kako pronaći smještaj u zadnji čas, gdje uopće otići, koje sadržaje pogledati? Odgovor na ovo zadnje imamo! Centar zabave ovog vikenda, a i cijelog nadolazećeg ljeta je Šibensko – kninska županija! Kako bismo iz prve ruke saznali što se događa u predivnim dalmatinskim gradovima i okolici, pitali smo direktoricu Turističke zajednice Šibensko – kninske županije, Željanu Šikić.
„Uvijek je dobro provesti vikend u našoj županiji, ali ovaj produženi lipanjski vikend pripremili smo uistinu nešto senzacionalno. Kao što već neko vrijeme komuniciramo, ovog vikenda organiziramo dva lijepa eno & gastro događanja. Prvi su „Dani otvorenih kušaonica“ koji su počeli jučer i traju još danas, i to tako da su posjetitelji bili u prilici obići 17 kušaonica vina, 3 kušaonice ulja i 3 kušaonice craft piva, a potom se u subotu, 5. lipnja u središtu Šibenika održava manifestacija 'Pidoča & Debit se vole'. Bit će to okusima i doživljajima bogat vikend, i pravo mjesto za bijeg od svakodnevice“.
Ovih dana vesele nas vijesti da su gužve na graničnim prijelazima počele, dapače, nedostajale su nam. Doista, izgleda da izlazimo iz krize i ponovno imamo turiste. Direktorica Šikić je objasnila kome su ovakvi specijalizirani gastro i eno događaji namijenjeni. „Prvenstveno domaćoj publici i to iz dva razloga. Prvi je što smo od početka pandemije, a s obzirom na okolnosti, posvećeni domaćem gostu. Drugi je, što smo od početka razvijanja eno i gastro turističkog proizvoda županije Šibensko-kninske, svjesni da vrijednost naše autohtone eno i gastro ponude moramo osvijestiti primarno lokalnom stanovništvu, te senzibilizirati domaćeg gosta za bogatstvo naših autohtonih namirnica i sorti , kao i gastronomsko bogatstvo našeg podneblja“ , objašnjava. U ponudu su uvrštene i hotelske kuće koje nude turu u dodatnoj ponudi. Direktorica Šibensko – kninske županije vjeruje da će se ovaj tip događanja nastaviti, a da će ovaj tip manifestacija i u budućnosti biti primarnim razlogom dolaska u Šibenik i okolicu. Spomenute manifestacije, koje se ove godine po prvi put održavaju, već su našle put do turista.
Turistima je gastro ponuda oduvijek bila bitna, no zanimljiv trend pokazuje kako sve veći broj posjetitelja na ovakva događanja dolazi isključivo zbog ponude hrane i vina. „Naša županija je puna neprikosnovenih kulturnih i prirodnih bogatstava, ali i destinacija kvalitetnih vinskih sorti i vrijednih vinara što u posljednje vrijeme dokazuju brojne osvojene nagrade i na svjetskim razinama. To smo htjeli uvezati u turističku priču, dodati k tome i našu „pidoču“ koja već desetljećima uživa atribut najbolje. Volimo reći da se puna, mlada pidoča i svježi, lepršavi debit zaljube na našem stolu, i postaju skladan par...“, ponosno ističe Željana Šikić. Ističe također, kako se Šibensko – kninska županija već duže vrijeme brendira kao boutique destinacija. Direktorica TZ Šibensko kninske županije objašnjava: „Imali smo sreću da se pozicioniramo kao boutique destinacija, te to nije postpandemijski rebranding, već na sreću, posljednjih nekoliko godina pravac razvoja destinacije“.
Željana Šikić je jako ponosna na svoj tim koji je uspio implementirati novu strategiju razvoja eno i gastro proizvoda Šibensko – kninske županije. Tim je kroz strategiju identificirao namirnice, recepte, sorte i gastro brendove Šibensko – kninske županije koje su naknadno razvili u turističke pakete ili čak ture. „Ovo je definitivno tek početak jedne divne gastronomske turističke priče, ali i više. Jako sam ponosna na svoju županiju u svakom pogledu te se smatram sretnicom. Živimo u prelijepom prostoru, s ljudima koji taj prostor žive i kvalitetno razvijaju. Već smo neko vrijeme primijećeni kao županija koja uspješno koristi EU fondove u svrhu turističkog prosperiteta destinacije i njenih žitelja“, naglašava.
Domaćini i turisti su već imali prilike svjedočiti obnovi potpomognutoj EU fondovima, a najbolji primjer su dotjerane tvrđave sv. Mihovila, Barone, svetog Nikole i svetog Ivana, Park prirode Dinara te zaslužene UNESCO oznake. Šibensko – kninska županija obiluje prirodnim i kulturnim bogatstvima, vrijednim i kvalitetnim ljudima koji čine pobjednički tim. Osjećaj da nešto radi srcem i dušom najbolje se vidi kroz povezanost direktorice sa županijom i svim događajima. U kojima će sudjelovati i kao posjetiteljica:
„Osobno sam jako pasionirana ovim projektom te sam obišla svih 23 kušaonica. Već sam probala svih 10 načina pripremanja pidoče. I to ne samo ja osobno, već i moj predivni mali tim od 5 cura koje već mjesecima skupa sa mnom žive ovu priču. U svaki naš projekt ugradimo u sebe, a projekt u nas, okupljamo oko sebe divne ljude koji skupa s nama i mi s njima gradimo ovakve lijepe turističke priče“.
Tura kušaonica koja je započela jučer i traje još danas, koncipirana je kroz dvije ture, zelenu i plavu, a na svakoj turi je 10-ak kušaonica. Plava tura je morska, zelena kontinentalna, no preporuka je direktorice Šikić da se prođu obje ture u oba smjera. Što se tiče manifestacije „Pidoča i Debit se vole“, predstavljat će se sljubljivanje vina debit i dagnji, poznatih kao pidoče. Deset kuhara, pidoćara, prezentirat će svoje umijeće uz pomoć 10 proizvođača debita. Bit će to rapsodija 10 različitih načina spravljanja dagnji koje su još uvijek tajna.
Osim gastro i eno ponude, Željana Šikić je izuzetno ponosna na projekte koji se događaju u ovom trenutku. “Upravo smo po drugi put započeli promotivnu kampanju s JU NP Kornati, JU NP Krka, TZG Šibenika, TZG Vodica, JU Tvrđave i JU Priroda, pod nazivom „Take a walk with us“, a za koju smo prošle godine dobili prestižnu europsku nagradu European Excellence Award u Berlinu. U kampanji smo fokusirani na privatnost, netaknutu prirodu i sigurno okruženje, koji nikad nisu bili važniji, a naša suradnja i nagrađena kampanja odgovor je na nove zahtjeve tržišta u industriji putovanja.“
Nakon ugodnog razgovora, velikih planova koji će se odvijati u županiji i super posjećenih događaja koji su se održali i koji tek slijede, vrijeme je da ostavite dnevne brige u gradu i krenete put A1 autoceste!
Prilog je napravljen u produkciji tnative tima tportala u suradnji s TZ Šibensko kninska u skladu s najvišim profesionalnim standardima.