Muzej antičkog stakla u Zadru

Umjetnik Silvio Vujičić otkriva tajne antičkog Zadra kroz seriju novih radova

12.12.2024 u 14:39

Bionic
Reading

Izložba: Silvio Vujičić “Necrohaphe / Dodir smrti” u Muzeju antičkog stakla u Zadru uz 20. Noć Muzeja, 31. 1. – 31. 3. 2025.

Muzej antičkog stakla u proteklih se 15 godina od otvorenja profilirao u ustanovu u kojoj se sustavno proučava i prezentira staklo od antičkog perioda do suvremenog doba. Primjer je ustanove koja se od samog početka intenzivno razvijala na jedan poseban način. Muzej je osnovan kao specijalistički arheološki muzej za antičko staklo, a upravo je taj specijalistički koncept uvjetovao ekspanziju na različita polja kako znanstvena tako i umjetnička. Prezentacija stakla iz antičkog Iadera u prostoru klasicističke palače Cosmacendi, u kojoj je smješten Muzej, dodatno je naglašena prezentacijom puhanja stakla, vještinom, koja se u Hrvatskoj ne može nigdje više vidjeti.

The Garden_2015_02
  • The Garden_2015_01
  • The Garden_2015_04
  • The Garden_2015_03
  • The Garden_2015_05
  • The Garden_2015_06
The Garden Izvor: Promo fotografije / Autor: Photographer: tomislav moze

Dodatan je iskorak napravljen prema suvremenoj umjetnosti stakla, gdje se od otvorenja Muzeja na brojnim izložbama prezentiraju umjetnici koji rade u ovom mediju. Muzej posjeduje već respektabilnu zbirku donacija umjetnina od stakla, a od ove godine pokrenut je i 1. hrvatski bijenale umjetničkog stakla, upravo s ciljem promocije hrvatskih umjetnika koji rade u ovom mediju. Jedan od selektiranih sudionika bio je i Silvio Vujičić, vizualni umjetnik i modni dizajner, koji radi u medijima grafike, skulpture, instalacije i performansa, a dakako predmet interesa mu je i staklo.

Muzej antičkog stakla u Zadru uz 20. Noć muzeja 31. 1. 2025. godine otvara samostalnu izložbu Silvija Vujičića pod nazivom “Necrohaphe / Dodir smrti”. Osnovni koncept izložbe jest da se putem instalacija napravi veza sa stalnim postavom Muzeja antičkog stakla, u kojem se uglavnom i nalaze predmeti iz grobova nekropole antičkog Zadra. Upravo tim obrnutim procesom dočarava se i rekonstruira život stanovnika tog vremena. Rimljanima su pogrebni običaji bili izuzetno važni, tako da je fenomen smrti ilustrativno prikazan unutar tema stalnog muzejskog postava.

Flowerworks_Daisies_production 06
  • Flowerworks_Daisies_02
  • Flowerworks_Daisies_01
  • Flowerworks_Daisies_04
  • Flowerworks_Daisies_03
  • Flowerworks_Daisies_production 01
    +7
Flowerwork Izvor: Promo fotografije / Autor: Silvio Vujicic

Silvio Vujičić svojim radovima reinterpretira predmete iz stalnog postava, naslanjajući se na svoja istraživanja u mediju stakla uz složene kemijske postupke, koristeći tehnike kristalizacije, kromatografije, ekstrahiranja biljaka, a sve s ciljem da približi univerzalni fenomen smrti suvremenom umjetničkom izričaju. Postav izložbe će u jednom izrazito atmosferičnom okružju donijeti Vujičićeve radove u staklu koji predstavljaju sjajan kontrapunkt staklu starom 2000 godina koje unutar svojih recipijenata čuva ostatke sadržaja: tekućine, hrane, čak možda i suza, prema uvriježenom romantičnom vjerovanju o starom Rimu, ali i fizičkih ostataka čovjeka, nagorenih kostiju s lomača, pepela unutar pogrebnih urni. Izložba se referira na staklene predmete iz postava, ali i na njihov sadržaj. Silvio Vujičić običaje i vjerovanja u antici te ostatke materijalne kulture, reinterpretira kroz postupke kristalizacije i kromatografije stvarajući radove u kojima se isprepleće znanstveni i umjetnički pristup.  

Uz izložbu će se izdati dvojezični hrvatsko-engleski katalog s fotografijama radova i stručnim tekstovima, inspiracijom i biografijom Silvija Vujičića te tekstom kustosice izložbe Jadranke Belevski. Izložba Silvia Vujičića “Necrohaphe / Dodir smrti” novi je koncept u Muzeju antičkog stakla u Zadru. Suvremena umjetnost oživljava povijesni koncept, reinterpretira ga, a kroz dijalog novog doba i baštine uključuje posjetitelje da aktivno pristupe inače često generičkom hodu kroz muzeje, poziva na traženje, prepoznavanje i razumijevanje ponuđenog, kako antičke građe tako i Vujčićeve gotovo alkemijske intervencije na samostalnoj izložbi u Muzeju.