Nakon dvije godine restauriranja Tehnički muzej u Zagrebu dobio je svoj najvažniji eksponat – podmornicu CB20 od milja nazvanu Mališan
Tip podmornice Caproni B20 proizveden je u svega 26 primjeraka za vrijeme Drugog svjetskog rata u talijanskom brodogradilištu Caproni blizu Milana. Model koji će građani moći pogledati u Tehničkom muzeju proizveden je u rujnu 1943. te je završen pod njemačkom okupacijom u ožujku 1944. Pred kraj Drugog svjetskog rata podmornica je zaplijenjena i pridružena Jugoslavenskoj ratnoj mornarici pod oznakom P-901 odnosno Mališan.
S obzirom na to da je Mališan dugačak tek 15 metara, prema podmorničkim standardima spada u klasu takozvanih džepnih podmornica čija je svrha patroliranje i izviđanje te presretanje neprijateljskih brodova. Zahvaljujući gazu od svega 2,05 do tri metra mogla je pristupiti svim uvalama i dragama jadranske obale. Unatoč skromnim dimenzijama, Mališan je bio propisno naoružan dvama torpedima od 450 milimetara te mitraljezom, a na njemu su u ratnim uvjetima služila četiri člana posade (jedan časnik i tri mornara), odnosno dva člana posade u mirnodopskim uvjetima.
Podmornica je imala doseg od 1000 milja na površini do brzine od pet čvorova, dok je zaronjena mogla prevaliti do šezdeset milja brzinom od tri čvora. Za pogon na površini koristio se dizelski šesterocilindrični četverotakni motor Isotta Fraschini D 80 koji je razvijao 65 kW odnosno 88,4 KS. Ispod površine Mališana je pokretao elektromotor snage 44 kW odnosno 60 KS.
Više o najvažnijem eksponatu Tehničkog muzeja koji će javnosti biti dostupan od 8. travnja možete pogledati u video isječku koji donosimo u nastavku.