Premda se donedavno nagađalo kako najluđi američki automobil neće dobiti nasljednika, u Dodgeu su odlučili kako jednostavno ne mogu dopustiti da sportska ikona grupe Chrysler umre
Nova otrovnica nije samo vraćena u život, već je snažnija no ikad. Zlobnici će reći da je, u usporedbi sa sofisticiranom europskom konkurencijom, još uvijek riječ o dinosaurusu, no Viper nikad niti nije težio tome da bude precizan alat, već prije - malj.
8,4-litreni V10 pod poklopcem, najsnažniji atmosferski motor na svijetu, pobrinut će se za ovakav renome sa 640 KS i čak 812 Nm okretnog momenta. Jedno je sigurno, ne bismo voljeli biti na mjestu Viperovih stražnjih guma, a bome ni šesterostupanjskog ručnog mjenjača.
Amerikanci ističu kako je, unatoč korištenju postojeće platforme, ovjes automobila temeljito unaprijeđen te da je sustavom X-brace šasija ukrućena za čak 50 posto. Korištenjem materijala poput ugljičnih vlakana, magnezija, kevlara i stakloplastike, ukupna masa je snižena za 50-ak kilograma.
To daje omjer od svega 2,2 kilograma po konjskoj snazi. Boljim rezultatom mogu se pohvaliti tek Bugatti Veyron i Ferrari F12.
Novi Viper još uvijek je psihopat, no onaj kakvog je moguće u tren oka ukrotiti luđačkom košuljom. Standardnu opremu sada čine ABS, elektronska kontrola stabilnosti i kontrola trakcije, no ovisno o suicidalnoj želji vozača, osim ABS-a, iste je moguće u potpunosti isključiti.
Budući da su minulih godina najviše kritika primili na račun interijera, u Dodgeu su ovom problemu odlučili posvetiti posebnu pozornost. Rezultat možete vidjeti u našoj fotogaleriji, a recimo samo da su tehnološki orijentirani korisnici konačno došli na svoje.
Interesantno je to što Dodge baš nigdje u medijskom izvješću ne spominje podatke o performansama, no nije potrebno biti inženjer strojarstva da bismo zaključili kako je riječ o prokleto brzom automobilu.
Cijene i datum početka prodaje Amerikanci će objaviti naknadno, a s obzirom na partnerstvo s Fiatom, neće nas iznenaditi ako otrovnica prije nego kasnije stigne i s ove strane Atlantika.