INSPIRIRAN PRIRODOM

Jedinstveni nakit s domaćim potpisom koji osvaja na prvi pogled

28.04.2025 u 13:28

Bionic
Reading

Kreirati nešto novo, drugačije i lišeno nametnutih formi djeluje kao izazov današnjice, no umjetnici zanata uspijevaju odolijevati takvim izazovima. To je Lapidarium, sinonim za autorski nakit već dva desetljeća

Zlatarnica, showroom i radionica nastala kao ideja i životna strast Marija Nokaja, u zagrebačkoj Radićevoj 10 okuplja zaljubljenike u nakit i individualan stil.

Lapidarium nakit nije samo proizvod, to je priča, emocija i umjetnost, pretočena u plemeniti materijal.

Lapidarium kolekcije nastaju spontano, neopterećene vremenom, a inspirirane prirodom kao glavnim motivom.

Novi Lapidarium editorijal prezentira već dobro poznate kolekcije s Nokajevim autorskim pečatom, kolekcije u nastajanju te one u suradnji s drugim autorima.

Broš HORTENZIJA, autorica Ljiljana Fabijanić, tamni prsten ABONOS, autorica Smiljka Franjić za Lapidarium, prsten PLANETI, Mario Nokaj Lapidarium
  • Broš HORTENZIJA, autorica Ljiljana Fabijanić za Lapidarium
  • Lijevi prsten šupljikavi VORONOI,Mario Nokaj Lapidarium, drugi prsten KRISTAL, autorica Smiljka Franjić
  • Narukvica i prsten AQUA, naušnica AQUA DROP, sve autor Mario Nokaj Lapidarium
  • Naušnica i prsten VORONOI, autor Mario Nokaj Lapidarium, drugi prsten KRISTAL, autorica Smiljka Franjić za Lapidarium
  • Naušnice LATICE, autor Mara Fabijančić Borović za Lapidarium
    +14
Lapidarium kolekcija nakita Izvor: Promo fotografije / Autor: FRANJO MATKOVIC

Suradnja dizajnera i Lapidariuma događa se spontano i prirodno, daleko od masovne proizvodnje. Svaki autor svojom kolekcijom unosi dio sebe, svoje misli, osjećaje i kreativnu viziju, zbog čega kreacije nisu samo ukras nego odraz duše.

Kreativnost ne počinje isključivo u Lapidarium radionici, ona se kao inspiracija pronalazi u prirodi, ljudskim interakcijama, kulturi, društvenim pojavama i fenomenima. Poput četiri elementa, voda, zemlja, zrak i vatra, koja su Marija Nokaja nadahnula za kreiranje priče o nakitu.

'Aqua' je kreativna priča koju ispisuje sam vlasnik Lapidariuma. Kolekcija u nastajanju inspirira se mijenama tekućica, kapljicama vode, nastajanjem i nestajanjem.

Unutar kružne 'Aqua' kolekcije stvorena je 'Aqua Drop' koja, kako joj ime kaže, imitira stilizirane kapljice, prepoznatljive u naušnicama XXL dimenzija. Još jedna vrsta prirode, točnije prirodna znanost, intrigira Lapidarium tim.

Kao ideja i matematički fenomen, stvorena je arhitektonska kolekcija 'Voronoi'. Voronoijev dijagram, pravilan u svojoj nepravilnosti, simbol je organskog oblikovanja i vječne dinamike sila koje nas tvore.

Na suprotnoj strani od konstrukcije nalazi se kolekcija 'Latice' autorice Mare Fabijančić Borović koja spaja nježnost cvijeta i strogoću metala, pretvarajući ih u savršenu simbiozu.

Marina dugovječna kolekcija 'Maslina' predstavlja nenametljivu ljepotu maslinova lista u njezinoj bezvremenskoj formi.

Ženskom kolektivu Lapidariuma kolekcijom 'Hortenzija' pridružila se autorica Ljiljana Fabijanić. Cvijet hortenzije simbolizira jedinstvo i zajedništvo, gracioznost i apsolutnu ljubav.

Uz dobro poznate kolekcije, u Lapidarium kolektivu prisutne su gostujuće kolekcije poput 'Zen Point' Anite Kontrec, u kojoj se spajaju skulptura, slikarstvo, instalacija i performans.

Dvije Lapidarium kolekcije odolijevaju trendovima i već su postale simbol ove zagrebačke zlatarne, kolekcija prstenja '365' inspirirana spiralom života bez početka i kraja te 'Link', neprekinuta linija sudbine. Uz klasično srebro, pozlatu i rose gold, u Lapidarium radionici sve češće kreiraju crni matirajući nakit, koji daje mističnost onome koji ju nosi.

Nesvakidašnjom konstrukcijom inspirirana je kolekcija 'Kristal' autorice Smiljke Franjić u čijoj se kolekciji ističe crni masivni prsten, baš kao i dark naušnice iz kolekcije 'Pera'. Zašto 'Pera'? Jer u kreativnoj radionici tima Lapidarium uživaju stvarati konstrukte i simbole, lišene klasične doslovnosti.

S dozom zaigranosti i pomakom prema nesvakidašnjem nastala je kolekcija 'Claw', oblikovana posebnom tehnikom. Anticlastic metoda predstavlja avangardan pristup u oblikovanju nakita – omogućuje dvostruku zakrivljenost u suprotnim smjerovima, pri čemu se forma prirodno razvija u elegantne, ali snažne linije.

Rezultat je lagana, no strukturno stabilna forma koja objedinjuje preciznu konstrukciju i snažan estetski dojam. 'Claw' nije samo ukras – to je forma u pokretu, nakit koji diše s tijelom.

Na kraju, Lapidarium nakit zamišljen je kao modno promišljena konstrukcija – estetski snažna forma koja se skladno prilagođava linijama lica i tijela. Ne skriva osobnost onoga tko ga nosi, već je naglašava, suptilno, ali s karakterom.