Tenisice nikad nisu pretendirale da budu lijepe i elegantne već praktične i udobne. No kad se modni svijet zaljubio u najudobniju obuću na svijetu, sve se promijenilo. Danas se tenisice nose uz sve odjevne kombinacije i gotovo u svim prigodama, a u trendu su već nekoliko zadnjih sezona tzv. ružne tenisice. Taj trend započeo je s iznošenim, naizgled prljavim modelima Golden Goosea, relativno mladog talijanskog modnog brenda koji suvereno vlada modnim svijetom kad su tenisice u pitanju, a s trona je u 2020. skinuo i razvikane modne kuće Gucci i Alexander McQueen, čiji su modeli Ace i Oversized zadnjih godina bili predmet žudnje
Prije 13 godina Golden Goose, luksuzni talijanski brend, izbacio je na tržište tenisice nad kojima su se mnogi zgražali jer su izgledale kao da su stare i iznošene, a cijena im je bila paprena - od 300 eura pa nadalje. To bismo mogli nazvati početkom trenda ružnih tenisica, iako je za mnoge Golden Goose Superstar jedan od najljepših. Te uništene tenisice s popisom brenda Golden Goose vrlo brzo postale su hit među trendsetericama, a čak i njihovi najskuplji modeli, ukrašeni kristalima i cirkonima, čija se cijena penje i do tisuću eura izgledaju uništeno, kao da ste ih nosili već godinama. No zaljubljenike u modu to nije nimalo smetalo, dapače za njih su spremno izdvajali stotine eura jer su bile nešto novo, još neviđeno na tržištu, a njihova popularnost ne jenjava ni danas.
U 2020. Golden Goose tenisice i dalje osim zaštitnog znaka - zvijezde, krasi iznošen look i visoka cijena, a popularnost im samo raste pa su ove godine, čini se, popularnije no ikad. Prema podacima modne platforme Lyst Golden Gooosice, točnije njihov najpoznatiji model Superstar, među pet su najtraženijih tenisica godine, a sudeći po stajlinzima slavnih ljepotica, ali i onom što vidimo na hrvatskim špicama i rivama to je istina.
'2007. nije bilo nijednih modnih tenisica poput Golden Goosea. Bilo je sportskih brendova i modnih kuća koje su proizvodile svoje modele tenisica, ali nije bilo ničeg između. Golden Goose ispunio je tu prazninu dizajniravši tenisicu koja izgleda moderno i cool, ali ne i previše vrijedno', rekla ja Marina Larroude, modna direktorica njujorškog Barneysa.
Moć Golden Goose leži u prikrivanju ili možda čak i izrugivanju luksuza. Osnivači brenda Alessandro Gallo i Francesca Rinaldo za najpoznatiji i najprodavaniji model Superstar kažu kako su to tenisice koje su emocionalni proizvod, koji je autentičan i nikad umjetan. Izgledaju kao da su već proživjele svoj život, ali još uvijek se dobro drže, a mogu se nositi na sve od haljina i odijela do trenirke i traperica. Željeli su da se njihov proizvod uklopi u bilo koje okruženje i da ne privlače pozornost, a samo dobro upućeni znat će o čemu se radi.
Nose ih i muškarci i žene, a upravo ih žene obožavaju zbog udobnosti koju im pruža njihova malo povišena skrivena peta.
A sve je počeo gotovo sasvim slučajno, kaže Gallo, kreativni direktor Golden Goose Deluxe Brand, kompanije koja je u 20 godina postojanja promijenila tri vlasnika, a vrijednost joj na prevrtljivom modnom tržištu i dalje raste. Modna kompanija sa sjedištem u Veneciji ime je dobila po jednoj od najpoznatijih Ezopovih basni 'Guski sa zlatnim jajima', koja nosi pouku da čovjek treba biti zadovoljan onim što ima i izbjegavati pohlepnost. Uskoro su brendu dodali riječ Deluxe kako bi ga pozicionirali kao što mu ime govori u luksuzni segment, ali ne u smislu izgleda već kao nešto što nije dostupno svima.
Dizajnirali su model koji je i dalje predmet žudnje svih zaljubljenika u modu, a koji vješto spaja skaterski cool izgled s talijanskom znanjem i umijećem izrade cipela, a uskoro su se njihovi modeli mogli vidjeti na nogama Gwyneth Paltrow, Kanyea Westa, Taylor Swift, Selene Gomez, ali i vlasnika i dizajnera Off-Whitea Virgila Abloha. Golden Goose tenisice, kažu dizajneri, utjelovljuju japanski koncept Kintsukuroi, shvaćanje da je predmet ljepši ako je pretrpio neka oštećenja i da se njegova povijest vidi u svakoj ogrebotini.
Za Golden Goose to je značilo da moraju umijeće tradicionalne izrade cipela obogatiti novih tehnikama 'oštećenja' a da se pri tom ne naruši kvaliteta i izdržljivost tenisice, što je nešto što smo navikli gledati na trapericama i odjeći, no ne i na obući, pogotovo tenisicama.
U početku nisu ulagali ni u reklamu već su pustili da kvaliteta proizvoda govori za sebe, a u nju su puno uložili. No sreća im se doista osmjehnula sedam godina kasnije kad su lansirali prvu liniju tenisica.
'To je bio model na kojem smo strastveno radili', kaže Gallo koji je baš poput svoje supruge veliki obožavatelj tenisica. Stoga su radili ono što najbolje znaju, pristupili su tenisicama kao predmetu obožavanja, kojeg voliš i nosiš godinama, a ne kao potrošnoj robi. 'Iznošeno znači nošeno, a ako nešto nosite onda to znači da vam se to sviđa', kaže Gallo.