Službeno je potvrđeno - od kriptovaluta i NFT-a više ne moramo bježati! Domaći startup Revuto, koji je u samo godinu dana postojanja prikupio 10 milijuna dolara i do danas zabilježio milijun i pol ranih prijava za aplikaciju, predstavlja super akciju – za simboličnih 349 dolara kupite doživotnu pretplatu za Netflix i Spotify!
Jeste li već čuli za Revuto? Riječ je o aplikaciji koja upravlja pretplatama i pomaže korisnicima da uštede novac na njima. Također, omogućuje im pauzirati, blokirati i ponovno pokrenuti pretplate uz jednostavno korištenje virtualnih kartica. Možda na prvi dojam ovaj podatak zvuči konfuzno, no ne i osnivačima tvrtke stasale u doba pandemije, kada su Josipa Majić, Vedran Vukman i Marko Rukonić zaključili – svi su doma, gledaju Netflix, slušaju glazbu na Spotifyu, održavaju sastanke na Zoomu…
'Upoznali smo se na Electronic Consumer Showu u Las Vegasu, najvećem sajmu potrošačke elektronike, na kojem smo Vedran i ja bili izlagači. Još tada dijelili smo iste izazove startup svijeta i nekoliko godina kasnije, kada je krenula korona, Vedran me nazvao i rekao: 'Imamo priliku života, raditi pretplate i virtualne kartice. Moramo ostaviti sve što imamo i baciti se na to.' Nakon toga stavili smo kompletan fokus na Revuto i više od dvije godine radimo na njemu', objašnjava Josipa Majić početke tvrtke čije NFT-ove masovno kupuju kriptaši, prvenstveno iz Velike Britanije i Turske, a tvrtka već broji 44 zaposlenika.
Svojim iskustvom pridonio je i Marko Rukonić, tadašnji zaposlenik Intuita, najvećeg fintecha na svijetu. Vedran Vukman požalio se Juriću da ima puno problema s pretplatama koje koristi za posao. Mjesečno plaća barem njih 15, od Dropboxa do paketa Office, Adobea… No nije mogao naći kanal kontroliranja troškova i pratiti pretplate koje su se gomilale. Za neke nije ni znao da ih plaća: 'Plaćao sam puno toga što ne koristim ili sam se pretplatio na nešto da isprobam, iskoristim free trial, no zaboravio bih se odjaviti. Svi tu gubimo puno novca', rekao je Vukman. Kroz razgovor s kolegama saznao je da su u Intuitu već pokušali napraviti proizvod koji bi omogućio kontrolu nad pretplatama, no na pogrešan način.
Revuto se pokazao kao pravi način. Kako ističe Majić, fokus im je na pretplatama, prvenstveno na njihovu razlamanju. Prije nije postojao sustav razdvajanja i segmentiranja pretplata raznih servisa. Ako plaćate nešto, morate to činiti 365 dana godišnje. 'Svi znamo da npr. ne gledamo Netflix svih 12 mjeseci godišnje jednako, a sada pomoću Revuta možemo kontrolirati koji mjesec ćemo ga koristiti, a koji mjesec nećemo. Onaj mjesec u kojem ga ne koristimo ne plaćamo ga, a onaj mjesec u kojem ga gledamo plaćamo te čuvamo svoj profil i preferencije bez odjave pretplate. To je specifičnost Revuta', ističe ona.
Korisnicima pomažu da uštede novac na pretplatama jer, kako ističe Vukman, postoji podatak da ih plaća više od pola korisnika, no zapravo ih ne koriste i gube novac. 'Ljudi gube novac preko free trial zamki. Revuto je tu da štiti korisnika od navale pretplata koje dolaze jer sam uvjeren da ćemo u budućnosti kupovati sve na pretplate. To se već pokazuje. Tržište pretplata raste sto posto', objašnjava Vukman.
Ovih dana Revuto podiže poslovanje na novu razinu, privlačeći još više registriranih korisnika. No uz posebne i višestruke provjere identiteta, jer ipak je riječ o karticama. Uz aktivnih 350.000 korisnika, još je milijun i pol onih koji čekaju na odobrenje za korištenje servisa Revuto. Tu će brojku povisiti kampanja u kojoj Revuto nudi jedinstvenu priliku – kupnju doživotne NFT pretplate na Spotify i/ili doživotne pretplate na Netflix za super povoljnu cijenu od 349 dolara. Brojka je limitirana na 10.000 zainteresiranih korisnika, a oni mogu kupiti Revulution NFT preko službene web stranice.
Na pitanje zašto Netflix i Spotify, Vukman spremno odgovara:
'Ovo je jedinstvena ponuda i neće se ponoviti. Omogućujemo ljudima da kupe NFT, stvore i izgrade pretplatu. Ova dva servisa najpoznatija su među ciljnom skupinom koja koristi streaming videa i glazbe. Koristimo Netflix i Spotify da bismo uveli ljude u set up korištenja NFT-a i pretplate. Iz tog razloga nazivamo ih Revulution NFTs jer namjeravamo uvesti revoluciju u svijet pretplata, u kojem će korisnik moći kupiti NFT za bilo koju drugu pretplatu na svijetu te u periodu po želji', ističe Vukman. Hoće li to biti na pet, 15, 25 i pol mjeseci ili doživotno, ovisi o korisniku, što je plodno tlo za razvoj sekundarnog tržišta pretplata i NFT-a, na kojem će korisnici moći kupiti svoju pretplatu po povoljnijoj cijeni.
Revuto se bazira na dvjema vrstama poslovnih modela – freemium i premium. Premium će uključivati naprednije postavke, pogodnosti i dodatne koristi dok će freemium korisnici pri svakom korištenju pretplatnog servisa Revuto ostaviti mali, simboličan fee. Svaka pretplata ima svoju karticu Mastercard. Kartica je to koju prepoznaju svih pružatelji pretplata i usluga. Upravo se digitalna kartica pokazala kao dobar use case za NFT, napominju Majić i Vukman. Kada se odlučite za korištenje određene pretplate, koristit ćete Revutovu pretplatničku karticu, umjesto dosadašnje debitne kartice, kao sredstvo plaćanja. To znači potpunu kontrolu nad korištenjem kartice i sigurnost digitalnog plaćanja pretplate koja funkcionira na sustavu naplate prije korištenja. Kako bi korisniku omogućili bezbrižno korištenje pretplatničkih usluga, ne zamaraju ga nepotrebnim informacijama.
No što kada korisniku dosadi neka pretplata, što će se dogoditi s tim NFT-om? 'U slučaju da korisnik odluči prodati ili pokloniti NFT drugom korisniku, mi drugom korisniku izdajemo virtualnu debitnu karticu koju on koristi za pretplaćivanje na svoj npr. Netflix ili Spotify, a prošlom korisniku ukidamo njegovu virtualnu debitnu karticu koju je dotad koristio. U slučaju NFT-a za Netflix ili Spotify, on ima trajnu vrijednost jer dok netko ima taj NFT u aplikaciji, mi ćemo puniti njegovu virtualnu debitnu karticu iznosom potrebnim za plaćanje mjesečne pretplate za Netflix ili Spotify. Vrijednost tog NFT-a čak bi trebala rasti kako bude rasla cijena samih pretplata. S vremenom ćemo uvesti još pogodnosti za vlasnike takvih NFT-a, pa će biti još više razloga zbog kojih bi netko trebao imati naš NFT', objašnjava Vukman.
Još jedna prednost korištenja servisa Revuto u tome je da možete jednostavno kontrolirati koju pretplatu želite ili ne želite koristiti, a time i plaćati ju za naredni mjesec, objašnjava Majić. Sva kontrola odvija se putem virtualnih debitnih kartica koje izdaje Revuto, pa tako u svakom trenutku možete zaustaviti plaćanje Netflixu ili ga odblokirati kad se odlučite ponovno ga koristiti. Za vrijeme prekida plaćanja usluga je suspendirana, no svi podaci u pretplatničkim računima ostaju sigurni do trenutka u kojem se odlučite na ponovno korištenje.
Majić i Vukman ističu – postoje kupci koji npr. NFT za pretplate neće koristiti samo radi plaćanja usluge, već da bi trgovali njegovom vrijednošću na slobodnom tržištu. U to se savršeno uklapa podatak da su Turci, koji su odvojeni od eurozone, a žele biti dio globalnog tržišta, na ovaj način prepoznali Revutove NFT-e i kripto. 'Spoj alata koji rješava stvarni problem i kriptoproizvoda koje koristimo da bi korisnici ne samo uštedjeli, već i zaradili novac, daje ljudima razlog više za korištenje Revutove aplikacije i njihovih NFT-a', objašnjavaju.
'Plan nam je da Revuto u budućnosti bude sinonim za pretplate, tako da nitko ne pomisli koristiti nešto drugo kada se odluči pretplatiti na nešto, jer će samo uz naše virtualne debitne kartice imati zaštitu, privatnost i još neke pogodnosti uz kripto. Omogućujemo ljudima da sačuvaju, ali i zarade novac plaćajući svoje pretplate', zaključuje priču o Revutu Majić.
Prilog je napravljen u produkciji Tnative tima tportala i klijenta Revuto u skladu s najvišim profesionalnim standardima.