Ultimativna želja svakog ljubitelja automobila je da se bar jednom nađe iza upravljača bolida Formule 1. Ne, simulator za Playstation se ne računa
Pritom mnogi zanemaruju ono što Formula 1 zapravo jest - vrhunac automobilske tehnologije gdje je svaki detalj podređen brzini. Dok čak i najbrutalniji komercijalni automobil na tržištu još uvijek u fokusu ima vozačevu udobnost, kod Formule 1 je ona potpuno zanemarena. Na hijerarhiji važnosti, od udobnosti je daleko važnija vozačeva sigurnost.
Male bi koristi, doduše, bilo od udobnosti kad u obzir uzmete način na kojim se bolidom Formule 1 upravlja. Kako bi aktivni elementi aerodinanamike funkcionirali, potrebno je održavati visoke brzinske prosjeke, što u osnovi znači da u svakom trenutku pritišćete papučicu gasa do kraja ili pak jednakom požrtvovnošću isto činite papučici kočnice. U Formuli 1 nema krstarenja.
Rezultat su ljudskom tijelu sasvim neprirodna ubrzanja koja, tijekom jednog kruga na stazi, po nekoliko puta nadvisuju ono zemljine teže. U pojedinim zavojima moguće je generirati silu od čak 7 G, dovoljnu da se prosječan čovjek nekoliko puta onesvijesti, pa ne čudi što vozači moraju biti u vrhunskoj fizičkoj spremi. Traumatično je to iskustvo za koje se valja pripremiti nešto manje traumatičnim, no poprilično bizarnijim metodama.
U videoisječcima koje donosimo u nastavku pogledajte što je sve potrebno proći kako biste odvezli dva kruga na stazi Paul Ricard u Renaultovom bolidu Formule 1 iz 2004. - R24.