Za desetak godina vjerojatno ćemo upravo za cee'd i procee'd govoriti kako su bili prekretnica u KIA-inom europskom pozicioniranju. Kompaktnim dvojcem s trojim, odnosno s petorim vratima, KIA je tržištu ponudila automobil atraktivnog dizajna i provjerene tehnologije po povoljnoj cijeni, a kad im se učinilo da je to premalo – redizajnirali su ga kako bi bio još bolji
Malo je toga što vam se neće svidjeti kod KIA-e procee'd kad u obzir uzmete cijenu, no što je s onim pojedincima kojima broj šuškavih novčanica koje trebaju izdvojiti za automobil ne igra glavnu ulogu u odabiru? Neki će reći da će takvi tražiti automobil s razvikanijom značkom, no Korejci misle da i oni imaju konja za utrku.
Na testu smo imali procee'd u njegovom najprestižnijem izdanju, s dizelskim motorom pod poklopcem i pregršt opreme. Kad kažemo pregršt opreme, onda mislimo na kožom presvučena sjedala, senzore za kišu, centralni displej osjetljiv na dodir s GPS navigacijom i kontrolama za Appleove multimedijalne playere, senzore i kameru za parkiranje unatrag, 17-colne aluminijske naplatke, aluminijske papučice itd. Zapravo, da nije nešto jeftinije na dodir plastike, posebice one rukohvata, lako biste se mogli zabuniti da je riječ o proizvođaču luksuznijih vozila.
Sličan dojam stječe se i u vožnji. Prilikom redizajna u KIA-i su doradili ovjes i upravljački sklop, pa tako procee'd unatoč arhitekturi s torzijskom osovinom straga pruža uistinu uzbudljivo iskustvo u vožnji. Automobil je to koji ćete vrlo rado provozati otvorenom zavojitom cestom i pritom se svaki put ugodno iznenaditi količinom prijemljivosti i neutralnosti ovjesa te krutosti šasije. To ne znači da je procee'd neudoban u vožnji gradom, no ukoliko patite na komfor, preporučili bismo za col manje felge.
Ugodno nas je iznenadio i četverocilindrični 1,6-litreni dizelaš s turbopunjačem varijabilne geometrije koji razvija 128 KS i procee'du nudi više nego zadovoljavajuće performanse. Štedljiv je, linearno razvija snagu, te je veoma elastičan, a svakako mu ne odmaže ni šesterostupansjki ručni mjenjač dobro pogođenih prijenosnih omjera kojem jedino možemo predbaciti sklonost zapinjanju pri bržim izmjenama.
Manje zamjerke imamo i na kočnice koje bi trebale biti uvjerljivije, posebice nakon serije kočenja, a ne možemo se oteti dojmu da su Korejci, unatoč metodama uštede na masi automobila, trebali poraditi i na zvučnoj izolaciji. Ovo se posebice osjeti na autoputu kad je potrebno podići glas kako biste se razumjeli s putnicima straga.
U konačnici valja priznati da nismo sigurni kome je točno namijenjen testni automobil. S cijenom od 150.000 kuna korejski kompakt zadire u klasu prestižnijih automobila više klase, pa je pitanje koliko bi se kupaca, u zemlji koja je oduvijek bila sklona markama, odlučilo za najopremljeniji model. No zato se ne bojimo za manje opremljene (čitaj: jeftinije) modele.
Proizvođač: KIA
Model: procee'd 1.6 CRDi Sport Leather Vision
Vrsta motora: 1.6, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.582 cm3
Snaga (kW/KS): 94/128 @ 4.000
Okretni moment (Nm): 260 @ 1.900 - 2.750
Potrošnja (l/100 km): 4,7/7,0/5,8
Ubrzanje (0-100 km/h): 11 s
Maksimalna brzina: 197 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.260/1.790/1.480
Cijena do registracije: 147.350 kuna (osnovni model 1.6 CRDi 107.350 kn)