Ako ćemo iskreno – ne postoji bolji način da potrošaču objasnite da vjerujete u vlastiti proizvod nego da na taj isti proizvod zalijepite višegodišnje jamstvo. Ne treba stoga čuditi što su minuli krizni mjeseci natjerali mnoge da revidiraju svoju jamstvenu politiku, te je na ovom polju zapravo došlo do pravog rata među proizvođačima
Prva je reagirala KIA koja je za nekoliko svojih modela poput cee'da, Venge i Sportagea uvela još uvijek rekordno sedmogodišnje jamstvo, odnosno 150.000 kilometara, što dođe prvo. Posljednji u nizu proizvođača koji su produljili jamstveni rok na svoja vozila je Mazda, koja nam je prilikom predstavljanja redizajnirane izvedbe Mazde6 objavila i produžetak jamstva za svoje model s tri na pet godina, odnosno 150.000 kilometara.
Naravno, gotovo svi zastupnici nude mogućnost nadoplate za produženje jamstva koja se kreće od dvije do nekoliko tisuća kuna, ovisno o modelu. Ipak, zanimljivo je vidjeti razliku u jamstvenim rokovima koje nude pojedini proizvođači ovisno o statusu i zastupljenosti na tržištu.
Ako se povedemo za logičkim zaključkom iz uvoda ovog članka, reklo bi se da zastupnici europskih proizvođača ne vjeruju pretjerano u svoje proizvode. Tako, primjerice, zastupnici Opela, BMW-a i Mercedesa nude samo dvogodišnje jamstvo na neograničen broj kilometara, dok je jedina svijetla točka zastupnik koncerna VAG koji je produžio jamstveni rok za Volkswagen, Audi, Seat i Škodu s dvije na četiri godine. Zanimljivo je spomenuti da se u, primjerice, SAD-u BMW-i i Mercedesi nude uz četverogodišnje jamstvo, dok u većini europskih zemalja ono traje tri godine.
Mnogo bolji nisu ni Francuzi, pa tako Peugeot također nudi samo dvogodišnje jamstvo na svoje modele, kao i Citroen, dok Renault samo na Koleos, Vel Satis, Espace i novu Lagunu nudi tri godine ili 150.000 kilometara, dok za ostale modele vrijedi dvogodišnje jamstvo bez ograničenja prijeđene kilometraže. Dvije godine jamstva bez ograničenja prijeđenih kilometara daje i Ford.
Po pitanju jamstva mogli biste pomisliti da se malo tko može mjeriti s Japancima, a premda biste bili u pravu, ni oni ne briljiraju. Toyota tako, primjerice, nudi trogodišnje jamstvo, baš kao i Honda, Nissan Suzuki i Mitsubishi, dok je Mazda, kao što smo spomenuli na početku, jedini japanski proizvođač s petogodišnjim jamstvom. Trogodišnje jamstvo daje i Hyundai, uz ograničenje od 100.000 kilometara.
Naposljetku, pomalo iznenađujuće, među rekorderima, uz KIA-u, treba spomenuti Fiat koji na kompletnu gamu svojih vozila nudi pet godina jamstva ili čak 500.000 kilometara, što dođe prije.