Odlazak jednog od najvećih supermodela 90-ih modni svijet zavio je u crno. Nakon što je vijest o odlasku Tatjane Patitz u 57. godini potvrdio njezin agent, predstavnik obitelji otkrio je da je život izgubila nakon borbe s metastatskim rakom dojke
‘Nikad nisam prodala svoju dušu’, rekla je Patitz u jednom od svojih posljednjih intervjua 2020. godine.
Rođena u Hamburgu od majke Estonke i oca Nijemca, s obitelji se u mladosti seli u Skanör, idilični primorski gradić na jugu Švedske. Godine 1983., kao 17-godišnja djevojka prijavila se na Elite Model Contest u Stockholmu, na ovom izboru ljepote zauzevši treće mjesto. Nagrada je bila putovanje u Pariz i ugovor na određeno vrijeme. No, kako je modna biblija istaknula 1988., ‘zvijezda se nije brzo rađala. Tatjana godinu dana nije nalazila posao’.
Poput vile s magičnim moćima iz bajki, u životu supermodela pojavio se njemački fotograf Peter Lindbergh.
Poznat po svojim neretuširanim slikama i sklonosti ‘prirodnoj’ ljepoti, snimit će Patitz za poznatu sliku, ‘Bijele košulje: Šest supermodela, Malibu’, 1988. i ponovno sa kolegicama za naslovnicu britanskog Voguea iz siječnja 1990. godine. Kada je ovu naslovnicu ugledao George Michael, istu postavu djevojaka angažirao je za snimanje danas kultnog videospota za singl ‘Freedom’.
Kao jedan od originalnih supermodela, Patitz nikada nije bila dio ‘čopora’. Djelomično se to objašnjava njezinim izborom da svoj dom ne napravi u New Yorku ili Parizu, već u Kaliforniji, gdje bi mogla biti bliže prirodi i svojim životinjama. U ljepoti Tatjane Patitz postojao je određeni element misterije koji je najbolje opisala najmoćnija žena u modnom biznisu.
‘Tatjana je uvijek bila europski simbol šika, poput mješavine Romy Schneider i Monice Vitti. Bila je daleko manje vidljiva od svojih vršnjakinja – misterioznija, odraslija, nedostižnija – i to je imalo svoju privlačnost’, riječi su Anne Wintour.
Patitzina privlačnost bila je ženstvena i poznata, a s glumačkim obrazovanjem, bila je sila na koju se uvijek moglo računati. Kao što je izjavila za Vogue u profilu iz 1988. naslovljenom ‘Tatjana: Ljepotica od milijun dolara’, ljudi su joj uvijek govorili da izgleda posebno, kao nitko drugi, te je zbog toga namjeravala uspjeti.
Ova slavna ljepotica iz Hamburga dugi niz godina surađivala je s priznatim fotografima, od Petera Lindbergha do Herba Rittsa i Patricka Demarchelierea, koji su je često snimali na licu mjesta.
Njezina novija pojavljivanja na stranicama magazina Vogue bila su obiteljski orijentirana. S kolegicama kojima je žarila i palila modnom scenom 90-ih ponovno se ujedinila za editorijal 'Good Jeans', priču o supermodelima u traperu nastalu pred objektivom slavne Annie Leibovitz. Godine 2012. Lindbergh je Patitz i njezina sina Jonaha Johnsona uhvatio u pastoralnoj idili kod kuće na njihovom ranču u dolini Santa Ynez. Ponovno su se 2019. majka i sin pojavili u portfelju fotografkinje Tine Barney, a danas 19- godišnjeg Jonaha Tatjana je u razgovoru za Vogue nazvala 'izvorom svoje sreće'.