U rastućem segmentu crossover vozila Mazda svog aduta na tržištu ima već gotovo pune četiri godine. Riječ je, naravno, o modelu CX-7 koji se na europskom tržištu nije uspio snažnije nametnuti, ponajviše zbog dostupnosti isključivo s benzinskim motorom. Ova nelogičnost konačno je ispravljena
Građen na platformi Mazde6, CX-7 je od te limuzine usvojio i neovisni ovjes, automatski šesterostupanjski prijenos, dok je 2,3-litreni benzinski motor i integralni pogon prenesen s najžešće Mazde6 MPS. Može se reći da je CX-7 bio križanac SUV-a i monovolumena za one koji se vole voziti brzo, a pritom trebaju mnogo prostora te su skloni skretanju s uređenih prometnica na makadam.
Mirnijim vozačima ipak nije se svidjela visoka potrošnja, pa su priželjkivali CX-7 s dizelskim motorom, a Mazda im je tu želju ispunila te u ponudu još ubacila ručni šesterostupanjski mjenjač.
Već nakon nekoliko kilometara bilo nam je jasno da je dvolitreni common-rail prava mjera za Mazdin glomazni crossover. Premda je benzinac potentniji i rafiniraniji, moderni dizelaš s direktnim ubrizgavanjem u svakodnevnoj je uporabi jednostavno upotrebljiviji za motoriziranje 1.800 kilograma teškog vozila. Velik okretni moment od 400 Nm dostupan je već od 2.000 okretaja u minuti, a zahvaljujući dobro pogođenim prijenosnim omjerima i elastičnosti motora nećete se morati svako malo hvatati ručice mjenjača što je, u neku ruku, šteta jer nam se već dugo pod rukom nije našao tako precizan uređaj kratkih hodova kojem je pravo zadovoljstvo izmjenjivati brzine.
Da nije povišene pozicije za upravljačem, kao i većeg razmaka od tla, pomislili biste da upravljate kakvom sportski nastrojenom limuzinom, a ne crossoverom koji visinom odgovara prosječnom kompaktnom SUV-u. Kruta šasija, neovisan ovjes te odličan upravljač učinili su svoje, pa se Mazda ne hvali bez razloga kad kaže da ima najsportskiji automobil u klasi.
CX-7 nije stvoren za bespuća, no bez problema će svladati terene koji bi automobilima s prednjim pogonom bili neprohodni. Ovo ima zahvaliti integralnom pogonu koji potpuno automatski prenosi najveći dio okretnog momenta na prednju osovinu, dok u skliskim uvjetima do 50 posto okretnog momenta preusmjerava na stražnje kotače.
Putnicima će se svidjeti pregršt prostora za koljena, ramena i glave, a pokudu možemo uputiti tek na zapreminu prtljažnika koji standardno nudi tek 450 litara (600 litara do krova). Kvaliteta korištenih materijala, kao i završna obrada na zadovoljavajućoj su razini, a zamjerku nemamo ni na bogatu opremu koja je kod testnog modela uključivala sofisticrani audiosustav BOSE, kao i kameru za pomoć pri vožnji unatrag te automatski dvozonski klimatizacijski uređaj.
Ne manjka ni sigurnosne opreme, pa tako Mazdin crossover serijski dolazi sa šest zračnih jastuka, ABS-om i elektronskom kontrolom stabilnosti.
Proizvođač: Mazda
Model: Mazda CX-7/CD173/Revolution Luxury
Vrsta motora: 2.2, četiri cilindra, dizel
Obujam: 2.184 cm3
Snaga (kW/KS): 127/173 @ 3.500 o/min
Okretni moment (Nm): 400 @ 2.000 o/min
Potrošnja (l/100 km): 7,2/11,4/9,1
Ubrzanje (0-100 km/h): 11,3
Maksimalna brzina: 200 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.700/1.870/1.645
Cijena do registracije: 307.000 kn