Mazda6 oduševljavala nas je i prije redizajna, a s njime je došlo do nekih unapređenja koja su ovu modernu japansku limuzinu srednje klase učinili još poželjnijim automobilom
Konzervativnim Japancima trebalo je dosta vremena da odbace okove filozofije 'ne mijenjaj ukoliko je uspješno', pa tek u posljednjim generacijama dvojke, trojke i šestice vidimo evidentan napredak proizvođača iz Hiroshime prema vizualno atraktivnijim i dinamičnijim automobilima.
S redizajnom Mazda6 je postala bolja, usudili bismo se reći, na svim terenima. Japanci su čak i produžili garanciju s tri na pet godina, odnosno sa 100.000 na čak 150.000 kilometra, što god dođe prvo, kao jamstvo da vjeruju u svoj unaprijeđeni proizvod. A povjerenje smo i sami stekli jednom kad smo zavirili u unutrašnjost. Oku ugodan dizajn, prije svega kvalitetni materijali i izvrsna završna obrada, ono je što se prvo primjećuje. Testni model bio je u karavanskoj karoserijskoj izvedbi, pa nas ponuda prostora za putnike i prtljagu nije previše iznenadila. Recimo samo da ćete četvero odraslih putnika bez većih problema smjestiti u Mazdu6 te da se neće previše buniti ni nakon dužeg putovanja.
Prtljažnik mjeri 500 litara s podignutom stražnjom klupom, odnosno 1.700 s preklopljenom, a oni skloni čestom prevoženju većih i težih predmeta znat će cijeniti nisku utovarnu plohu.
Položaj za upravljačem pogodovat će vozačima nižim od 185 centimetra, no ni oni viši neće se buniti. U Mazdi6 sjedi se nisko, a ergonomija, premda ne savršena, primjetno je bolja nego u prethodnice. Zato oduševljava izolacija buke s ceste i nalijetanja vjetra, pa čak i pri brzinama većim od 130 km/h putnici sprijeda i straga mogu razgovarati bez podizanja glasa.
Ipak, najimpresivniji jest način na koji se Mazda6 vozi. Japanci su temeljito doradili ovjes, što se osjeti u svakom zavoju, no i kod prelaska preko oštećenja na cesti, pa je Mazda6 jedan od ponajboljih vozačkih automobila u ovoj klasi koji smo imali prilike isprobati. Dojam donekle kvari lagani, pomalo neinformativan upravljač, kao i kočnice koje bi mogle biti i učinkovitije u zaustavljanju 1.550 kilograma teškog automobila. Zato baš nikakve pokude nemamo na račun novog četverocilindričnog common-rail dizelaša.
Pod poklopcem našeg testnog primjerka našla se njegova najslabija izvedenica sa 130 KS, no teško biste u prvi mah povjerovali da je to istina. Riječ je o izuzetno elastičnom motoru koji ne gubi dah u čitavom radnom području od 1.800 do 3.500 okretaja u minuti, zbog čega djeluje snažnije no što jest, a izvrsno mu pogoduje i šesterostupanjski ručni mjenjača s odlično pogođenim prijenosnim omjerima, pa se nećete često uhvatiti kako posežete za ručicom. Ovaj isti motor Mazda nudi u izvedbi sa 150 i 180 KS, pa nas ne čudi njegova potentnost sa 130 KS. Pritom valja istaknuti da je također riječ o vrlo štedljivom motoru koji nam je čak i pri izuzetno agresivnoj vožnji iziskivao manje od osam litara goriva na stotinu kilometara.
Mazda6 odličan je automobil koji će malo koga ostaviti ravnodušnim. Posljednjom generacijom Japanci su otvoreno najavili ulazak u viši segment, što se očituje i u cijeni, no ona je opravdana svime što ovaj automobil može ponuditi.
Proizvođač: Mazda
Model: Mazda6 SPC/CD129/TE
Vrsta motora: 2,2, četiri cilindara, dizel
Obujam: 2.183 cm3
Snaga (kW/KS): 95/129 @ 3.500 o/min
Okretni moment (Nm): 340 @ 1.800 o/min
Potrošnja (l/100 km): 4,9/7,7/5,7
Ubrzanje (0-100 km/h): 10,9
Maksimalna brzina: 193 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.785/1.795/1.490
Cijena testnog modela do registracije: 226.144kuna