FASHION REPORT

Moda u Kini – neobičan spoj Zapada i Istoka

05.02.2010 u 09:30

Bionic
Reading

Svima nam je dobro poznat japanski ulični stil o kojem smo već pisali u Teenu a kojeg vrlo rado kopiraju Amerikanci i ostali zapadnjaci, no što je s modnom scenom u jednoj drugoj azijskoj državi, ujedno najmnogoljudnoj zemlji svijeta, Kini

Dok je na Zapadu trend da moda prati glazbu ili obratno, u Kini je to sasvim nešto novo i pojavilo se tek zadnjih desetak godina. To se uglavnom može zahvaliti većoj upotrebi interneta.

Upućeni u modna zbivanja kažu da je stil odijevanja mladih u Kini neobičan spoj utjecaja Zapada ali i Istoka, odnosno azijskih zemalja, Japana, Koreje i Tajvana.

Godine i godine uniformirane odjeće dovele su do ogromne želje za individualnošću. Zato mladi Kinezi vole eksperimentirati i još uvijek su u potrazi sa svojim specifičnim stilovima, no većini je zajedničko da obožavaju žarke boje – šareno i veselo jedan je od glavnih modnih dikatata.

Mladi Kinezi su prihvatili i japanski Lolita stil, emo također doživljava svoj procvat kao i na Zapadu a nisu im strane niti neke druge subkulture, poput punk, rock ili metal stila odijevanja. 
Osim toga, mladi Kinezi uživaju u blagodatima višeg standarda pa su spremni puno više potrošiti na odjeću. Nije ni čudo da mnoge poznate robne marke itekako računaju na ovo novo veliko tržište u budućnosti.

Budući da im se sviđa i zapadnjačka moda, ne čudi da je mnogima od njih modna ikona Kate Moss! Iako je na zapadnom tržištu već žele proglasiti prestarom za modni posao,neuništiva La Moss je vrlo popularna u Kini, a njezin casual rock chick stil je još uvijek među najomiljenijima.

U prilog tome govori i činjenica da se roba s njezinim potpisom izvrsno prodaje u Kini, a na svemu bi najslavnija mršavica današnjice trebala zaraditi 25 milijuna funti.

'Kate Moss je za mlade Kineze najcool osoba na planeti', svojedobno je izjavio Sir Philip Green zadužen za otvaranje lanca trgovina Kate Moss u Kini.

Znate li što je Eno?

Eno trgovina - veselo i šareno
Eno je robna marka napravljena isključivo za kineske tinejdžere, a osnovali su je 2006. Amerikanci Renee Hartmann i Tor Petersen. Kažu da su željeli stvoriti brand fokusiran isključivo na Kineze i čini se kako su u tome uspjeli. Radi se o majicama i ostalim odjevnim predmetima na kojima su printevi kineskih animiranih likova te raznoraznih slogana. Ova je marka vrlo popularna među tinejdžerima i rado je nose.

Marka je prvo bila predstavljena kao sportska odjeća, no pokazalo se da je tržište već prezasićeno sportskom odjećom pa se okrenulo prema urbanoj odjeći. Lokalni likovni umjetnici i glazbenici su radili na osmišljavanju likova i slogana, što se pokazalo prepoznatljivom i uspješnom formulom.

Ludi za čarapama i čizama

Prema tradicionalnom kineskom vjerovanju noge i stopala uvijek moraju biti toplo obučeni kako bi i cijelom tijelu bilo toplo. Stoga ne čudi podatak da je Kina jedno od najvećih potrošača vunenih čarapa te čizama viših krojeva. Ovo su iskoristili upravo urbane kineske tinejdžerice koje tradicionalnu okolinu često šokiraju čarapama u žarkim bojama te čizmama u neobičnim dizajnima i bojama.

Također, većina kineskih tinejdžerica ne voli visoke pete – smatraju ih vrlo, vrlo nepraktičnima, a vjerujem da će se i mnoge od nas složiti s tim!