Uspjeh tenisica Stan Smith, Adidas planira iskoristiti kako bi kod potrošača potaknuo interes za neke druge retro modele
Brend Adidas ima cilj povećati prodaju za 40 milijuna pari tenisica godišnje, a do 2020. godine cilj im je prodati više od pola milijardi modela privlačenjem ciljne publike sastavljene od modno osviještenih tinejdžera i urbanih hipstera. U srži tog tržišnog cilja nalaze se desetljeće stare tenisice nazvane po umirovljenom 70-godišnjem tenisaču koji živi u Južnoj Karolini, a nije osvojio veći teniski turnir od 1980. godine.
Riječ je o modelu tenisica Stan Smith - bijelom kožnom modelu sa zelenim detaljem koji je svijetu premijerno predstavljen 1971. godine, odnosno godinu dana prije Smithovog drugog i posljednjeg osvajanja Grand Slam naslova. Zahvaljujući dobro osmišljenoj kampanji, ovaj nevjerojatni junak zahvaljujući tenisicama s vlastitim imenom uspio je napraviti jedan od najvećih povrataka u marketinškoj povijesti.
Dok je Adidas planirao oživljavanje Stan Smith tenisica prije pet godina, ovaj model i dalje se prodavao, no najčešće s oznakom popusta na policama trgovina. Iako je u Adidasu vladalo mišljenje da je model tenisica Stan Smith nagrizao zub vremena, Arthur Hoeld zadužen za razvoj poslovanja Adidasovog brenda, uz par rukovoditelja, u tenisicama Stan Smith i dalje je vidio velik potencijal.
Ponovo su se vratile u prodaju 2014, a zahvaljujući agresivnoj kampanji na društvenim mrežama, koja je ciljala slavne osobe, nova zvijezda u modnom svijetu je rođena. Popularnost ovih trendi tenisica je eksplodirala preko noći, a u njima se potpuno gola na stranicama francuskog Voguea pojavila i Gisele Bundchen, najbolje plaćena manekenka na svijetu.
U konstantnoj tržišnoj borbi s rivalskim brendom Nike, Adidasovi rukovoditelji planiraju repliciranje dijelova kampanje Stan Smith kako bi kod potrošača potaknuli interes za ostale modele tenisica iz Adidasove tvornice jer i sami su svjesni da njihova popularnost neće trajati vječno.
Prema napisima stranice Bloomberg, Adidas 'planira ubaciti druge povratnike u igru' iz svoje desetljećima bogate ponude kako bi, što je moguće više, kapitalizirali retro trend prije pada popularnosti.
Ovo su neki od retro modela tenisica za koje se čelnici Adidasa nadaju da će polučiti jednak, ako ne i veći uspjeh od modela Stan Smith i Superstar.
Samba
Model tenisica Samba debitirao je 1950. godine i jedan je od najstarijih modela u Adidasovoj kontinuiranoj produkciji. Izvorno je stvoren kako bi nogometašima omogućio treniranje na ledenim površinama bez klizanja zahvaljujući gumenoj potplati, ali u konačnici je postao veliki hit izvan nogometnih terena, posebice u Europi. Adidas već ovog tjedna na tržište planira lansirati originalnu verziju tenisica Samba.
Gazelle
Višesezonsku dominaciju Adidasovih tenisica Stan Smith ovog proljeća pokušava sustići jednako legendaran model imena Gazelle. Ovaj model tenisica koji je, poput Samba modela, namijenjen nogometnim aktivnostima, svijetu je prvi put predstavljen 1968. godine. Najveću popularnost doživjele su početkom 90-ih godina, a prošlog proljeća Adidas je u službenoj objavi najavio lansiranje retro tenisica Gazelle u 53 boje, zbog čega su im mnogi počeli prognozirati veliku popularnost u narednim sezonama.
Campus
Ova klasična silueta tenisica premijerno je predstavljena u 70-ima kao niski model košarkaških tenisica pod početnim nazivom Tournament. Osamdesetih godina Adidas tenisice bile su osobito popularne u rastućem svijetu hip-hopa, a Tournament model od tada je nosio ime Campus. Popularnost Adidasovog modela Campus, mnogi vide u američkoj grupi The Beastie Boys koja ih je osim čestog nošenja obilježila na naslovnici albuma 'Check Your Head' iz 1992. godine.