Francuska tvrtka luksuznih modnih brendova Kering zabilježila je značajan poslovni rast u protekloj godini, a sve zahvaljujući uspješnom poslovanju jednog od njezinih najkonkurentnijih brendova luksuznom odjećom i modnim dodacima, Bottege Venete. Nakon dolaska britanskog dizajnera Daniela Leeja u tu talijansku modnu kuću u ljeto 2018. godine, Bottega Veneta povratila je slavu i zabilježila nevjerojatne poslovne uspjehe
Krajem prošle godine dizajner Daniel Lee, na čelu talijanskog luksuznog brenda, zaputio se na dodjelu modnih nagrada u Londonu kako bi se sam uvjerio u to koliko je njegov rad u kultnom talijanskom brendu primijećen među modnom strukom.
Lee, koji je u siječnju navršio 34 godine, ulogu kreativnog direktora Bottege Venete obnaša godinu i pol; postao je najmlađi i najnoviji dizajner angažiran pod okriljem modne grupacije Kering. Do dodjele modnih nagrada u Londonu nikada nije sudjelovao kao nominirana osoba na nekoj ceremoniji, a prošle godine na spomenutoj dodjeli nagrada bio je nominiran u čak četiri kategorije.
Nekoliko dana prije same dodjele Britansko modno vijeće sugeriralo mu je pripremanje govora, stoga je imao osjećaj da će te večeri itekako trijumfirati, što se naposljetku i dogodilo. Lee je te večeri u ulozi dizajnera brenda Bottega Veneta pokupio nagrade u sve četiri kategorije – za najbolji brend godine, najbolji brend modnih dodataka, najboljeg dizajnera ženske modne linije i naposljetku za najboljeg britanskog dizajnera godine.
Ovim je činom 34-godišnjak ušao u povijest dodjele kao jedini dizajner kojemu je pošlo za rukom ponijeti kući nagrade u sve četiri glavne kategorije.
'Ne želim biti dizajner koji će uživati u trenutnoj popularnosti, već na duže staze, stoga ove godine osjećam veliki pritisak', izjavio je Lee krajem siječnja ove godine sjedeći u svom milanskom uredu.
U odnosu na svog prethodnika Tomasa Maiera, njemačkog dizajnera koji je funkciju kreativnog direktora brenda obnašao 17 godina sa sjedištem u New Yorku, Lee se nakon preuzimanja funkcije iz Londona odlučio preseliti u talijansku prijestolnicu mode, Milano, prihvativši navedeni angažman u lipnju 2018. godine.
Globalni uspjeh torbe The Pouch
Trenutna popularnost bila je upravo referenca na dodjelu nagrada Britanskog modnog vijeća, ali i ogromnog uspjeha torbe The Pouch, koja izgledom podsjeća na oblak, a izrađena je od mekane kože.
Navedena torba bila je jedan od prvih modnih komada koje je Lee lansirao na čelu brenda, a ubrzo je postala pravi fenomen u modnom svijetu – 'it' torba kada 'it' torbe više ne bi trebale postojati.
'Torba Pouch nastala je u vrijeme logomanije. Svi su radili torbe koje dopuštaju slobodu rukama za držanje sitnica poput pametnog telefona. Daniel se na taj trend odlučio potpuno oglušiti stvorivši taj mekani predmet koji će žene nositi u ruci umjesto telefona. Njegova ideja pokazala se briljantnom', svojedobno je izjavio François-Henri Pinault, izvršni direktor modne grupacije Kering, u čijem se vlasništvu nalazi kultni talijanski brend.
Netom nakon lansiranja torbu Pouch moglo se naći posvuda, a njezinoj popularnosti u prilog dovoljno govori podatak da se uspjela rasprodati u svim Botteginim trgovinama te, prema riječima predstavništva brenda, svakoga tjedna uspijevaju prodati stotine primjeraka tog modela.
Prema podacima iz prošlogodišnjeg izvještaja modne grupacije Kering, objavljenog početkom veljače, torba Pouch upisala se u povijest kao 'najbrže prodavana torba u povijesti brenda Bottega Veneta'. Nakon nje su gotovo identičan uspjeh ostvarili drugi Bottegini komadi proizašli iz uma britanskog dizajnera, poput sandala s četvrtastim potplatom, nekih novih modela torbi, prošivenih kožnih suknji i kaputa.
Prema riječima glasnogovornika talijanskog brenda, modne komade s vlastitim potpisom nisu darovali poznatim modnim influencericama i slavnim damama, kakva je uobičajena praksa u svrhu besplatne promocije i postizanja boljih rezultata prodaje, već modnim urednicima i bliskim prijateljima brenda.
U drugom kvartalu 2019. godine torbica Pouch smjestila se na peto mjesto najpoželjnijih modnih komada na svijetu, prema prikupljenim podacima globalne modne platforme Lyst, a do danas se na internetu pretražuje 240 puta dnevno.
Sve navedeno odrazilo se i na konačnu profit samog brenda te je narasla za 2,2 posto u odnosu na 2018. godinu, što je velik uspjeh s obzirom na to da je ovaj kultni talijanski brend tri uzastopne godine završavao s gubicima.
Modni put Daniela Leeja
Bottegin dizajner, Britanac Daniel Lee, poput brojnih kolega, nema bajkovitu priču o postizanju uspjeha na modnoj sceni. U mladosti je želio biti plesač zahvaljujući 87-godišnjoj baki, koja i danas prakticira vježbanje pilatesa jednom tjedno. Od karijere plesača ubrzo je odustao kada je shvatio da ima ravna stopala, a o karijeri modnog dizajnera počeo je ozbiljnije razmišljati započevši školovanje na cijenjenom dizajnerskom koledžu Saints Martin u Londonu.
Kao mladi i neafirmirani dizajner Lee se tijekom školovanja specijalizirao za pletene odjevne komade odradivši studentsko stažiranje kod dizajnera Gilesa Deacona te u modnim kućama Maison Margiela i Balenciaga tijekom vladavine tada aktualnog kreativnog direktora, dizajnera Nicolasa Ghesquierea.
Nakon završetka školovanja Lee je nakratko radio za brend Donne Karan prije dolaska u francusku modu kuću Celine pod okriljem dizajnerice Phoebe Philo, a koja ga je angažirala kao člana dizajnerskog tima kuće 2013. godine.
Prije nego što je glas o njemu došao do izvršnog direktora modne grupacije Kering, Lee je u modnoj kući Celine postao zadužen za kreiranje svih ready- to-wear kolekcija.
Nakon što je dizajnerica Phoebe Philo na Božić 2017. godine odlučila napustiti funkciju kreativne direktorice brenda Celine, isto je kao jedan od glavnih dizajnera kuće početkom iduće godine učinio i Lee.
Njegov plan nakon napuštanja modne kuće Celine odnosio se na kreativnu pauzu u trajanju od godinu dana kako bi dobro razmislio o tome kojim smjerom planira ići u svojoj karijeri.
Poučen isplativom odlukom angažiranja talijanskog dizajnera Alessandrea Michelea na čelu modne kuće Gucci, Pinault se nije puno dvoumio o Leejevu angažmanu u talijanskoj kući Bottega Veneta. Dva dana nakon njihova prvog sastanka Pinault je u ime grupacije Kering ponudio poziciju kreativnog direktora brenda ovom talentiranom britanskom dizajneru.
Do danas je talijanski brend s novim kreativnim direktorom najviše profitirao po pitanju modnih dodataka i obuće, dok su odjevni komadi ostali u drugom planu, što mu zamjeraju pojedini modni insajderi, no Lee svoju priču nastavlja razvijati, otkrivši kako se planira više fokusirati na mušku liniju odjeće te stvaranje nove linije parfema i dizajnerskog namještaja.
Osim toga, Bottega Veneta na ovogodišnjem izdanju glamuroznog bala Met Gala imat će priliku odjenuti deset uvaženih gostiju, što je, osim stvaranja novih kolekcija, trenutno najveća preokupacija 34-godišnjeg britanskog dizajnera koji je u kratkom roku uspio osigurati velik broj poklonika.