Na društvenim mrežama sve je više modnih blogerica, a mi smo odlučili provjeriti zašto je to zanimanje toliko privlačno, je li uistinu riječ o unosnom poslu, što je važno za uspjeh i kako prikupiti što je moguće više fanova. Ivona Zupet, riječka modna blogerica s londonskom adresom, otkrila je za tportal sve što trebate znati o tom poslu
Mnoge djevojke u želji da svoju ljubav prema modi pretoče u biznis i time spoje ugodno s korisnim, upuštaju se u jedno od najpoželjnijih zanimanja današnjice – blogerstvo. Osim blog stranica pomoću kojih su svoju karijeru izgradile neke od danas najutjecajnijih modnih blogerica, Instagram se pokazao kao idealna društvena mreža, stvorena za sve kreativne ljude željne pažnje, slave i brze zarade.
Mogućnost vođenja vlastitog web albuma koji je dostupan globalnoj publici, poslužio je ljubiteljicama mode da se okušaju kao modne blogerice i, prije svega, od svog imena izgrade brend. No tko god se zaputi na ovaj trnovit put u svijet blještavila i glamura, treba znati kako je za uspjeh nužan trud, rad i strpljenje, a na tom putu konkurencija se nalazi na svakom koraku.
Put do uspjeha mlade riječke blogerice
Istim putem krenula je i 25-godišnja Riječanka Ivona Zupet, koja se zajedno s dugogodišnjim dečkom preselila u London, nakon što je njemu tamo ponuđen posao. Iz Zagreba u kojem je živjela i radila kao medicinska sestra, preselila se u novu sredinu, gdje osim dečka nije poznavala nikoga, a ni pronalazak novog posla nije tekao glatko.
Dok je čekala priznanje komore kako bi se u Londonu mogla nastaviti baviti zanimanjem za koje se školovala, Ivona se odlučila okušati kao modna blogerica. Oduvijek je voljela fotografirati odjeću i svoje modne kombinacije dijeliti na društvenim mrežama, sve dok jednog dana njezin hobi nije prerastao u posao.
Kada je dobila prvi angažman, imala je 9.000 pratitelja
Priznanje je konačno stiglo, no Ivona je u međuvremenu prikupila zavidan broj fanova na Instagramu, a ponude su počele pristizati sa svih strana. Njezin profil ‘Yvzux’ danas, nakon godinu dana aktivnog bavljenja tim poslom, broji preko 54 tisuće fanova.
'Ne bih rekla da sam odjednom došla na ideju da postanem influencer. Jednostavno, moda mi je oduvijek bila velika strast te sam svoje outfite svakodnevno dijelila na svojim društvenim mrežama i malo pomalo rastao je i broj mojih pratitelja. Sve se dogodilo spontano. Dijelila sam svoje modne kombinacije kada me zamijetio jedan veliki australski brend te ponudio da radim kao njihova ambasadorica. Nakon toga su počele pristizati i druge ponude britanskih brendova', priča nam Ivona.
U trenutku kada je dobila svoj prvi angažman, njezin je profil na Instagramu imao devet tisuća pratitelja te od tada nezaustavljivo raste. Iako mnogi imaju dojam da djevojke koje se bave tim poslom ne znaju ništa drugo raditi i nemaju nikakve vještine osim šminkanja i naslikavanja, ova zgodna Riječanka uvjerljivo ruši sve predrasude.
Kao medicinska sestra u zagrebačkom KBC-u Merkur svakodnevno je radila lavovski posao – spašavala ljudske živote. No iako je njezin trenutni posao manje važan, ona ga radi s jednakom ljubavlju. Za razliku od prijašnjeg radnog mjesta, Ivona si danas rijetko kad može priuštiti malo slobodnog vremena.
Da biste postigli rezultate, potrebni su rad i odricanje
'Kao svaki privatnik, u svome poslu sam 0-24. Uvijek nešto imam raditi, no s obzirom na to da radim ono što volim, ne gledam na to kao na posao. Svaki moj dan započinje kavom, totalni sam coffee junkie, haha... Zatim slijede mailovi, šminkanje i spremanje, pripremanje odjeće, slikanje, provjera slika, pa opet mailovi, slaganje feeda, uređivanje slika do jedan sat ujutro i sljedeći dan sve ispočetka. Stvarno mi nedostaje isključiti mobitel i opustiti se na sedam dana, ali na žalost to ne mogu', otkriva Riječanka s londonskom adresom te dodaje kako unatoč natrpanom rasporedu, ovaj posao ima i svoje prednosti.
Od ovog se posla itekako može dobro živjeti
Najveća prednost ovog posla je zarada. Iako je točan iznos zadržala za sebe, Ivona otkriva kako trenutno zarađuje bolje nego dok je radila kao medicinska sestra s maksimalnim brojem dežurstava. Klijenti većinom plaćaju po broju objava, a dogovorena cijena ovisi o broju pratitelja.
Iako s globalnog gledišta vodi još uvijek relativno malen modni profil, dodaje kako se tim poslom može zaraditi lijepa brojka, a poznate blogerice poput Negin Mirsalehi, koja je proglašena najboljom modnom blogericom u svijetu, zarađuju milijunske iznose.
Naša najpoznatija blogerica Jelena Perić, koju prati milijunska vojska fanova, u nedavnom televizijskom intervjuu izjavila je kako 'u jednom danu zna zaraditi i po nekoliko hrvatskih plaća', stoga ne čudi kako broj modnih blogerica u svijetu raste brže nego gljive poslije kiše.
Morate stvoriti vlastiti zaštitni znak
Ipak, želite li u moru profila posvećenih modi i ljepoti isplivati na vrh, potrebno je pronaći način da se istaknete. Ivona svoj 'news feed' slaže po bojama jer, kako kaže, veliki je perfekcionist, a estetika joj je zaista važna u životu. Očigledno je uredan i po bojama besprijekorno poredan redoslijed fotografija presudan i publici ma Instagramu, što i nije toliko iznenađujuće, s obzirom na to da sve nas privlači ono lijepo.
Što klijenti traže?
Ivoni svakako ne odmaže ni izgled. Dugonoga Riječanka svakodnevno s fanovima dijeli fotografije u provokativnim outfitima koje sama osmišlja. Budući da na Instagramu vodi modni blog, Ivona najviše ponuda dobiva za promoviranje odjeće i obuće, a povremeno i kozmetike.
Kako kaže, 'klijentima su najvažniji broj pratitelja, kvaliteta profila i promet' od kojeg se očekuje da raste. Ivonin zadatak je reklamiranje proizvoda u najboljem mogućem svjetlu. Upravo zato Ivona pazi na svaki detalj.
Odjeća mora izgledati savršeno, jer tako dobiva pozitivan odgovor fanova, a time raste i broj narudžbi. Velik broj pratitelja automatski znači da će određeni proizvod doprijeti do velikog broja potencijalnih kupaca.
Kako postići veći broj pratitelja?
Iako se trenutno bavi objavom fotografija, uskoro planira započeti i video marketing putem Instagrama i YouTube kanala. Video zapisi ili popularno zvani 'vlogovi' su u svijetu mode i ljepote iznimno korisni kada je riječ o prodaji proizvoda, a pomažu i u prikupljanju većeg broja pratitelja, stoga svim damama koje planiraju započeti s tim poslom savjetujemo da pažljivo crpe sve savjete i trikove mlade riječke blogerice.
Suradnja s poznatima ne može odmoći
Ivonu smo zapazili i u novom video spotu Lane Jurčević koji je sniman u Parizu. Iako se pojavila na svega par sekundi, Ivona nije mogla promaknuti našem oštrom oku. Zanimalo nas je kako je došlo do suradnje s pjevačicom.
'Lanu sam upoznala preko Instagrama. Bila je oduševljena mojim profilom pa smo se nakon kraćeg dopisivanja odlučile naći na kavi. Tako je sve počelo. U Pariz sam prvenstveno došla kao njezina stilistica, ali eto, dobila sam i kratku ulogu u spotu', objašnjava nam Ivona koja se u spotu pojavljuje kao Lanina shopping partnerica.
Ne zamarajte se negativnim komentarima, već gledajte prema cilju
Osim dobrog honorara, prednost ovog posla je i gomila odjeće koju smijete zadržati, a Ivona nam otkriva kako je zbog odjeće koja neprestano pristiže trenutno u potrazi za većim stanom. Dečko Kristijan joj je najveća podrška, a na rijetke, ali ipak prisutne negativne komentare ljubomornih pojedinaca, trudi se ne obazirati jer, kako kaže, ‘to je nešto na što ne može utjecati’.
Svim djevojkama koje kreću u taj biznis poručuje da imaju vjere u sebe i, naravno, da budu uporne, a sve ostalo će doći samo od sebe.