Za kvalitetnu hrastovu komodu s četiri zatvorene ladice s potpisom hrvatskog proizvođača izdvojit ćete u prosjeku od 5000 do 6000 kuna. Slična komoda ali napravljena od iverice te s potpisom stranog proizvođača stoji od 500 do 1000 kuna, ovisno o dimenzijama. Odgovara li cijena kvaliteti i uloženo dobivenom? Vjerojatno da, no što dolazak jeftinijeg namještaja znači za hrvatske proizvođače i strahuju li od konkurencije
Dolazak švedskog giganta mnoge je naveo na razmišljanje, kako kupce, tako i trgovce i proizvođače. Što će dolazak Ikee značiti za sve njih? Mišljenja o Ikeinom namještaju oprečna su i dok jedni misle da je odlično dizajniran, kvalitetan i jako povoljan, drugi smatraju da je nekvalitetan i precijenjen. Treći pak namještaj ni ne gledaju nego obožavaju sve popratne dekoracije i sitnice koje u dizajnu s potpisom švedskog diva znaju izgledati neodoljivo.
Mnogi hrvatski domovi već su poprilično opremljeni Ikeinim namještajem, po koji sve dosad nije bilo teško ići u susjedne nam države Austriju, Mađarsku ili Italiju. Nekadašnje generacije birale su namještaj od punog drveta koji će trajati cijeli život dok danas iz financijskih, trendovskih ili praktičnih razloga vrijede neka sasvim druga pravila. Imati trendovski, lijepo dizajniran namještaj, niže kvalitete, ali i cijene, koji ćete bez puno žaljenja zamijeniti novim, postalo je gotovo pa pravilo prilikom opremanja doma. S druge strane, dobrodošao je i pokoji luksuzni komad s dizajnerskim potpisom koji otkriva status i moć, ali i retro komadi koji će domu podariti nužnu dozu osobnosti.
No hoće li neposredna blizina Ikee potpuno uništiti hrvatski namještaj od drva ili ipak svaka roba ima svog kupca?
Istraživanje Eurostata otkrilo je pomalo poražavajuću činjenicu za proizvođače namještaja u Hrvatskoj. Naime od svih tranzicijskih zemalja, u Hrvatskoj je namještaj najskuplji, a prema istraživanjima stručnjaka sa Šumarskog fakulteta, domaćeg je sve manje i samo ga je 30 posto u prodajnim salonima
No utješno je to da je, prema istraživanju GfK, hrvatskim kupcima važna i kvaliteta proizvoda, a ne samo najniža cijena.
Iako se puno diskutira o crnoj budućnosti hrvatskih proizvođača namještaja, Alen Alić, predsjednikUprave tvrtke Aurea Grupa i predsjednik klastera Drvo je brand, koji upravo završava doktorat na temu 'Brendiranje hrvatske drvne industrije', mišljenja je da naši proizvođači namještajasvakako imaju potencijal i kvalitetu, ali je ipak svjestan i njihovih slabosti.
'Ne vidim strah od Ikee. Ne treba uspoređivati dvije različite kategorije, fiću i Mercedes. Oni daju naglasak isključivo na niskim cijenama. Cijene naših proizvođača odgovaraju omjeru uloženog i dobivenog', pojašnjava Alić, dodajući da respektira veliku kompaniju, ali istovremeno pozitivno gleda na opstanak hrvatskog proizvoda. Svaka roba ima svog kupca, čvrsto je uvjeren.
Na svojoj mrežnoj stranici www.hrvatskinamjestaj.hr nudi čak 1500 proizvoda, izradu namještaja po mjeri, nacrtima i željama klijenata, a okuplja oko 20 hrvatskih proizvođača i njihov broj se svakodnevno povećava. Svjestan je kvalitete proizvoda, ali i nedostatka ulaganja hrvatskih proizvođača namještaja u marketing i PR.
Hrvatski proizvođači namještaja kako na našem, tako i na svjetskom tržištu nisu dovoljno poznati, osim pojedinih tvrtki s već osmišljenim identitetom, zbog čega se u javnosti percipiraju kao hrvatski proizvod.
Manji proizvođači znaju vrhunski napraviti svoj proizvod, kaže, ali još nisu osvijestili važnost marketinga. Ipak, ne nedostaje ni klijenata koji žele kvalitetnu izradu i materijale te im za to nije teško ni izdvojiti više novca.
Međutim kako bi dokazali da i oni mogu konkurirati inozemnom namještaju koji je preplavio hrvatsko tržište, hrvatski proizvođači koje Alić okuplja na svojoj mrežnoj stranici odlučili su se na akciju koja će zasigurno razveseliti potrošače.
Naime hrvatski proizvođači namještaja preko stranice www.hrvatskinamjestaj.hr garantiraju da svaki proizvod nekog inozemnog proizvođača mogu napraviti i sami te po deset posto nižoj cijeni. Potrebno je samo poslati fotografiju i točnu specifikaciju proizvoda: dimenzije, materijal i cijenu.
No strpite se još malo jer uskoro kreće ova hvalevrijedna kampanja.