odlična strategija

Nijansa koja zapinje za oko: Kako je Bottega zelena postala najpopularnija boja u svijetu mode

22.10.2021 u 12:13

Bionic
Reading

Svijetla nijansa zelene, profesionalno poznata pod nazivom 'Kelly zelena' i bojom se nalazi negdje između papagaj zelene, jabuke i djeteline, nova je hit modna boja. Nismo se stigli ni okrenuti, a ova nijansa je postala jedna od ključnih boja i zaštitnih znakova modne kuće Bottega Veneta koja je u manje od tri godine postala jednim od najpoželjnijih brendova na svijetu

Nazvana Bottega zelena, boja, baš kao brojni drugi trendovi, infiltrirala se u bezbroj jeftinijih high street verzija, suvremenih dizajnerskih kreacija, ali čak i kolekcija drugih luksuznih brendova.

Brza pretraga Zarine web stranice rezultirat će mnoštvom dodataka u istom tonu, uključujući podstavljene torbice sa zlatnim lancem za nošenje na ramenu, zapanjujuće slične verzije Louis Vuitton Speedy torbice, Chanelove 2.55 ili Balenciagine City torbe. Zarin dizajn je možda ukrašen drugačijim šavom, ali sličnost je nevjerojatna.

Bottega zelena postigla je nevjerojatnu popularnost, kako među kupcima, tako i u medijima, a odlična prodaja zabilježena je u ekskluzivnom dućanu u Milanu, gdje modni dodaci čine gotovo tri četvrtine njegovih prihoda. Brend je popularnu boju prenio na druge kategorije i proizvode, kao što su gumene čizme, kožne jakne i kaputi te razne bluze i topovi, a tu je i upečatljivi čupavi i mekani kaput koji se prodaje za 6,5 tisuća eura.

Međutim, brend je jako dobro pazio da ne pretjera i ponudom ne zasiti tržište kako bi održao vrhunac interesa i potražnje. Zanimljivo je da je čak i ambalaža brenda doživjela preobrazbu, s tropskim zelenim kutijama u kojima se skrivaju modna blaga.

Kreativni direktor Daniel Lee samostalno je uveo neka posve nova pravila. Kada je 2018. stigao na čelo Bottega Venete, mlad dizajner je od temelja protresao talijanski brend kožne galanterije u vlasništvu Keringa. 'Modni dodaci su srce Bottege,' svojevremeno je izjavio dizajner kojem se pripisuju zasluge za nastanak 'nove Bottege'.

  • +8
Bottega Veneta, kolekcija za jesen i zimu 2020/21 Izvor: EPA / Autor: Daniel Dal Zennaro

Naime, prije njegovog dolaska pod vještim (iako uspavanim) vodstvom njemačkog dizajnera Tomasa Maiera, kožne 'tkane' torbe s potpisom brenda bile su staloženo obilježje luksuzne industrije, a odjeća još jedna podcijenjena opcija za koktel zabavu. Nedostajalo je mladosti, poželjnosti i tog 'wow' efekta. Upravo je to donio Daniel Lee koji je u modni svijet uveo pomutnju prvo cipelama, a zatim i torbama. Modeli načinjeni od isprepletene kože postali su predmetom žudnje, a sada je to ponovio i sa nikad poželjnijom zelenom bojom.

  • +4
Victoria Beckham Izvor: Profimedia / Autor: BACKGRID / Backgrid USA / Profimedia

Brendovi poput Givenchya u vlasništvu LVMH-a, uzimaju bilješke i jako dobro prate rad ovog brenda koji je u malo manje od tri godine od luksuznog brenda koji prolazi ispod radara postao jedan od najpoželjnijih brendova na svijetu. Zelene torbice u rukama nose gotovo sve zvijezde s A-liste, od dizajnerice Victorije Beckham, Hailey Biber pa do Sofije Vergare.

Bottega Green, odnosno nijansa zelene boje kojom su obojane Bottegine nikad poželjnije torbice, ali i kaputi postaje prepoznatljiva baš poput logotipa i pisanog fonta. Vješto oko modnih znalaca ovu boju prepoznat će jednako lako kao i Guccijevo dvostruko slovo G ili pak tradicionalnu tehniku šivanja kože koju Bottega primjenjuje još od 60-ih godina.