Specifična tamnocrvena boja, nijansa burgundca, ponovno je na vrhuncu modne slave, što naravno može zahvaliti i interesu koji je izazvala kod slavnih fashionistica poput Zendaye, Hailey Bieber, Lily Collins...
Ključni trenutak za zvjezdani proboj boje burgundca bez sumnje je bio i veliki trend tzv. tihog luksuza, a koji je zaludio zaljubljenice u modu unazad nekoliko sezona, u koji se ona dobro uklapa jer izgleda raskošno.
Slavne osobe poput Zendaye, koja se u jednom trenutku čak uskladila s dečkom Tomom Hollandom u stajlinge boje tamnocrvenog vina, pomogle su privući pozornost na ovu nijansu.
Obuhvatilo je to ne samo odjeću, već i modne dodatke, uključujući prekrasne torbice, čizme, cipele...
Iako je ova boja za mnoge simbol jeseni, tek je sad eksplodirao interes za njom.
Online pretraživanje bordo artikala, poput loaferica, štikli s kitten petom i kožnih jakni, naglo je poraslo u usporedbi s prošlom godinom, prema Googleovim podacima. I influenceri na društvenim mrežama podijelili su bezbroj bordo kombinacija od glave do pete, a reklamna kampanja za kozmetički brend Rhode Hailey Bieber prikazuje Alexandru Saint Mleux, djevojku vozača Formule 1 Charlesa Leclerca, u prekrasnom kaputu boje burgundca.
Još jedan znakovit znak popularnosti ove boje je trenutak u kojem je Charli XCX odjenula bordo Guccijev kaput, grudnjak i hlače za svoj nastup na Art + Film gali u Los Angelesu.
Raste interes za boju burgundca
Rickie De Sole, modna direktorica u Nordstromu, bordo je nazvala 'bojom sezone' uglavnom zbog načina na koji je prožela popularnu kulturu.
'Kulturni kontekst boja ima velik utjecaj. Vidite da vam dolazi iz toliko mnogo smjerova i prodire vam u um. Na kraju će ljudi reći - i ja želim nositi tu boju.'
Porast popularnosti ove nijanse, dodaje De Sole, mogla se uočiti i u Guccijevoj kolekciji za proljeće 2024., a ona je obilato sadržavala novu boju za brend - specifičnu ljubičastobordo nazvanu rosso ancora. Dizajnerica interijera Kelly Wearstler, čiji je osobni stil jednako važan kao i prostor koji uređuje, kaže da je bordo 'intimna boja koja izaziva toliko emocija'. Za listopadsko izdanje nizozemskog Harper's Bazaara fotografirala se u baloneru te nijanse s potpisom Jil Sander, a kupila ga je u dućanu Scout u Los Angelesu.
Wearstler je koristila upravo tu boju za kupaonice ističući da ona na najbolji način odražava sklonost profinjenijim, nježnijim i ženstvenijim paletama u njezinu radu. Povećan interes za nju dolazi nakon razdoblja u kojem su trendovi favorizirali tamnosmeđe tonove, krem i druge neutralne nijanse.
'Bordo i slične nijanse nude siguran, ali ne i dosadan način da dodate malo boje, a da pritom niste previše hrabri', rekla je Gaëlle Drevet, osnivačica Frankie Shopa.
Ona je dosad izbjegavala imati previše komada u tamnocrvenoj boji u svojim trgovinama jer su je njezini kupci koji pomno prate modu vidjeli kao 'zreliju boju', rekla je. Ali nakon što je primijetila promjenu u toj percepciji, ove sezone nudi više bordo stvari, uključujući haljinu na jedno rame australske marke Mattea i sunčane naočale Port Tanger, a uključila ju je i u ponudu Frankie Shopa.
Brigitte Chartrand, potpredsjednica odjela za žensku odjeću na web mjestu za e-trgovinu Ssense, također je nedavno zanimanje za boju burgundca pripisala želji za uzbudljivijim neutralnim bojama. Kako i sama slikovito kaže: 'Koliko crnih majica s V-izreza možete imati?'
Ssense trenutno nudi oko 1200 artikala koje karakterizira kao bordo. Chartrand očito nije otišla tako daleko kad je bordo nazvala bojom sezone, opisavši je pritom kao 'novu smeđu'.