Na domaćoj prezentaciji u Splitu imali smo prilike isprobati novu generaciju Avensisa koji donosi pregršt noviteta, a uz zadržane značajke koje su ga posljednjih godina učinile respektabilnom obiteljskom limuzinom
Novi Avensis premijerno je pokazan na pariškom salonu automobila u rujnu prošle godine. Otprve se moglo uočiti da su se Japanci odlučili za hrabriji pristup u dizajnu što se posebice ogleda u izgledu prednje maske koja nas u mnogočemu podsjeća na luksuznije modele iz Lexusove ponude. Bočna linija automobila nešto je viša, dok stražnji kraj, premda manje maštovito dizajniran od prednjeg, ipak upotpunjuje atraktivnu kompletnu sliku. Avensis će se nuditi u dva karoserijska oblika – limuzinskom i karavanskom, dok od hatcbacka neće biti ništa.
Avensis nije podlegao trendu pretjeranog povećanja gabarita, pa je tako podjednako visok kao prethodnik uz 50 milimetarsko povećanje duljine i 50 milimetarsko povećanje širine. Blago povećanje dimenzija nije se značajno odrazilo na masu pa je Avensis u prosjeku tek desetak kilograma teži od prethodnika. Novi Avensis nudi pregršt prostora za putnike i prtljagu. Velika vrata sa širokim otklonom osiguravaju lak ulazak putnicima, dok će prtljažnik s lakoćom progutati do 500 litara prtljage. Prtljažnik skriva i ugodno iznenađenje u obliku punopravne rezervne gume što će svakako znati cijeniti svi oni koji su problem probušene gume morali rješavati priručnim rješenjima i jeftinijim alternativama. Avensisov interijer, premda očekivano konzervativan, veoma je funkcionalan i ergonomski ujednačen. Kvaliteta materijala je dobra kao i završna obrada.
Pogonsku paletu čini linija benzinskih i dizelskih četverocilindraša koji su redom snažniji i štedljiviji od svojih prethodnika. Tu su benzinci 1.6 (132 KS), 1.8 (147 KS) i 2.0 (152 KS), te common-rail dizelaši 2.0 (126 KS) i 2.2 (150 i 177 KS).
Nama se posebice dopao dvolitreni dizelaš sa 126 konjskih snaga koji uz prosječnu potrošnju nižu od šest litara na stotinu kilometara sprinta do stotke za 9,7 sekundi. Povoljan okretni moment, 310 Nm već od najnižih okretaja (1800 do 2400) te šetserostupanjski ručni mjenjač ne pretjerano dugih omjera jamče ugodnu, no i dinamičnu vožnju.
Podjednako interesantan je i benzinac od 1.8 litara s tehnologijom Valvematic koji jamči idealnu smjesu goriva u svim uvjetima. Ovaj motor odlikuje kontinuirani prirast snage i iznimno uglađen rad te potrošnja niža od sedam litara na stotinu kilometara. Kao novitet na Avensisu, Toyota je uvela i CVT mjenjač Multidrive S koji je zasad u ponudi samo uz benzinske modele.
U svrhu boljih voznih osobina, japanski inženjeri poigrali su se i s ovjesom; prednja osovina k tome pomaknuta je više naprijed, a i proširen je trag kotača sprijeda i straga. Dorađen je i elektronički servo upravljač kako bi bio krući i direktniji.
Avensis standardno dolazi sa sedam zračnih jastuka uključujući one za koljena vozača. Uz ABS, pohvalno je vidjeti i serijski ESP na svim modelima, kao i aktivne naslone za glavu. Prethodna generacija Avensisa na Euro NCAP-ovim testovima zaslužila je pet zvjezdica za odrasle, te jednu za prolaznike. Ipak, Euro NCAP će ove godine postrožiti kriterije, no u Toyoti vjeruju da je Avensis spreman za nove rekorde.
Početna cijena osnovnog Avensisa s 1.6-litarskim benzinskim motorom, ručnim klimatizacijskim uređajem, električnikm prozorima, centralnim zaključavanjem, MP3-CD audio uređajem sa šest zvučnika, te ABS-om, ESP-om i elektronskom parkirnom kočnicom košta 162.790 kuna, dok za najprestižniji 2.2 D-4D Cat model valja izdvojiti 283.240 kuna.