BAVARCI PRIZNALI SVE

Novi BMW M3 i M4 dobit će biturbo 3.0 s 430 KS

25.09.2013 u 13:10

Bionic
Reading

Otprilike tri mjeseca prije nego što konačno skinu plahtu s najnovije generacije kultnog M3 Coupea, koji će se zvati M4 Coupe, Bavarci su nam odlučili razotkriti (skoro) sve mehaničke detalje ovog automobila

Nova generacija bit će prva s motorom koji će koristiti prednabijanje. Novi motor je izgubio litru zapremine i dva cilindra, što će pokušati nadoknaditi parom turbopunjača i novim patentiranim procesom indukcije koji navodno osigurava višestruko unaprijeđeni efekt izgaranja goriva.

Novi motor krije se iza kodne oznake S55 B30, a riječ je o načelno istoj trolitrenoj rednoj šesterocilindričnoj jedinici kodne oznake N54 B30, s izmijenjenim komponentama, koja pogoni čitavu paletu bavarskih automobila - od modela 135i, preko X6 xDrive35i do 740i.

BMW spominje lakše i čvršće klipove i klipnjače sa smanjenom rotacijskom masom za bolji odaziv na gas, twin-scroll turbopunjaće varijabilne geometrije i niske inercije uz pritisak od tek 1,3 bara, magnezijski karter te intercooler koji je smješten na motor umjesto ispred njega. Zbog svega navedenog u BMW-ovom odjelu M tvrde kako su dva motora 'potpuno različita - konstrukcijski i interno'.

Rezultat je 430 KS pri 7.500 o/min te, premda neće otkriti konkretan broj, znatno više od 500 Nm okretnog momenta dostupnog ispod 2.000 o/min. Usporedbe radi, stari V8 razvijao je 420 KS pri 8.300 o/min, te 400 Nm pri 3.900 o/min.

BMW ne navodi ni detaljne podatke o performansama, no budući da će automobil imati 'nešto manje od 1.500 kg', očekuje se sprint do stotke za manje od 4,5 sekundi te maksimalac elektronski ograničen na 250 km/h.

Budući da je emisija CO2 deklarirana na ispod 200 grama po kilometru, čak 90 grama manje od prethodnika, nagađa se i da bi potrošnja na sto kilometra mogla iznositi oko sedam litara u kombiniranom europskom ciklusu.

Automobil će standardno dolaziti s ručnim šesterostupanjskim mjenjačem, što će nesumnjivo oduševiti entuzijaste koji vole sami šaltati svoje brzine. Uz nadoplatu će biti dostupan i Getragov automatizirani mjenjač s dvije spojke i kontrolom lansiranja. Tu je i potpuno novi adaptivni ovjes i elektro-mehanički upravljač za koji Bavarci tvrde da je bolji od hidrauličkog iz M3 E92.

Očekivanja su velika. Hoće li ih novi M3, odnosno M4 opravdati, ostaje za vidjeti.