Ljeto se brzo približava i da bi ga što bolje iskoristili, ljubitelji putovanja nastoje biti u tijeku sa svim sezonskim trendovima. Naime, turističke robne marke dobro su se pripremile za nadolazeću ljetnu sezonu, ali i posezonu i razdoblje do konca godine, pa treba znati što nude. Dakle, koji su glavni trendovi za 2024?
Hoteli i odmarališta usmjerena na wellness stvaraju sve više prostora za goste koji se žele odmarati gledajući nebo – kišu meteora, komete, zviježđa… Recimo, britanski safari park Port Lympne otvorio je Lookout Bubble, staklenu kupolu koja gostima omogućava da ispruženi na velikim krevetima proučavaju zvijezde. Katarski Zulal Wellness Resort, pak, okružen je prostranstvom pustinje i, zbog odsustva svjetlosnog zagađenja, predstavlja idealno odredište za astromantiju, pa nudi radionice i promatranje zvijezda za one koji žele naučiti više o svemiru.
Safari tvrtka Desert & Delta organizira izlete za putnike koji žele uživati u noćnom nebu diljem Bocvane i Namibije, gdje gosti mogu spavati u šatorima na udaljenim lokacijama i provesti noći s pogledom na zvijezde. Slično tome, Tswalu je južnoafrički safari kamp sa zvjezdanim krevetima postavljenim na platformi za spavanje u planinama Korannaberg.
Jedan od novih trendova je i sportski turizam. Više se ne radi o domeni muških putovanja, gdje se društva natječu tko će popiti više piva na nekoj nogometnoj utakmici. Sportski turizam se u posljednjih nekoliko godina razvio zajedno s novom generacijom i novim tipom sportskih navijača. Oni sada prate mnoštvo različitih sportova na odredištima diljem svijeta, planiraju odmore koji ovise o igrama, utrkama, europskim i svjetskim prvenstvima i drugim sportskim priredbama na egzotičnim mjestima. Uz to, produžuju boravak, kako bi vidjeli i znamenitosti koje nude destinacije u kojima se održavaju sportski susreti, u čemu im se pridružuju i čitave obitelji.
Nogometni Euro u Njemačkoj i potom Olimpijske igre u Parizu dio su sportskog kalendara za 2024. godinu. Sportska događanja koja u Parizu počinju koncem srpnja traju do početka rujna, a za to se vrijeme očekuje više od milijun turista koji će posjetiti glavni grad Francuske. Igre su inspirirale brojne gradske projekte kao što je čišćenje Seine, koje će omogućiti javno kupanje u rijeci prvi put u ovom stoljeću.
S druge strane, po prvi put Tour de France počinje u Italiji, a natjecatelji jure po Firenci prije negoli krenu u Rimini na jadranskoj obali, a zatim na sjever do Apenina kroz Emiliju-Romagnu. Turoperatori kao što su Ride International Tours i Ride Holidays objavili su nove biciklističke rute u tom području za ljubitelje biciklizma koji se žele pridružiti zabavi.
Novost je i 'coolcationing'. Za većinu, ljetni je odmor donedavna značio isključivo slijeđenje sunca, traženje topline i gledanje kako se živa penje u termometru. Međutim, s intenzivnim, rekordno visokim temperaturama posljednjih godina, mnogi danas prakticiraju putovanje u suprotnom smjeru – 'rashlađivanje' na umjereno toplim odredištima, koja također privlače i manjom gužvom.
Stoga nije čudno da mnogi dobro razmisle prije nego što rezerviraju odmor na vrućim mjestima kao što su Španjolska, Sicilija i Grčka u srpnju ili kolovozu. Istraživanje za luksuznu turističku mrežu Virtuoso pokazalo je da 82 posto njegovih klijenata za 2024. razmatra odredišta s umjerenijim vremenskim uvjetima, kao što su Alpe, Finska, Latvija ili Škotska, odnosno vožnju kajakom u Norveškoj, pod ponoćnim suncem ili vožnju biciklom i planinarenje u Sloveniji.
Stasalo je i nešto što zovu 'Taylor Swift efektom'. Naime, koncertna putovanja zabilježila su porast više od 50 posto. Američka agencija Embark Beyond iskoristila je to što su ulaznice za Taylorinu turneju Eras koštale tisuće dolara (i još uvijek ih je bilo teško nabaviti), pa su ljubiteljima glazbe ponudili putovanja i nezaboravne doživljaje koncerata njihovih pop i rock ljubimaca u, recimo, Amsterdamu ili Milanu, pri čemu je putovanje s razgledanjem bilo jeftinije od same ulaznice u SAD-u. Turneje izvođača kao što su Pearl Jam, U2, i Madonna u 2024. tako su osnova itinerera, dok će mnogi glazbeni festivali biti glavni poticaj za putovanja.
Među mnoštvom novih trendova koji se nameću u 2024., tu su još, zbog već spomenutih klimatskih promjena, i putovanja u pred i posezoni. Tour operatori sada nude programe za najpopularnije europske destinacije, posebno u Francuskoj, Španjolskoj i Italiji, izvan glavne sezone, što će se nastaviti i do konca godine. Trendovska su i putovanja luksuznim vlakovima te takozvana 'tiha putovanja', koja nude duhovno i tjelesno 'resetiranje', a obuhvaćaju skrovita odmarališta u prirodi, utočišta za spavanje u potpunoj tišini, mirne hotele, tihe pješačke ture, pa čak i 'tihe diskoteke' i tihe koncertne doživljaje.
Svidjelo vam se nešto od navedenog, ali vam se sve čini više kao popis lijepih želja, a manje kao ostvariv odmor za ovu godinu? Pretpostavljamo da vas zabrinjava financijska strana putovanja i odmora iz snova. Možda biste si mogli priuštiti i ono najskuplje, kad biste sve mogli platiti na rate, i to više od njihova uobičajena broja, ali iz iskustva znate da je to nemoguće. No, na sreću, i neke domaće financijske institucije prate svjetske trendove. Tako se, primjerice, sve iznose veće od 40 eura plaćene Addiko Mastercard kreditnim karticama može podijeliti na rate, čak i ako prodajno mjesta nema opciju obročnog plaćanja.
Čak i sve kupovine na internetu i podizanje gotovine na bankomatima, naknadno i jednim klikom putem Addiko Bank mobilnog bankarstva klijenti mogu podijeliti na rate i tako što bolje planirati svoje mjesečne obveze.
Nakon što se za to odlučite, valja samo odabrati – promatranje zvijezda iz kreveta u Bocvani, praćenje Tour de Francea po gradovima i trpezama Italije i Francuske, kajakaranje pod norveškim ponoćnim suncem ili bilo što drugo. I ne zaboravite prije putovanja kupiti sve što vam treba za putovanje i odmor 'po vašoj mjeri'. Naravno, na rate!