THE BICYCLE SNAKE

Ovo je pravi raj za bicikliste

19.08.2014 u 12:07

  • +36

The Bicycle Snake u Kopenhagenu

Izvor: Promo fotografije / Autor: DISSING+WEITLING

Bionic
Reading

Kopenhagen je pravi raj za bicikliste, a tome u prilog ide i sama infrastruktura grada koja pogoduje prijevozu na dva kotača. Nakon što je u Danskoj otvorena prava biciklističkih prometnica poticanje da se, umjesto automobilima, na posao vozi biciklima sada je dobilo još jedan snažan adut – biciklistički most naziva The Bicycle Snake, iza čijeg dizajna stoji arhitektonski studio Dissing+Weitling koji bicikliranje čini još zabavnijim

Što se tiče infrastrukture pogodne za bicikliste, Danska je uz neizostavnu Nizozemsku vodeća u svijetu. I dok i u Lijepoj Našoj bicikli postaju sve popularnije sredstvo prijevoza, ono što Kopenhagen nudi biciklistima teško je nadmašiti. Prije dvije godine otvorena je prva biciklistička prometnica, a sada i upečatljivi most za bicikle nazvan The Bicycle Snake, iza čijeg dizajna stoji arhitektonski studio Dissing+Weitling, a ističe se jarkom narančastom bojom.

Naime u Kopenhagenu više od 50 posto stanovnika odlazi na posao biciklom te cijela kultura te zemlje potiče biciklizam, a tome je podređena i gradska infrastruktura pa je tako brzina mijenjanja svjetla na semaforu tempirana brzini bicikla, kamene staze su zaglađene kako bi vožnja biciklom bila bezbolnija, a tu su i parkirna mjesta za dva kotača. No bicikli u Danskoj su toliko popularni da je često poprilično teško pronaći parkirno mjesto.

Danci su neprestano u potrazi za tim kako poboljšati i olakšati kretanje na dva kotača pa je tako arhitektonski studio Dissing+Weitling projektirao biciklistički most The Bicycle Snake. Duljine 235 metara, most upadljive narančaste boje proteže se nad lukom Havneholmen te oko šoping centra Fisketorvet omogućujući biciklistima se da slobodno kreću. Naime ta ruta je inače bila problematična za bicikliste kako zbog brojnih pješaka, tako i zbog stubišta i oštrih zavoja.

Sami pješaci su također bili izloženi nepotrebnim opasnostima zbog biciklista. Stoga je arhitektonski studio Dissing+Weitling napravio doista sjajan prijedlog – duži most koji je manje strm te koji u potpunosti odvaja pješake od biciklista. Biciklistima je vožnja po mostu ugodna, omogućuje im da se brže kreću, a sam most predstavlja i krov za pješake koji dobro dođe za lošeg vremena.

Sam most je napravljen od čelika, vrlo je elegantnog izgleda, a površina mu je svijetle narančaste boje, što pak stvara jasan vizualni put biciklistima. S ugrađenom rasvjetom most je osvijetljen noću te predstavlja doista sjajan vizualni element i ukras grada.