Zahvaljujući viralnom hitu Tabi Swiper, koji se pojavio na TikToku, kultne cipele kuće Maison Margiela s prepoznatljivim razdvojenim prstima ponovno su u središtu pozornosti javnosti
Radi se o modelu obuće koji je godinama na sceni, a u nadolazećim mjesecima mogao bi doživjeti ogroman rast prodaje, kažu upućeni.
Kuća Margiela izgradila je cijeli kult oko ovog neobičnog modela s razdvojenim prstima zahvaljujući brojnim podvarijantama, ali i suradnjama.
Priča o obući Tabi nije ništa novo: krenula je još 1988. godine, no traje sve do danas. Zanimljivo je to da je dizajner Martin Margiela svoje manekenke prilikom predstavljanja tog modela poslao na pistu tako što su prethodno morale zagaziti u crvenu boju.
To je bio modni trenutak za pamćenje, možda i zato što ljubitelji mode sa zapada nisu prije imali priliku vidjeti neobičnu obuću s neobično razdvojenim prstima. Nastanak Tabija, manje je poznato, seže u 15. stoljeće u Japanu, gdje se smatralo da čarape s razdvojenim prstima potiču holističku i fizičku ravnotežu.
Margieline cipele su vrlo brzo postale hit, osobito među umjetničkim krugovima i ljubiteljima mode koji cijene drukčije stilove.
Priča o spoju s TikToka pokrenula lavinu
A zahvaljujući TikToku dosegle su veliku popularnost ovoga mjeseca zbog nesvakidašnje priče korisnice Nextlevellexus, pravim imenom Alexis Dougé, koja je poslala dramatično upozorenje: držite svoje čizme Tabi blizu, a svoje cipele Tabi Mary Jane još bliže!
Dougé je naime podijelila priču o spoju preko Tindera koji je pošao po zlu jer joj je dečko kojeg je upoznala ukrao cipele Maison Margiela Tabi Mary Jane iz ormara i izbrisao kontakt.
Post je brzo postao viralan, prikupivši 1,4 milijuna pregleda (a i sad raste). Komentatori su njezin spoj nazvali 'Tabi Swiper' i pratili kako Dougé planira vratiti svoje cipele. (Na kraju je uspjela u tome).
Saga je od samog početka imala sve predznake viralnog trenutka: seks, laži i upečatljiv nadimak. No ključan sastojak bile su cipele Tabi Maison Margiela s podijeljenim prstima, a koje dolaze u brojnim varijantama, od čizama pa do ravnog modela Mary Jane.
Naravno, nakon toga je popularnost Tabija eksplodirala.
Primjerice, pretraživanje modela Tabi na Depopu poraslo je za 110 posto i čak 40 posto na Lystu u odnosu na 2022. U rujnu se pretraživanje na Lystu više nego udvostručilo. Očekuje se da će se ponuda povećati u nadolazećim tjednima, ističu iz prodaje The RealReala.
Tabi je s vremenom postao sinonim za određenu razinu subkulturne, internetske pomodnosti. Kao što je rekao izvršni direktor Maison Margiele Gaetano Sciuto, taj je model 'snažan agregator istomišljenika'.
'Ova se priča nije mogla dogoditi s drugom vrstom cipela... Tabi je nešto poput lika iz bajke koji svi znaju', rekao je Thom Bettridge, voditelj kreative i sadržaja u online trgovini Sensa.
Čak i prije nego što je TikTok utjecao na popularnost modela Tabi pretraživanje je bilo u porastu: u SAD-u i UK-u poraslo je za 56 posto od početka 2023. u usporedbi s istim razdobljem 2021., prema maloprodajnoj tvrtki Edited. Margielina predanost Tabiju - neprestano osvježavanje novim oblicima i suradnjama - stvorila je kult oko te obuće, pripremajući modni svijet za viralni trenutak. Sada kada je internet napravio pomamu oko Tabija ta bi novootkrivena popularnost mogla pomoći u prodaji.
'Kad sam tek počela nositi cipele Tabi, izazivala sam komentare i poglede, jer ljudi su ih ili voljeli ili mrzili', rekla je Sara Wong, potpredsjednica odjela za obuću, kožnu galanteriju i dodatke u kanadskoj robnoj kući Holt Renfrew. 'Sada kada su sve te priče i viralni elementi povezani, to ih čini malo više mainstreamom.'
Što je pripremilo modnu scenu za uzlet Tabija?
Te su cipele dugo bile glavni oslonac poslovanja Margiele i kao pokretač prodaje i kao kamen temeljac naslijeđa brenda. Ali povijest te siluete vuče korijene do japanskih čarapa s dva prsta iz 15. stoljeća, osmišljenih da pomognu pri poravnavanju stopala, a nose se uz tradicionalne japanke s drvenim potplatima.
raskošne teksture
Bottega Veneta predstavila kolekciju prepunu komada s wow faktorom
Iako je Margielina verzija debitirala mnogo prije Instagrama, taj je stil baš kao stvoren za internet. Neobičan dizajn potiče osjećaj prijateljstva između obožavatelja i vječite rasprave (ponekad i otvoreno 'hejtanje') među svima ostalima. Velik dio razgovora koji je proizašao iz priče o Tabi Swiperu bio je negativan, utvrdila je tvrtka Brandwatch za istraživanje potrošača, jer su ih ljudi na internetu nazivali preružnima ili preskupima.
Ipak, za one kojima se pak sviđa kontroverza koji ih prati baš je dio privlačnosti.
'Budući da je to tako jednostavan i efektan izgled, doista je pogodan za mlade ljude koji stvaraju svoj identitet oko mode i igraju se njome', rekao je Bettridge, dodajući da je internet puno napravio za popularnost Tabija.
Čini se da osobito mlađu populaciju privlači ovaj trend pa su pripadnici Gen Z vodili najviše rasprava o tim cipelama na društvenim mrežama u posljednje dvije godine.
Dio dugovječnosti njihova stila povezan je s načinom na koji ga Maison Margiela koristi jer ga stalno osvježava: svake sezone izbacuje Tabi u novim siluetama, kao što su natikače i kaubojske čizme, novi uzorci i boje te materijali poput prozirnog PVC-a. Margiela je također surađivao s Nikeom i Reebokom na novim stilovima za Tabi.
Ova strategija ne samo da daje razloge najodanijim obožavateljima da nastave s kupnjom, već olakšava svima da ih kupe. Stari obožavatelji Tabija će npr. nabaviti čizme ili modele hrabrih boja dok početnici traže balerinke i prigušene tonove, rekla je Wong. Kad i počnu kupovati, kupci se obično ne zaustavljaju samo na jednom paru.
Što je sljedeće za Tabi? Dosegao je vrhunac u rujnu zahvaljujući Swiperu, obuća je već viđena na slavnim osobama poput Due Lipe i Nicka Jonasa, a hashtag #Tabishoes ima gotovo 16 milijuna pregleda na TikToku.
Zamor logotipima također može igrati ulogu u sadašnjoj popularnosti tih cipela.
Ovo rastuće zanimanje i sve veća privlačnost mogli bi dati poticaj trgovcima koji drže Tabi: 98 posto trenutno dostupnih modela online prodaje se po punoj cijeni, prema maloprodajnoj analitičkoj tvrtki Trendalytics. Za usporedbu, 67,4 posto cipela Mary Jane ima punu cijenu.
Kolika je moć ovog neobičnog modela obuće, dokazuje i podatak da je upravo Tabi pomogao kanadskoj robnoj kući Holt Renfrew privući nove kupce i usmjeriti tradicionalne kupce na edgy artikle, a i Wong je naglasila da će ova robna kuća pokrenuti puno više akcija usmjerenih na Tabi u budućnosti.