Divite se luksuznom dodiru baršuna ove zime, ljeto ste proveli u jednodijelnom kupaćem kostimu, a umjesto nabadanja u štiklama sve češće uživate u udobnosti tenisica? Ako je odgovor na ova pitanja potvrdan, onda se slobodno možete nazvati trendstericom koja uživa u stilskim igricama i budnim oko prati trendove koji dominiraju modnom scenom. U moru makro i mikro trendova koji su obilježili ovogodišnju uličnu modu, ali i stajlinge na crvenom tepihu ovih 16 se pokazalo najdominantnijima
Internetska modna platforma Lyst izdvojila je na temelju analiza prodaje i pretrage 16 modnih trendova koji su uvjerljivo dominirali stajlinzima u godini koja je na izmaku.
Ravne nogavice porazile su skinny traperice
Nakon godina vladavine skinny traperice svrgnute su s modnog trona upravo u ovoj godini - 2016. traperice ravnih nogavica preuzele su modnu dominaciju, a prvi put u zadnje tri godine britanske šopingoholičarke više su pretraživale traperice visoka struka i ravnih nogavica od skinny modela.
Natikače su ponovo postale in
Modna kuća Gucci pod vodstvom kreativnog direktora Alessandra Michelea krivac je za pokretanje brojnih brendova, a jedan od njih su i natikače-mokasine. Njihov najtraženiji najpoznatiji model je onaj s krznom u unutrašnjosti. Lyst je objavio da je u travnju ove godine svaki par koji je Gucci stavio u prodaju pokušalo kupiti čak 180 ljudi. Nije ni čudo što su high street brendovi na vrijeme shvatili o kakvom se potencijalu radi pa su ove godine izbacili na tržište 4.000 primjeraka više nego lani.
Otkrivena ramena
Ovoga ljeta modnom su scenom, ali i gradskim ulicama vladala gola ramena. Trend je započeo njujorški brend Tibi, a pred njihovim zavodljivim bluzama među prvima je pokleknula modna ikona Olivia Palermo. Gotovo identične bluze kakve je lansirao brend Tibi mogle su se ovoga proljeća i ljeta pronaći u Zari. Samo u lipnju ove godine Lyst je zabilježio rekordnu potražnju za ovim odjevnim predmetom, i to preko 3.000 pretraživanja u samo sat vremena.
Ravne cipele su in
U listopadu ove godine rezultati istraživanja marketinške tvrtke Mintel pokazali su kako su ravne cipele preuzele dominaciju nad cipelama s petom. Lyst je pak objavio kako su najtraženiji model bile tenisice Vans Old Skool.
Povratak odbačenih brendova
U trendu su ponovo brendovi koji su vladali 1990-ih poput Calvina Kleina, Ellessea, Reeboka, Championa i Von Dutcha koje su nekad obožavale partijanerica Paris Hilton i pop princeza Britney Spears. Ti su retro brendovi ponovo postali poželjni, a veliku popularnost Calvin Klein može zahvaliti i vrućim licima koja su danas zvijezde njegovih kampanja, Kendall Jenner i Justinu Bieberu.
Bajkerske jakne pomele su bomberice
Kožne bajkerske jakne sve se rjeđe viđaju na ulicama, ali zato svaka prava trendseterica u svom ormaru ove godine ima barem jednu bombericu. Prodaja famoznih spitki u odnosu na bajkerske jakne je tri puta veća, a tijekom svibnja 2016. svake tri minute kupljena je jedna.
Najpoželjnije su bile one u vječnoj crnoj boji, ali su se visoko na listi najprodavanijih našli i satenski primjerci s raskošno izvezenim ukrasima. Ne treba posebno napominjati da je i ovaj trend po velikim utjecajem Guccijevih kreacija koje doduše imaju i paprenu cijenu od skoro 20.000 kuna.
It torba 2016. je Pierce J. W. Andersona
Elegantna torba s metalnim prstenom irskog dizajnera J. W. Andersona nazvana Pierce najpoželjnija je torba ove godine, a popularnost može zahvaliti modnim blogericama koje su među prvim uvidjele njezin potencijal. Samo u rujnu Lyst je zabilježio preko 750.000 pretraga za ovom ljepoticom koju bi svatko poželio imati u kolekciji.
Nezaobilazne hoodiece
Za ogromnu popularnost sportskih majica s kapuljačom možemo kriviti francuski brend Vetements koji je lansirao kolekciju u kojoj su upravo predimenzionirane hoodiece bile najveći hit. Od ove godine ova krpica inače rezervirana za sportske stajlinge postala je jedan od najpoželjnijih odjevnih predmeta koji se uklapa u različite stajlinge pa se nosi na štikle i suknje i tenisice s podjednakom lakoćom. Lyst je objavio kako je prodaja hudica u 2016. porasla za 48 posto.
Svi žele odjeću s hit detaljem – vezicama
Korzet se ponovo vratio na modnu scenu, ali ovaj put u obliku remena, a u svojoj ga je kolekciji među prvima predstavila talijanska modna kuća Prada. Među prvima ga je isfurala Kim Kardashian, a njezin su primjer slijedile brojne slavne ljepotice. No motiv vezica kao na korzetu ove se godine pojavio na svim odjevnim predmetima i modnim dodacima, od vesta, bodija, cipela, torba do hlača. Lyst je primijetio kako je potraga za pojmom vezica na odjeći porasla za 110 posto u odnosu na prošlu godinu, a najpoželjnijom krpicom pokazao se H&M-ov bodi od 100 kuna.
Vladavina metalik plisiranih suknji
Plisirane suknje srednje dužine i metalik sjaja još su jedan trend za koji možemo kriviti - Gucci. Metalik plisirane suknje jedan su od najpoželjnijih komada u ovoj godini, a svakodnevno svjedočimo njihovoj ogromnoj popularnosti. Potražnja za suknjama u metalik nijansama posebno je narasla u drugoj polovici ove godine, od ljeta, a najtraženije su one u srebrnoj boji.
Ogrlice chockeri
Chokeri su bili popularni 1990-ih, a veliki modni povratak doživjeli su upravo 2016. No veća potražnja za njima nastala je u travnju nakon američkog glazbenog festivala Coachella, da bi u srpnju prodaja porasla za čak 120 posto u odnosu na godinu ranije.
Bikini je out nosi se jednodijelni kupaći kostim
Tko bi rekao da ćemo ponovno poželjeti uskočiti u jednodijelni kupaći kostim. Nekad prezreni model ove je godine postao jedan od najtraženijih, a u lipnju je bio šest posto traženiji od vječnih bikinija.
Think pink
Panteoneova predviđanja su se ispunila - pink nijansa preplavila je modnu scenu. U ženstvenoj boji koja pristaje svakoj puti kreacije su pokazali Burberry, Gucci, Stella McCartney još u veljači ove godine, a otad je zavladala stajlinzima. Da je riječ o hit boji godine, najbolje svjedoči podatak da je Lyst zabilježio čak 810 posto veću pretragu za krpicama u ružičastoj. Ako ste se naoružali odjećom u ovoj poželjnoj nijansi, dobra vijest je ta da ćete ih još neko vrijeme nositi, neće tako brzo nestati s modne scene.
Luksuzni dodir baršuna
Ova luksuzna tkanina zadnjih godina nije uživala najbolju reputaciju, ali u hladnijim mjesecima 2016. baršun je zavladao stajlinzima. Prodaja odjeće i obuće od baršuna porasla je za 45 posto od kolovoza do prosinca ove godine, objavio je Lyst. Najbolji dokaz su brojne slavne ljepotice koje svoje stajlinge obogaćuju upravo ovom moćnom tkaninom
Pernate jakne
Mnoge je iznenadio potez novog kreativnog direktora modne kuće Balenciaga, Gruzijca Demne Gvasalija koji stoji iza megauspješnog brenda Vetements, kad je na modnoj pisti pokazao donedavno u modnim krugovima omražene pernate jakne. Talentirani Gruzijac još je jednom dokazao da jako dobro poznaje modni svijet, a pernate jakne pokazale su se kao veliki ovogodišnji hit. Od rujna do prosinca ove godine pretraga za pernatim jaknama porasla je za nevjerojatnih 300 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Stoga, izvucite iz ormara svoje tople primjerke i u hladne dane uđite utopljeni i sa stilom.
Hyyge znači Uggs
U modnom svijetu danski izraz hygge najvjernije karakteriziraju lagane tople uggsice. Danci su naime razvili specifičan stil uživanja u životu, poznat pod nazivom 'hygge', što znači udobnost, a u tu filozofiju života savršeno se uklapaju nekad obožavane pa zatim omražene uggsice. Naime, pretraga za klasičnim modelom ovih toplih krznenih čizama porasla je za 48 posto.