NOVI TRENDOVI

Parfemi s mirisom riže nova su opsesija: Svi su opčinjeni ovom gurmanskom notom

19.01.2025 u 21:06

Bionic
Reading

Čak i površno upućenim konzumentima parfema jasno je kako su u ovom trenutku najtraženiji tzv. gurmanski mirisi, odnosno mirisi s jestivim notama

Riječ je naravno kao što im samo ime govori, o parfemima koji imaju 'jestive' note poput npr. vanilije, badema, meda, čokoladu...

Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia

Ovoga puta parfemska industrija, ali i zaljubljenice u mirise, opčinjene su notom riže.

'WOMEN IN HOLLYWOOD'

Holivudske dame ponovno zablistale: Pogledajte njihova izdanja s glamurozne dodjele

Pogledaj galeriju

Da, namirnica koja se zasigurno nalazi u svakoj smočnici na svijetu, nova je omiljena parfemska gurmanska nota.

Od prekrasnog mirisa Bianco Latte Giardini di Toscana koji kombiniraju opojne note meda i karamele, pa do Vanilla Sex Toma Forda, parfemi o kojima se najviše pisalo prošle godine mirišu tako zavodljivo i neodoljivo ukusno. Ali čini se da se afiniteti za neodoljive mirise koje bismo sad najradije pojeli, pomiče sa slatkih stvari na nešto posve drukčije i daleko suptilnije.

Kako je sve započelo? Parfemi s mirisom riže počeli su dobivati ​​na popularnosti početkom 2023., kada je Diptyque lansirao opojni L'Eau Papier, mošusnu, puderastu mješavinu koja asocira na - kuhanu rižu. Miris je ubrzo postao jedan od najpopularnijih mirisa brenda.

Iste godine, d'Annam, marka finih mirisa iz Vijetnama, izdala je White Rice. Miris je nedavno uzeo maha na PerfumeToku, kutku TikToka gdje ljubitelji mirisa dijele nefiltrirane recenzije i preporuke. U jednom videu, kreatorica sadržaja o ljepoti Caroline Stern nazvala ga je 'sljedećim 'it-girl' parfemom za ljeto'.

U drugom isječku, fraghead (što je naziv za zaljubljenice u parfeme) Maria Helen izgovara: 'Ono što dobijete je pravi miris riže s jasminom, i apsolutno je zadivljujući'. Popularnost L'Eau Papier i White Rice također je potaknula kreatore da zaokruže svoje omiljene parfeme usredotočene na rižu, dodatno učvrstivši trend.

'Budući da parfemi od riže dobivaju veliku dozu pozornosti na društvenim mrežama, sada imamo mnogo kupaca koji se raspituju upravo za njih', objašnjava Steven Gontarski, upravitelj Scent Bara u Los Angelesu.

'Comfort perfume'

Linda Song, viša parfimeristica u Givaudanu, dodala je kako je primijećen značajan porast interesa za rižu kao notu mirisa, posebno među nišnim i indie brendovima, kao i u proizvodima za njegu kose i kože.

Oboje se slažu kako su rižini parfemi privlačni jer su comfort perfume, odnosno mogu nas utješiti jer nam daju opuštenije ozračje.

Baš kao što primjerice miris kolačića i drugih slastica može evocirati sretna sjećanja iz djetinjstva, miris riže često se povezuje s pojedinim kulturnim i gastro iskustvima. Nadalje, riža je glavna namirnica u nizu zemalja, što je čini relativno univerzalno privlačnom.

Treba reći i da je to također vrlo svestrana nota. Linda Song primjećuje da riža, u svojim brojnim varijantama, ima slatke, orašaste, cvjetne i zemljane aspekte. Drugim riječima: postoji bezbroj načina da se miris riže implementira u parfemima.

Gontarski objašnjava da d'Annamov parfem White Rice koristi note irisa i mošusa kako bi stvorila puderast, škrobni dojam.

Uspon parfema od riže koincidira s pojavom nišnih i neovisnih brendova mirisa koje vode osnivači AAPI-ja. d'Annam, na primjer, utemeljio je Nick Hoang, koji se nadahnuo svojim sjećanjima iz djetinjstva u ruralnom Vijetnamu kao polazište za mirise brenda, od White Rice pa do parfema Pho Breakfast, koji uključuje note cilantra i đumbira kao hommage vijetnamskom jelu s rezancima.

Ostali brendovi parfema u azijskom vlasništvu koji su stekli svjetsku prepoznatljivost uključuju Borntostandout, Melt Season, Gabar, One Day, Mochiglow i ELOREA, koji je nedavno izdao miris koji ima notu sojinog umaka.

Povijesno gledano, industrija parfema, uglavnom sa sjedištem u Europi promatrala je Aziju kroz eurocentričnu, orijentalističku leću. Mirisi kao što su Guerlainov Shalimar (inspiriran caricom Mumtaz Mahal) i YSL-ov Opium koji je nadahnut Kinom nekoć su se prodavali kao 'egzotizirane' interpretacije Dalekog istoka.

A sad brendovi u azijskom vlasništvu ponovno zauzimaju svoje mjesto u parfemima s notama koji crpe iz njihovih autentičnih kulturnih iskustava.

Od riže preko phoa do nota umaka od soje, parfemska industrija bi sad mogla biti spremna za ponovno oživljavanje utjecaja Azije kroz upečatljive, gurmanske parfeme.